Hur många hästar per hektar / lösdrift ?

Krans

Trådstartare
Finns det några lagar som reglerar detta ? Vad är tillåtet ? Lägg till att marken delvis är fylld av kärr, stora stenbumlingar osv i / på vilka hästarna inte kan/ vill gå i....Minimikrav på hur stort vindskyddet bör vara för 5-6 hästar ?
 
Det finns inga lagar som reglerar antalet hästar per ytenhet i hage. Det viktigaste är väl att de kan röra sig fritt i alla gångarter, när det gäller storlek på hagar. Och det kan ju vara svårt om de är alltför många...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
593
Senast: a1agnlju
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: WBanna
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 281
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Arbetsintervju
  • Den första tråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp