Hur mycket ska vi betala? (Servitriser på fest)

frifinburk

Trådstartare
Jag har försökt googla runt, men många trådar är för gamla eller så är servitriserna utbildade.

Jag ska ha en fest i september (Ute i god tid :D) och behöver då två stycken personer som kan tänka sig att fylla på bufféń, fylla på i glas och sätta in disk i diskmaskinen. En bekant har två döttrar som är 18 och 19 år som kunde tänka sig att ställa upp mot lite pengar. Ingen av dem har erfarenhet av att servera tidigare, men jag tänker att det inte behövs eftersom de bara ska fylla på mat, dricka och sedan ordna med disken :) De får självklart äta och dricka (alkoholfritt) hur mycket de vill under kvällen.

Det kommer att vara under en kväll mellan ca 17.00-midnatt.

Hur mycket hade ni betalat dem?

(Innan någon frågar: Ja det är svart "lön".)
 
Och jag skulle inte drömma om att göra det för 500 om det inte var åt en kär vän.
För 500 kr skulle jag komma och peka var tallrikarna skulle placeras.

TS. Det bästa är nog att fråga vad de tänker sig själva och ställa det mot vad en "vanlig" lön är för en helgkväll för någon i den åldern. Personligen betalar jag hellre lite mer i ett sånt läge. Jag diskar och städar gärna själv men anlitar jag någon så är det för extraordinära tillfällen och betalar gärna för det då så att alla känner sig nöjda. Om de dessutom skulle ta hand om disk och städning är det värt mycket.
 
För 500 kr skulle jag komma och peka var tallrikarna skulle placeras.

TS. Det bästa är nog att fråga vad de tänker sig själva och ställa det mot vad en "vanlig" lön är för en helgkväll för någon i den åldern. Personligen betalar jag hellre lite mer i ett sånt läge. Jag diskar och städar gärna själv men anlitar jag någon så är det för extraordinära tillfällen och betalar gärna för det då så att alla känner sig nöjda. Om de dessutom skulle ta hand om disk och städning är det värt mycket.

Och sno med en flaska vin som tack för besväret.
 
Och jag skulle inte drömma om att göra det för 500 om det inte var åt en kär vän.

Då hade jag gjort det gratis.

Ts; det sista jag vill i en sån här situation är att framstå som snål. Särskilt om döttrarna har svårt att säga nej om du och dress förälder är vänner. Hellre vara generös och kunna be dem igen och för alltid vara en schysst person i deras ögon.
 
Jag har försökt googla runt, men många trådar är för gamla eller så är servitriserna utbildade.

Jag ska ha en fest i september (Ute i god tid :D) och behöver då två stycken personer som kan tänka sig att fylla på bufféń, fylla på i glas och sätta in disk i diskmaskinen. En bekant har två döttrar som är 18 och 19 år som kunde tänka sig att ställa upp mot lite pengar. Ingen av dem har erfarenhet av att servera tidigare, men jag tänker att det inte behövs eftersom de bara ska fylla på mat, dricka och sedan ordna med disken :) De får självklart äta och dricka (alkoholfritt) hur mycket de vill under kvällen.

Det kommer att vara under en kväll mellan ca 17.00-midnatt.

Hur mycket hade ni betalat dem?

(Innan någon frågar: Ja det är svart "lön".)

1000kr var låter rimligt
 
Om de tänkt ska jobba cirka sju timmar så absolut minimum 700kr var. Det är ju en hundralapp i timmen(bara).

Så mot tusenlappen var känns ju rimligt.
 

Liknande trådar

Tjatter Nu behöver jag lite inspiration från alla kreativa bukefalister! Min sambo fyller år om ca två veckor och jag skulle vilja ha idéer på...
Svar
12
· Visningar
1 190
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Vad föredrar ni att dricka för alkoholfritt på fest? Jag ska köpa med mig alkoholfritt för egen del till en fest på lördag och funderade...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 128
Senast: mamman
·
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 471
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 413
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp