Hur länge klarar sig två innekatter sig själva...

L

Liljan80

... skall åka bort 4 dagar men har bara kattvakt 2 av dessa dagar. Borde katterna klara sig själva torsdag morgon till fredag sen eftermiddag/kväll tills kattvakten kommer?:confused:
Om man ger dom ordentligt med mat och vatten såklart. Isf har dom 6 rok + källare att vara på.

Tacksam för svar!
//Tarzan & Pyret
 
Det beror ju på hur katterna brukar få mat. Om du kan fri tillgång på torrfoder tar de ju inte skada av att vara ensamma så länge, men jag är vill nog gärna ha tätare besök av kattvakten, ifall något skulle hända.
 
Mat, vatten, lådor och utrymme kan man alltid ordna. Men jag tycker att två besök av kattvakt på fyra dagar är alldeles för lite. Tänk om det händer nåt? Då tar det mycket lång tid innan det upptäcks.

Jag tittade till fyra katter åt en uppfödare en gång. Hon skulle vara borta i fyra dagar och sa att det räckte om jag gick dit varannan dag.

Nu gjorde jag inte så, jag gick dit varje dag för att det kändes tryggare. Men trots det hade katterna protestbajsat utanför varje dag, de hade spytt hårbollar överallt (långhåringar) och ena dagen hade de vält sin jättehöga klösmöbel :crazy:.

Så det KAN hända saker, och då räcker det inte om nån kommer varannan dag.

mandalaki
 
< svarar båda >

Katten kommer isf vara ensamma tordag morgon till fredag em/kväll sen kommer kattvakten bo hos katterna från fredag till vi kommer hem på söndag em.
Katterna har alltid fri tillgång till torrfoder och vatten.

Verkar det orimligt?
 
nej, jag tycker inte att det verkar orimligt, katter klarar sig bättre än man tror. och ett och ett halvt dygn är inte länge om de har fri tillgång till mat och vatten
 
Jag tycker inte att det handlar om att "katter klarar sig". Det handlar dels om att om något händer katterna tar det lång tid innan det upptäcks - dels om att de faktiskt har tråkigt när de är ensamma.

mandalaki
 
lagen säger att man inte får lämna katter hemma längre än ett dygn, men jag lämnar mina två katter tre dagar o det klarar dem... eller be nån komme hem till dig o ge dem färsk vatten o gör ve kattlådan...
 
men jag lämnar mina två katter tre dagar o det klarar dem...
TRE dagar??? :eek:
shit lämnar du ofta dina katter själva i tre dagar??
låter lite väl mycket
överfull bajslåda??? :confused: eller kanske ute katter??
men jag är väl mesig med mina djur å vill att dom ska ha sällskap så mycket som möjligt och det tycker dom med..mina katter "pratar" inte med mig på 2-3 veckor bara jag åker bort någon vecka eller så (även om sambon vart hemma och tagit hand om dom så har jag i deras ögon "övergivit" dom och förtjänar uttfrysnings straff tills jag insett mitt misstag :smirk: )
 

Liknande trådar

Övr. Katt Om en vecka är vi bortbjudna över helgen. Min man vill åka men jag tycker inte katterna är redo att lämnas ensamma än. De kommer då ha...
Svar
13
· Visningar
1 580
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 617
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Cliff blev magsjuk förra veckan på torsdag. För att göra en lång historia kort, var han hos veterinären hela fredagen för understödjande...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Kivina
·
Mat Varit sugen på en korv och potatisgryta jättelänge, tog fram en korv i går morse för planen var att jag skulle äta det till middag i...
Svar
12
· Visningar
2 942
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp