Hur många hästar per hektar / lösdrift ?

Krans

Trådstartare
Finns det några lagar som reglerar detta ? Vad är tillåtet ? Lägg till att marken delvis är fylld av kärr, stora stenbumlingar osv i / på vilka hästarna inte kan/ vill gå i....Minimikrav på hur stort vindskyddet bör vara för 5-6 hästar ?
 
Det finns inga lagar som reglerar antalet hästar per ytenhet i hage. Det viktigaste är väl att de kan röra sig fritt i alla gångarter, när det gäller storlek på hagar. Och det kan ju vara svårt om de är alltför många...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
593
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: WBanna
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 975
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 499
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp