Hur mycket växmån i nya skor?

Jag var tvungen att provmäta mina egna fötter och ett par skor som passar perfekt och kom då fram till att skorna var 0,5 cm större än foten. Ingen (?) vuxen skulle acceptera att gå runt med två centimeter "för stora" skor och framför allt inte springa med det.

Jag hade köpt de mindre och letat begagnat om barnet växer ur dem innan säsongen är slut. Att investera i fotmätsticka och skomätsticka att ha hemma var för mig en självklarhet.

Vilken lyx att inte kunna acceptera det hälsar hon med breda, höga fötter :cautious:

0,5 cm är ju när man säger barnskor är urvuxna så idealet ligger väl just där mitt emellan.

Men i TS fall hade jag också valt de mindre :)
 
Vilken lyx att inte kunna acceptera det hälsar hon med breda, höga fötter :cautious:

0,5 cm är ju när man säger barnskor är urvuxna så idealet ligger väl just där mitt emellan.

Men i TS fall hade jag också valt de mindre :)

Nu får du nog utveckla vad du menar? Vad är det som är lyx? Menar du att, för att du har breda fötter, så måste du köpa för stora skor för att de inte ska klämma i sidorna? Det måste väl finnas skor för din fottyp med? Jag har själv motsatt problem med väldigt långa, smala och platta fötter.

Ideal och ideal? Jag utgick från egna empiriska studier på mig själv! ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp