Hur länge är det ok att vänta

alias

Trådstartare
på att få hjälp i en butik?
Efter att två pensionärer surt stormat ut efter att ha fått vänta i ungefär fem minuter utan hjälp. Kanske lite mer, men absolut inte tio.
En fredag mellan ett och två. Alla jobbar som galärslavar/har kunder... Och det är mitt företag om det spelar någon roll...
 
på att få hjälp i en butik?
Efter att två pensionärer surt stormat ut efter att ha fått vänta i ungefär fem minuter utan hjälp. Kanske lite mer, men absolut inte tio.
En fredag mellan ett och två. Alla jobbar som galärslavar/har kunder... Och det är mitt företag om det spelar någon roll...

Jag blir irriterad av fem minuter utan hjälp i butik.
Det finns sätt att få folk att känna sig sedda och uppmärksammade även om det inte finns tid att hjälpa dem just då.
 
på att få hjälp i en butik?
Efter att två pensionärer surt stormat ut efter att ha fått vänta i ungefär fem minuter utan hjälp. Kanske lite mer, men absolut inte tio.
En fredag mellan ett och två. Alla jobbar som galärslavar/har kunder... Och det är mitt företag om det spelar någon roll...

Det beror helt på hur bråttom jag har, jag blir inte irriterad på butiken, men kan mycket väl gå om man märker att det kommer att ta tid att få hjälp.
 
Men det är egentligen ingen butik... En producerande reklambyrå med en liten disk i ett annat rum.
 
på att få hjälp i en butik?
Efter att två pensionärer surt stormat ut efter att ha fått vänta i ungefär fem minuter utan hjälp. Kanske lite mer, men absolut inte tio.
En fredag mellan ett och två. Alla jobbar som galärslavar/har kunder... Och det är mitt företag om det spelar någon roll...

Jag hade blivit irriterad, och antagligen gått ut därifrån på ett uppenbart surt sätt. Ett "Hej, jag ska avsluta här och så kommer jag till er/dig sen." och ett leende hade däremot gjort att jag lätt skulle kunna vänta fem minuter extra på golvet.