Hur långt har ni till jobb o stall?

För mig tar det ca 10 minuter till fots att gå till jobbet.
Har hästarna hemma på gården. Funkar fint, då jag kan lunchfodra på min lunchrast.
 
Jobbet ca 10-12 min på cykel, stallet har jag ca 3km till. Buss tar det ca 30 min med byten och promenaden till stallet från bussen. Inte testat att cykla än :)
 
Jobbet 40 min, stallet 20 min (även 20 min från jobbet, ligger mitt emellan).
Funkar bra även om jag gärna hade haft närmare till båda.
 
Har ca 50 min till jobbet, bor vägg i vägg med stallet.
Tycker körtiden till/från jobbet är i längsta laget, särskilt som jag alltid jobbar 10,5h. Men svårt att hitta nåt vettigt på närmare håll.
 
Jag har inte lyckats få jobb i min hemstad (än?). Nu tycker jag att jag har det så att det fungerar bra.

Mellan hemmet och stallet: 18 minuter med bil
Mellan hemmet och jobbet: 40 min med bil
Mellan jobbet och stallet: knappt 30 min med bil

Jag brukar ta stallet direkt efter jobbet, så jag har med mig mellis och stallkläder. Förut hade jag jobbet åt helt fel håll med avseende på stallet, så då blev det väldigt långa dagar.
 
Till jobbet hemifrån har jag ca 2 mil (ca 25 min, liten väg). Sen från jobbet till stallet 1 mil. Från stallet och hem har jag 3 mil.
Så varje dag åker jag först till jobbet, sen direkt efter jobbet till stallet och sen 3 mil hem. Det är lite långt att åka varje dag tycker jag (särskilt på helgerna när jag inte jobbar), men det är det värt för stallet är toppen och vi trivs jättebra :up:
 
Till jobbet hemifrån har jag ca 2 mil (ca 25 min, liten väg). Sen från jobbet till stallet 1 mil. Från stallet och hem har jag 3 mil.
Så varje dag åker jag först till jobbet, sen direkt efter jobbet till stallet och sen 3 mil hem. Det är lite långt att åka varje dag tycker jag (särskilt på helgerna när jag inte jobbar), men det är det värt för stallet är toppen och vi trivs jättebra :up:

Tillägg: Jag har 1 h lunch på jobbet så jag kan åka till stallet och mocka och fixa höpåsar om jag ska göra något annat efter jobbet, smidigt! :)
 
[
Hur långt tid tar det för er att åka till jobbet? och stallet?
Hur funkar det?
Jobbet 1 minut, jobbar i skolan på nästa gata. Stallet 10 min med bil om det inte är kö, ca 25 min kommunalt om allt funkar. Bara hem och byta om och åka. Skönt att slippa restid till jobbet.
 
Stallet ca 2 km (promenerar dit på typ 15 min), jobbet 2,3 mil (ca 25 min med bil). Kommer dock att byta jobb snart och det står mellan några olika erbjudanden inom 40 minuters resväg. Bor ute i skogen på landet. :p
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
775
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Undrar hur ni andra har gjort för att hitta rätt stall? Vilka saker accepterar ni och vilka accepterar ni absolut inte? Vad ingår i...
2
Svar
24
· Visningar
2 079
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: Funderarn
·
Hästmänniskan Står inackorderad i ett stall där mockning ingår men man får betala strö själv. Här slösas det med spån som bara den och jag misstänker...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 719
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp