Hur mycket prylar har era hundar?

paradiset

Trådstartare
Usch jag skäms nästan. I denna värld där jag försöker tänka hållbart & visst jag syr själv, köper begagnat osv men har ändå lite ångest nästan...bortskämda hundar? Så för att stilla mitt samveta har era hundar oxå så här mycket prylar/kläder?

Mina hundar har tex:

Varsitt gult, ofodrat Hurrta storm regntäcke
varsitt Bot vintertäcke och ett nättäcke ( ska få varsitt men letar begagnat )
varsitt egensytt fleecetäcke
varsitt egensytt täcke från en pläd
varsitt köpt tunnt fleecetäcke utan halskrage
varsin ofodrad regnoverall från Hööks
varsin fleeceoverall från hurrta.

( det ena här jag köpt nytt är regnoverallerna, tunna fleecetäckena och ena fleeceoverallen )

Sedan har de typ 4 olika selar var

2-3 halvstryp var, 2 olika halvstryps kedjor ( breda ) var, 2 olika flexi var, ett är 2 m med band, flera olika koppel, varsin klövjeväska, LC munkorgar, bäddar, filtar, burar och trimtillbehör....

Håller på o säljer av en del men det gäller att verkligen ta reda på vad man använder & inte...en del selar passar bra över täcken, andra när vovven ska bada lerbad jämt...täcken efter årstid o aktivitet och smutsgrad mm...

Kanske varit en sådan här tråd innan? Ber om ursäkt isåfalll...
 
Jag har tokigt mycket prylar, men så har jag haft flera hundar och (nästan) hela tiden två samtidigt, så det blir ju lite dubbel uppsättning av allt. Men det är regntäcken, fleecetäcken, fleeceoveraller, rejäla vintertäcken. Sedan har jag en hel del reflexer, halsband, koppel och selar, mycket av det har jag dock fått antingen av vänner eller som vinster på tävlingar.

Utöver detta har jag en del utrustning till lure coursingen, det är rejäla koppel som är lätta att hålla i, rymninssäkra selar (som ibland används till vardags också), munkorg, LC-täcken, specialkoppel som jag har när jag släpper (ungefär som ett brett retrieverkoppel med stopp)...

En hel del prylar blir det, men jag köper sällan något "bara för skojs skull" utan köper om det finns behov av det pga att något gått sönder eller så. Nykomlingen är dessutom världens fryslort och väldigt liten, så till henne kan det bli så att jag köper nya saker för att hon ska kunna hålla sig varm.
 
1 halsband m reflex som används året runt.
1 sele från hööks
1 läderkoppel
1 flexikoppel
1 termotäcke från hööks som bara används vid extrem kyla/blåst ( har kanske används 5 ggr)

1 bädd, 1 bur, 1 filt, 2 skålar och nåra bollar och leksaker.

Inte så mycket kanske.
 
Sådana här trådar får mig alltid att fundera på om jag gör fel när det gäller hunden... ;)
Fast okej i täckes väg har han
1 vinterfodrat och regntätt BoT täcke
1 nättäcke BoT
Jag funderar på att sy ett i fleece men kan inte riktigt komma på när jag skulle använda det så det har fått vara... ;)
Två stryp kedjor, den ena är arvegods efter förra hunden
Ett halv stryp i läder
Ett vanligt halsband
En spårsele, två spårlinor och ett spårhalsband...
Två läderkoppel, ett vävt koppel och en rejäl bunt retriverkoppel som jag köper på mig och delar ut till alla i jaktlaget... ;)
Gps halsband och massor av olika reflexer, halsband/täcken osv

En stor bur inne, en korg inne stort antal gråa fällar... En bilbur...
Lite olika vattenskålar/matskålar när jag har försökt hitta lösningar som inte förstör golvet, matskålar på ställning så vattnet kan torka är den lösning som fungerar för oss...

Lite dummies fast de ligger bara och skräpar eftersom vi inte kan använda dem, leksaker har jag gett upp eftersom de går sönder i beståndsdelar så han leker med gråa fällar och märgben... ;)

Hm det blir lite grejer när man börjar räkna upp det... :D
 
Usch jag skäms nästan. I denna värld där jag försöker tänka hållbart & visst jag syr själv, köper begagnat osv men har ändå lite ångest nästan...bortskämda hundar? Så för att stilla mitt samveta har era hundar oxå så här mycket prylar/kläder?

Mina hundar har tex:

Varsitt gult, ofodrat Hurrta storm regntäcke
varsitt Bot vintertäcke och ett nättäcke ( ska få varsitt men letar begagnat )
varsitt egensytt fleecetäcke
varsitt egensytt täcke från en pläd
varsitt köpt tunnt fleecetäcke utan halskrage
varsin ofodrad regnoverall från Hööks
varsin fleeceoverall från hurrta.

( det ena här jag köpt nytt är regnoverallerna, tunna fleecetäckena och ena fleeceoverallen )

Sedan har de typ 4 olika selar var

2-3 halvstryp var, 2 olika halvstryps kedjor ( breda ) var, 2 olika flexi var, ett är 2 m med band, flera olika koppel, varsin klövjeväska, LC munkorgar, bäddar, filtar, burar och trimtillbehör....

Håller på o säljer av en del men det gäller att verkligen ta reda på vad man använder & inte...en del selar passar bra över täcken, andra när vovven ska bada lerbad jämt...täcken efter årstid o aktivitet och smutsgrad mm...

Kanske varit en sådan här tråd innan? Ber om ursäkt isåfalll...

Jag tänker inte ens undersöka saken, om vi säger så. :angel:
 
Mina jyckar får dela på det mesta. Har t ex bara en spårsele, en lina, ett tjänstetecken. Men måste det användas samtidigt så får jag skaffa dubbel uppsättning. Försöker dock undvika att köpa nytt när det gamla inte är utslitet än så jag har bara ett koppel vardera, en sele vardera (här har jag faktiskt en extra som Rio tyckte var obekväm. Men den har hängt med i kanske 10 år så det var väl dags med en ny ;) ) osv.

Har trots detta så mycket hundgrejer att de fyller en hel bil + några lådor… Och så säger man att hundsport inte är någon prylsport...
 
Ojojoj, har en hel del grejor men mycket är träningsgrejor och inte specifikt köpt till en hund

Jag har:
Fem halsband
Tre tunna koppel
Ett kortkoppel
Ett tjockt extralångt läderkoppel
2 spårselar
2 spårlinor
Tre tjänstetecken
Två ryggsäckar (till rapporten)
GPS-halsband och gps
Tre walkie-talkies
Två back-on-track vintertäcken
Skyddsärm
Bitkudde
Bollar
Träapporter
Metallapport
2-kilosapport
4-kilosapport
Kampläder
Diverse kampduttar
Koner
Hattar
Spårpinnar
Magväska
En tygbur
En metallbur
En plastbur
Två dubbelburar till bilen
Och säkert en hel del till... :)
 
Jag har nog alldeles för mycket grejer ;)

Upptäckte ett suveränt användningsområde för fleecetäcke häromveckan - över bot-nättäcket i bilen när det är runt nollan ;)

Sen har jag bot-vintertäcke, en fodrad parkas från hurtta, fleeceoverall och ett softshell från redog/kruuse.

Halsband har jag nog ett tiotal, två promenadselar, spårsele osv osv. Finns hur mycket som helst att ta av och ändå har jag skänkt bort en hel del...
 
Alldeles för mkt saker. ;-)

Ett gäng halsband, koppel och reflexer av olika slag. Täcken, bara en sele (!), tjänstetecke, spårlinor, dubbelbur och enkelbur till bil, vanlig bur, fällar, två biabäddar, träningssaker för lydnad/spår/sök, osv.

Sen ett helt gäng leksaker förstås....
 
Jag har väl lagom :D

Ett ofodrat regntäcke från bucas
Ett fleecefodrat täcke
2 halvstryp, ena hurtta
1 vanligt halsband, hurtta
Ett läderkoppel
Ett flexi
En bia-bädd
Tusen olika leksaker

Nu är detta ursprungligen (:angel:) sambons hund så hon har bara varit "min" sen nyår, om hon hade varit min sedan valp hade hon nog haft onödigt mycket mer!
 
Med en nakenhund som behöver kläder så vill jag inte ens fundera på hur mycket kläder hon har. Hon har en hel byrålåda smockfull med tröjor och dressar. Sen har hon vinterjacka, vinteroverall, regntäcke, regnoverall, 2 vintertäcken, fleeceoverall, fleecetäcke, höst/vårtäcke.

Storhunden har ett regntäcke, ett vintertäcke och ett mellantäcke. Han är långhårig så använder väldigt sällan täcke. Han får ha det om han ska sitta i bilen länge tex, bara för att han är gammal och börjar få ont i ryggen.

De har en uppsjö av halsband och koppel och diverse selar. Lillskiten har selar som är lite som kläder med sele insydd. De har varsin bilsele som bara används om vi åker med någon annan.

Sen har de 2 korgar, som bara den lilla använder. De har ett helt gäng leksaker också och några hjärngympeleksaker. Och reflexer och borstar. Lillskiten behöver specialschampo så det har hon ett par olika.

Alldeles för mycket helt enkelt.
 
Mina två har mycket saker. Mer än dom behöver. ;) När vi skaffade nr två tänkte jag att det var skönt att vi redan hade nästan allt vi behövde i dubbel (eller trippel..) uppsättning, men likväl har det shoppats en hel del sen dess! :o Det finns ju så mycket fint. ;) Det dom har just nu och som används är:

2st hurtta halvstryp vardera, med matchande koppel
Några läderhalsband och -koppel
6-7 olika selar
Ett par utställningskoppel
2 spårlinor
Varsin flytväst
Varsin regnjacka
4 vinterjackor
Två regnoveraller
Varsin reflexväst
Varsin reflexscarf
Varsitt ledhalsband
Några bäddar
En canvasbur
En gallerbur
En klövjeväska

+ en massa leksaker, kongar, matkoppar o.s.v o.s.v. Samt en hög med kläder som inte passar/används och ska säljas bort.
 
Hm, min lilla hund (prazsky) har en hel uppsjö med kläder, de flesta har jag fått och de används inte. I hennes basgarderob ingår:
- En tjocktröja i hoodie-material, supersmidig och värmer lagom.
- Ett tunt softshell-täcke
- Tjockt BoT-täcke
- Stickad polotröja att ha under täcken
- Tjockt hurtta-vinter-täcke.
- En overall i hood-material, måttbeställd och väldigt käck.

Den stora hunden har två BoT-täcken; nättäcket och vintertäcket, plus ett hurtta vintertäcke.

Har nog ett par koppel och halsband, men har ungefär lika svårt att hitta nya halsband som skor till mig själv så de har varsitt som alltid används, och jag kommer inte köpa eller byta förrän de går sönder ungefär. Så trist är jag! :p
Var sitt mjukt läderkoppel, en bia-bädd finns i sovrummet.

Var sin spårsele, och den ena hunden har en dragsele också.
Var sitt reflex-grejs.

Leksaker & träningsprylar däremot, finns det en hel uppsjö av.
 
Jag orkar inte räkna allt men har 5 hundar varav 4 är nakna så de har mycket kläder, har en "walk in closet" med två stänger där man kan hänga kläder och där hänger det fullt med fleeceoveraller, tröjor och några täcken. Har en galge där jag hänger de halsband som de inte använder just nu och den är full så de kanske har 3-4 halsband var av olika märken och material.
Sen har de två Hurtta Twilight reflexvästar, varsitt reflexkoppel, varsitt vanligt smalt läderkoppel, ett flexikoppel, en spårlina, två reflexselar och en vanlig sele, en Bia-bädd, ett BoT-nättäcke, en massa vetbed-fällar, en stor cykelvagn att åka i (som är gjord för hundar), en gallerbur, fläkt till buren, en kylmatta, klövjeväska, två stora plastbackar med mjukisdjur och andra leksaker, vattenskålar och matskålar, trimbord, golvfön, en massa schampon, balsam, inpackningar, borstar och kammar...
 
1 gallerbur i bilen
1 tygväska för resor på tåg och flyg
1 läderhalsband
1 sele
2 retriverkoppel
1 flexikoppel
1 läderkoppel
1 duntäcke (:angel:)
1 Mat och vattenskål
1 gammal raggsocke
1 apportbock
 
Fem hundar, alla har var sin sele, var sitt halsband, koppel och retrieverkoppel samt var sitt reflextäcke. Två av hundarna har tre täcken var som dom andra får dela på i nödfall.
Sedan har jag reservsaker av allt. Har alltid extra retrieverkoppel och reflexvästar i bilen samt utlämnat hos hundvakter.
 
Jag har en hel del grejer.. Massor med skit som bara ligger, en del bra saker som ofta används och så på något konstigt sätt känns det alltid som om jag behöver ännu mer ;)
 
Du kan nog vara lugn, risken är liten att hundarna uppfattar sig som bortskämda av att ha många saker. De värderar sin livkvalitet utifrån helt andra faktorer...

...så shoppa loss bara! :banana:
 
Hm... Jag har kanske inte så mycket åt Monster som jag trodde ändå - innan jag läste tidigare inlägg i tråden! :p

Jag har:
1 enorm golvkudde (1,5 * 1,5m, 40cm hög)
2 koppel
1 fungerande sele
1 fungerande halsband
1 (någorlunda) fungerande wp-sele
~femtioelva halsband och selar i olika stadier av destruktion/konstruktion eftersom jag syr alltmer utrustning själv
1 vintertäcke
1 låda med reflexer
2 lådor med leksaker
2 spårlinor
2 viktmanchetter
1 fjädervåg
15 kg kedjor

Och... det kanske var allt! För mig ser det rätt lite ut i alla fall. :D

Nej vänta!
1 - inte helt färdigbyggd (än...?) - carpet mill som tar upp halva jäkla vardagsrummet för mig också! :laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp