Hur mycket

T

Tican

av:
Energi (MJ)
Protein (g)
Fosfor (g)
Magnesium (g)
Kalcium (g)
behöver min häst?

Hon är en D-ponny på 8 år, rids varje dag i 20 minuter - 2 timmar.. (exakt! :D) Hon är korsning mellan angloarab, sv hbl, arab och lite russ. Har lätt att bli för het och är i normalhull.

HJÄLP! :bow:
 
Hur mycket skulle du upskatta att hon väger? När hon rids blir hon då trött eller e de bara luffa runt?

Om du mäter henne runt magen och från armbågen till bärbensknölen så finns det en formel som man kan räkna ut vikten på! :)
 
Det mest tillförlitliga sättet att ta reda på hur mycket MJ en häst behöver är att kolla upp hur mycket aktuell foderstat ger i MJ och sedan kontrollera hullet på hästen. Är hästen i underhull behövs mer MJ, är den i överhull behövs det mindre.

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 576
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Har ju varit inne hos vetrinär med min bostonterrier som verkar ha fått lite tjall på magen. Bytte foder för ett litet tag sedan som...
Svar
5
· Visningar
701
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 604
Senast: Jiovedi
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 353
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp