Hur ofta tvättar du håret med shampo?

Svett är också en naturlig lukt, de är väl ungefär lika tycker jag.
Alltså, man behöver verkligen inte lukta tvål eller schampo (den lukten sitter ju i en timme eller två bara). Precis som att folk kan lukta lite svettigt om de blivit varma eller har samma tröja i två dagar så kan håret lukta lite otvättat. Det är för den sakens skull inte äckligt, även om jag inte tycker att det är fräscht.
Människor får ju lukta människor, även om lukten inte är behaglig så är det väl inte hela världen så länge det inte blir några starka/skarpa lukter.

Mitt schampo och stylingprodukter sitter i flera dagar, inte helt nytt såklart men nog luktar det gott alltid :)
 
Mitt schampo och stylingprodukter sitter i flera dagar, inte helt nytt såklart men nog luktar det gott alltid :)

Och även det är olika från människa till människa, som med allt annat, det har sällan med produkterna att göra.

Sedan kan jag säga med stor övertygelse att de som har stylingprodukter i håret ha skitigare hår än de som inte har det.
Jag har t.ex inga produkter i håret efter att jag tvättat det förrän någon dag innan jag tvättar det igen.
 
Mitt schampo och stylingprodukter sitter i flera dagar, inte helt nytt såklart men nog luktar det gott alltid :)

Är det schampot då? Eller stylingen?
Jag får erkänna att jag inte har människor nära mig som använder särskilt parfymerade grejer, så jag kan absolut ha misstagit schampo-doft som vanlig parfym om det är ett parfymerat schampo.
 
Och även det är olika från människa till människa, som med allt annat, det har sällan med produkterna att göra.

Sedan kan jag säga med stor övertygelse att de som har stylingprodukter i håret ha skitigare hår än de som inte har det.
Jag har t.ex inga produkter i håret efter att jag tvättat det förrän någon dag innan jag tvättar det igen.

Varför skulle styling göra håret skitigt? Det är ju som att säga att parfym eller lotion gör en skitig?
Varför skulle de stylingprodukter någon använder göra att denne har skitigare hår än någon som inte använder styling? Det beror ju helt på hur ofta man tvättar håret?
 
Är det schampot då? Eller stylingen?
Jag får erkänna att jag inte har människor nära mig som använder särskilt parfymerade grejer, så jag kan absolut ha misstagit schampo-doft som vanlig parfym om det är ett parfymerat schampo.

Först schampo och sen ex spray eller liknande. Men till vardags behöver jag inte mer produkter än mina basprodukter (schampo, inpackning, balsam, serum och värmeskydd) :D
 
Varför skulle styling göra håret skitigt? Det är ju som att säga att parfym eller lotion gör en skitig?
Varför skulle de stylingprodukter någon använder göra att denne har skitigare hår än någon som inte använder styling? Det beror ju helt på hur ofta man tvättar håret?

Därför att stylingprodukter som hårspray, vax och sådant är som klister. Det är ju därför det fungerar. I detta fastnar alla sorts partiklar. Svårare än så är det inte.

Har du inte märkt det själv? Har man inte det i så är håret renare längre.

Det luktar dock godare längre och jag menar; att god doft inte är lika med rent, vilket verkar vara vad de flesta tror.
 
Därför att stylingprodukter som hårspray, vax och sådant är som klister. Det är ju därför det fungerar. I detta fastnar alla sorts partiklar. Svårare än så är det inte.

Har du inte märkt det själv? Har man inte det i så är håret renare längre.

Det luktar dock godare längre och jag menar; att god doft inte är lika med rent, vilket verkar vara vad de flesta tror.

Jag tänker att håret blir som skitigast av att bara vara på huvudet när man tar sig fram i vardagen. Det är ju som en mopp på huvudet med massor av yta för smutsen att fastna på. Jag tror inte att styling gör någon större skillnad.

Men jag håller med om att god doft inte betyder rent hår, men det finns ju ett mellanläge mellan nytvättat och luktande hår där det är neutralt. Precis som med kläder, de släpper ju sköljmedelsdoften och luktar inget alls och sen luktar de smutsigt.
 
Jag tänker att håret blir som skitigast av att bara vara på huvudet när man tar sig fram i vardagen. Det är ju som en mopp på huvudet med massor av yta för smutsen att fastna på. Jag tror inte att styling gör någon större skillnad.

Men jag håller med om att god doft inte betyder rent hår, men det finns ju ett mellanläge mellan nytvättat och luktande hår där det är neutralt. Precis som med kläder, de släpper ju sköljmedelsdoften och luktar inget alls och sen luktar de smutsigt.

Det blir stor skillnad med och utan produkt.
 
Så jag som bokstavligen inte kan tvätta håret med schampo utan att det näst intill går av är ofräsch då alltså? Har ett tvättbalsam och ett vårdande balsam som jag använder varannan dag och ingen har sagt till mig att mitt hår luktar äckligt.
 
Så jag som bokstavligen inte kan tvätta håret med schampo utan att det näst intill går av är ofräsch då alltså? Har ett tvättbalsam och ett vårdande balsam som jag använder varannan dag och ingen har sagt till mig att mitt hår luktar äckligt.

Eller hår som "äter" lukt. Mitt hår luktar hår efter ca tre timmar. Skitigt? När, tror inte det.
 
Så jag som bokstavligen inte kan tvätta håret med schampo utan att det näst intill går av är ofräsch då alltså? Har ett tvättbalsam och ett vårdande balsam som jag använder varannan dag och ingen har sagt till mig att mitt hår luktar äckligt.

Fast balsammetoden är ju påhittad.
Schampo öppnar och rengör, balsam stänger och sluter åt glans.

Alltså tvättar man bara ytan med ett balsam och visst blir det mjukt men knappast rent på riktigt.
 
Fast balsammetoden är ju påhittad.
Schampo öppnar och rengör, balsam stänger och sluter åt glans.

Alltså tvättar man bara ytan med ett balsam och visst blir det mjukt men knappast rent på riktigt.

vaddå inte "rent på riktigt"? Jag körde balsammetoden (som för övrigt är precis lika påhittad som all annan hårvård) tidigare och upplevde aldrig att håret var smutsigt. Ingen i min närhet kommenterade att jag skulle lukta eller vara smutsig heller, och någon bör ju reagerat efter tre år med bara balsam.
 
Så jag som bokstavligen inte kan tvätta håret med schampo utan att det näst intill går av är ofräsch då alltså? Har ett tvättbalsam och ett vårdande balsam som jag använder varannan dag och ingen har sagt till mig att mitt hår luktar äckligt.
Som jag skrev så är det skillnad på att lukta hår och lukta otvättat, enligt mig. Håret behöver inte alls lukta nyschamponerat men när det blir fettigt, smutsigt av avgaser, svett osv då luktar det därefter. Jag har själv kört med balsammetoden.
 
Hår i sig är rätt luktlöst. Det som luktar är ju huden, dvs hårbotten när den blir svettig och smutsig. ingrodd svettlukt är ingrodd svettlukt oavsett varifrån på kroppen den kommer från. Sen vad man tvättar med spelar ju ingen roll så länge hårbotten blir ren.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min mor är alkoholist. Ev. far också men han förlorar inte sitt förstånd i samma grad som mor. Jag bor fortfarande hemma och har planer...
2
Svar
27
· Visningar
2 923
Senast: gråvarg
·
Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 317
Senast: Killaloe
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
3 930
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp