Hur ofta umgås folk med vänner?

Träffar vänner 1-3 dagar i veckan nu när jag inte studerar längre, då var det varje dag. Träffar vänner för att äta lunch, gå på kulturgrejer, arrangerad middag eller bara för att hänga och dricka vin.
Har väl typ 10 personer jag kallar vän och som jag kan träffa separat, fler jag träffar i grupp eller festar med.

Familjen bor tyvärr 80 mil bort, så ses några gånger om året bara. Hörs dock flera gånger i veckan på telefon.
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
Väldigt sällan, ibland går det flera månader emellan.

Hur många vänner har ni?
Ett fåtal.. kan nog räkna de på en hand. Tänker inte på hur många det är.

Hur ofta träffar ni familj?
Det kan gå månader emellan, men vi hörs på telefon oftare i och för sig.
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
Ytterst sällan. Det finns inte så många kvar. De från grundskolan hade jag inte så mycket gemensamt med ens då, och än mindre nu. De från gymnasiet flyttade långt bort och blev kvar där. Från högskolan var vi en liten grupp, jag hade tre vänner därifrån men en rann bara ut i sanden av sig självt, en bodde redan innan i en annan stad och pendlade och den tredje hade jag en kort fling med under första året som gjorde att vi inte riktigt kunde fortsätta umgås efteråt. Han gjorde något försök många år senare, men jag kände att det inte var helt hugget i sten att det enbart var vänskap han var ute efter och där och då ville jag inget mer med honom, så jag lät det självdö. Kollegor har heller inte blivit något. Antingen skiljer det alltför mycket i ålder/livssituation eller så är det någon (manlig) kollegas sambo som inte klarar av att han umgås med andra tjejer, så det har aldrig blivit något.

Hur många vänner har ni?
Hårdrar man det, så två? En barndomsvän som jag faktiskt återupptagit kontakten med senaste tiden, och så en före detta kollega som jag hör ifrån då och då på telefon. Hennes liv är däremot så långt från mitt att det är svårt att umgås utanför jobbet, men det är en sån person som jag tycker är tråkigt om jag skulle tappa bort.

Hur ofta träffar ni familj?
Varje dag. Mamma, pappa och lillebror bor bara ett par kilometer bort, vi träffas dagligen. Mormor träffar jag ett par gånger i veckan. Firar alla högtider utom jul med mina mostrar och deras familjer. Umgås intensivt med min andra lillebror när han är hemma, han jobbar utomlands så han är hemma i perioder och sen är han borta länge. Min syster har lägenhet i stan, henne träffar jag kanske varannan vecka efter att hon flyttade.
 
Jag har en vän som jag umgås med åtminstone två gånger i veckan. Blir det mer sällan än så, då är det för att någon av oss är sjuk och mer ofta blir det så fort inte all tid tas upp av jobb osv. Vi är oftast ute och cyklar tillsammans, och det var för att vi båda cyklar som vi fick kontakt. Vi sitter dessutom och chattar varje dag.

Sedan har jag en vän som jag träffar ungefär en gång i veckan, jag träffar mina föräldrar i princip dagligen och jag har dagligen kontakt med vänner antingen via facebookchatt eller telefon. Det är vänner som bor längre bort och som jag pga det inte träffar mer än någon gång per år.

Utöver det finns det lite bekanta och vänner här och där som jag träffar väldigt oregelbundet. Ibland kan det bli flera gånger på en månad, sedan kan det ta ett halvår innan vi ses igen.

Kan tillägga att jag gärna hade umgåtts mer med vänner. Åtminstone 4-5 gånger i veckan känns rimligt. Men då har jag ingen partner och umgås ju inte hela dagar med vännerna när vi ses, så det blir väldigt mycket ensamtid ändå (eller ja, tid med hundarna..).
 
Då jag har flyttat runt en hel del senaste åren så är även vänskaran rejält utspridd. De som bor inom pendlingsavstånd träffar jag en - ett par gånger i månaden. De som bor på annat håll i Sverige, eller för all del på andra håll i Europa, träffar jag i regel max 1-2 gånger per år. I några fall har det varit uppåt 5 års intervall mellan de fysiska träffarna (inte för att de virtuella träffarna är så många fler för den delen). Familjen bor också en bit ifrån så de träffar jag 3-4 gånger per år.

Jag har ett socialt jobb och blir fort socialt trött. Känner mig faktiskt (för första gången i mitt liv) rätt nöjd med den vänskara jag har just nu. De är inte mer än 10-15 stycken totalt men det är ungefär så många som jag orkar hålla kontakt med också. Har även en familj som jag står nära och som betyder väldigt mycket. Jag behöver inte kontakt med folk varje dag och de bekantskaper som kräver kontakt flera dagar i veckan försvinner snabbt.
 
Väldigt olika. Vissa veckor 3-4 dagar, ibland inte på två veckor. Har stående söndagsmiddag för vänner, bokcirkel mm. Har lagom många vänner och många bekanta. Ser bekanta dagligen på fik för kaffe, springer på folk på gatan och så vidare. Socialt men oplanerat.
 
Jag bor alldeles för stort (4 rum själv) så jag brukar ha en del kompisar över nästan konstant. Utgångspunkten för allt som händer i kompisgruppen.
 
Väldigt olika. Vissa veckor 3-4 dagar, ibland inte på två veckor. Har stående söndagsmiddag för vänner, bokcirkel mm. Har lagom många vänner och många bekanta. Ser bekanta dagligen på fik för kaffe, springer på folk på gatan och så vidare. Socialt men oplanerat.

Jag har väl numer fler vänner än nånsin, kanske 15 som jag räknar in och träffar hyfsat ofta.
Nån på söndagskvällar med hundarna, andra har jag träffat via barnen, jag jobbar ideellt och är styrelseordförande mm. Nu slutar min föräldraledighet och jag har vänner på jobbet också.
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
En av mina bästa vänner har jag hästen hos, henne träffar jag minst 6 dagar i veckan. De andra vännerna är väl någon gång i månaden ungefär, har inte så stort socialt behov.

Hur många vänner har ni?
Inte så många. 2-3 stycken.

Hur ofta träffar ni familj?
Pappa träffar jag 3-4 ggr i veckan, pratar med honom i stort sett varje dag (hans och mitt jobb är grannar).
Mamma pratar jag också med i stort sett varje dag, träffar henne så ofta det hinns med, men blir bara någon gång i veckan tyvärr.
Systrarna försöker jag också träffa så ofta det går, de har egna familjer och bor i en stad ca 5 mil bort (båda bor i samma stad). Blir kanske en gång i månaden jag träffar dom, lite beroende på.
 
Spelar det någon roll hur ofta andra träffar sina vänner? Kommer du känna dig mindre ensam om det visar sig att alla andra träffar sina vänner lika ofta/sällan som du? Det som gör mig nöjd kan ju vara betydligt mindre än vad du skulle behöva. Alla är i grunden olika, sen har man olika hemförhållanden och olika typer av arbeten.

Vad andra gör och hur ofta spelar ingen roll. Så länge man själv är nöjd med hur man har det. Är du inte nöjd med hur du har det så är en vettigare fråga: hur kan man göra för umgås mer med vänner? Skaffa fler vänner? osv.
 
Mina två närmsta vänner försöker jag hinna träffa en gång i veckan. Ibland blir det oftare och ibland mer sällan, då vi ibland har svårt att få våra tider att passa ihop. Vi hörs oftas varje dag sådär kravlöst, genom whatsapp.
Några vänner träffar jag vid stallet.

Utöver det så är det i jobbet jag träffar folk.
Har ett ganska socialt jobb, så har inte så stort behov av att umgås med andra än sambon efter jobbdagen.

Skulle gärna ha lite större "kravlös" bekantskapskrets, sådana som man ser när man ses helt enkelt.
Hade mera sådant förut, men det försvann när jag och exet bröt upp, och livet började se lite annorlunda ut.

Närmsta familjen träffar jag ca. 1-2ggr/veckan :)
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
De på jobbet umgås jag med dagligen, där räknar jag in tre kollegor som mina vänner, varav jag har tätare och närmare kontakt med en av dem. Nu är jag föräldraledig och letar "mammakompisar", fått bra kontakt med ett par stycken som jag umgåtts en del med. Träffade vänner i stallet tidigare cirka 3 dagar/vecka. I snitt kanske jag träffar vänner en gång i veckan nu som föräldraledig.

Hur många vänner har ni?
2 nära vänner och ett 10-tal vänner.

Hur ofta träffar ni familj?
Pratar med mamma nästan varje dag och träffas 1-2 gånger/vecka. Pratar med pappa kanske varannan vecka och träffas varannan månad. Träffar min bror och hans familj cirka varje-varannan månad och min mans syskon och föräldrar lika ofta, även om det blivit betydligt oftare nu som föräldraledig.

För första gången i mitt liv känner jag mig inte ensam längre. Vi har fester några gånger/år som brukar vara mycket uppskattade och inte svåra att få folk till.
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
Hur många vänner har ni?
Hur ofta träffar ni familj?

Jag träffar vänner 1-2 gånger i månaden och samma med familj. Har en nära vän som tyvärr bor långt bort och ca 5 vänner som jag träffar mer sällan kanske 2-3 ggr/år.

Jag tycker detta är jätte sällan och hade gärna träffat vänner oftare både i veckan och på helger trots att jag har häst, heltidsjobb, hus och sambo tycker jag att jag hade haft tid att umgås mer. Känner mig väldigt ensam som tur är träffar jag folk på jobbet och i stallet.

Nu har de flesta av mina vänner flyttat hem till vår "by" igen efter att ha bott i olika städer i flera år. Har försökt hålla kontakten och vill gärna ses men de vill inte/ orkar inte? Då är många mammalediga, sjukskrivna, pluggar, jobbar deltid och borde ha mycket tid? men nej. Jag har försökt att jag kan komma till dem och följa med på det de ändå ska göra typ stallet, träna eller promenera med hunden men nej de orkar inte/hinner inte.. Jag ska ändå äta och till stallet varje dag så vill någon komma förbi och följa med till stallet eller äta lite så skulle det funka nästan varje dag? Jag hade också gärna pratat i telefon eller hörts på messenger men det är samma där de orkar inte svara..

Jag har varit väldigt ledsen och känt mig ensam men börjar inse att de vill inte och det är ingen ide att försöka och då återstår 1 nära vän och kanske 5 vänner som jag ser lite mer sällan. Men flera vänner som jag tidigare räknat som mina bästa vänner och känt i många år försvinner. Tycker detta är otroligt jobbigt :( Kan tillägga att jag fyller 35 i år, man kanske inte umgås med barndomsvänner längre?

Har försökt träffa nya vänner men det är svårt...

Jag har nära vänner som jag träffar varje vecka. Vi bor nära varandra också, fem minuters väg.
Andra vänner blir inte så ofta. Hur många vänner jag har - hur räknar man dem??? Jag har några nära vänner, men ett stort kontaktnät som jag träffar mer sporadiskt.
Skulle inte hinna träffa alla vänner på regelbunden/tät basis.
Familjen: har ingen egen familj.
Min syster bor utomlands sedan drygt 20 år tillbaka.
Någon av mina föräldrar brukar ringa en gång per vecka.
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
Olika. Ibland flera gånger på en vecka men ibland kan det dröja någon månad. De som bor nära träffar jag oftare än de som bor långt ifrån av förklarliga skäl.

Hur många vänner har ni?
Kanske 5 st nära vänner och sen kanske 5-10 halvnära.

Hur ofta träffar ni familj?
Har sambo och barn så bor med min familj. :) Men mina föräldrar träffar jag minst en gång i veckan och brorsan någon gång i månaden.
Sambons föräldrar kanske varannan månad och han syskon ännu mer sällan, trots att de bor närmare än min släkt.
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
Hur många vänner har ni?
Hur ofta träffar ni familj?

Väldigt varierat mycket, när det är mycket annat så hinner jag/vi kanske träffa vänner någon gång i månaden, men när det är lugnare så försöker jag/vi träffas oftare. Ofta blir det familjevänner, dvs hela familjen/par. Jag är dålig på att hålla kontakten och träffa såna som är mina egna vänner, å andra sidan så är det jag som har försökt mest tror jag ändå. ;) Sen hittar jag på saker tillsammans med bara en person då och då också, ofta för att vi har ett gemensamt intresse och åker iväg och gör saker.
Jag tycker att det är svårt att svara på hur många vänner jag har, jag har egentligen ingen som jag delar allt med, men delar olika saker med olika vänner. Vissa är kanske mer bekanta, vi umgås parvis och skulle nog inte hitta på något bara med den ena. Min barndomskompis är det däremot lite roligt med, vi träffas inte så ofta visserligen men när vi gör det så plockar vi upp tråden sen sist. Roligast är att våra makar dessutom har klickat så de hittar på saker med varandra och pratar nog oftare med varandra än vad jag och barndomskompisen gör. ;)
Ibland saknar jag någon som är så där nära som jag verkligen vill åka bort en helg med utan att det känns jobbigare än roligt, men på det stora hela så har jag inte utrymme heller just nu, jag har aldrig dagar då jag känner att jag inte har något att göra.

Familjen, syrran träffat jag ett par gånger om året, bodde vi närmare varandra skulle vi umgås mer, mamma träffat jag lite oftare men oftast när hon är påväg någonstans och passerar. Hon gillar inte att vara hos oss eftersom vi inte släpper allt vi har för händer och umgås 24/7. Det är alltså på den nivån att hon kan ringa och fråga om hon får komma, jag säger att hon är välkommen men sonen ska spela fotboll och då kommer hon inte. :cautious: Men när vi hälsar på henne så kan vi aldrig sitta och umgås utan då vill hon helst att vi ska dra iväg på museum och aktiviteter.
 
Jag träffar min bästa vän en gång i veckan, alltid på onsdagskvällar. Rutinen skapades för att vi märkte att det kunde gå flera veckor/månader utan att vi sågs trots att vi bor i samma stad eftersom det är så lätt att tiden bara går. Tycker att det passar mig perfekt att veta att jag har henne inplanerad varje onsdag så jag heller aldrig råkar dubbelboka mig. Utöver henne har jag kollegor på jobbet som jag räknar som mina vänner och vi träffas ju varje dag. Jag har även en annan nära vän som jag försöker träffa någon gång i månaden. Hon har två barn så vi går oftast ut och tar en öl och lite mat efter jobbet en vardag för att vi ska kunna vara ifred.
Andra vänner träffar jag mer sällan av lite olika skäl, kanske en gång var tredje månad eller liknande. Jag och min sambo har också en del gemensamma vänner som vi umgås en del med på helgerna. Jag har väl kanske fyra nära vänner och lika många som jag umgås med då och då, tycker att det är alldeles tillräckligt för mig, har svårt att hinna med fler!
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
Runt 2-3 gånger per vecka. Ibland mer, ibland mindre. Allt beror på hur social jag är för stunden. Ibland orkar jag verkligen inte och ibland känner jag mig impulsiv och vill ses. Försöker 1 gång i veckan ta en kvällspromenad med en annan.
Hur många vänner har ni?
Två nära vänner och resten inte "lika nära" och några få bekanta. Vissa önskar jag att jag lärde känna mer.
Hur ofta träffar ni familj?
Systrarna sällan pga en bor i Stockholm och den andra på Gotland. Min ekonomi är usel med.
Mamma skapligt ofta, minst varannan dag. Hon bor tvärs över gatan..
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
Hur många vänner har ni?
Hur ofta träffar ni familj?

Jag träffar vänner 1-2 gånger i månaden och samma med familj. Har en nära vän som tyvärr bor långt bort och ca 5 vänner som jag träffar mer sällan kanske 2-3 ggr/år.

Jag tycker detta är jätte sällan och hade gärna träffat vänner oftare både i veckan och på helger trots att jag har häst, heltidsjobb, hus och sambo tycker jag att jag hade haft tid att umgås mer. Känner mig väldigt ensam som tur är träffar jag folk på jobbet och i stallet.

Nu har de flesta av mina vänner flyttat hem till vår "by" igen efter att ha bott i olika städer i flera år. Har försökt hålla kontakten och vill gärna ses men de vill inte/ orkar inte? Då är många mammalediga, sjukskrivna, pluggar, jobbar deltid och borde ha mycket tid? men nej. Jag har försökt att jag kan komma till dem och följa med på det de ändå ska göra typ stallet, träna eller promenera med hunden men nej de orkar inte/hinner inte.. Jag ska ändå äta och till stallet varje dag så vill någon komma förbi och följa med till stallet eller äta lite så skulle det funka nästan varje dag? Jag hade också gärna pratat i telefon eller hörts på messenger men det är samma där de orkar inte svara..

Jag har varit väldigt ledsen och känt mig ensam men börjar inse att de vill inte och det är ingen ide att försöka och då återstår 1 nära vän och kanske 5 vänner som jag ser lite mer sällan. Men flera vänner som jag tidigare räknat som mina bästa vänner och känt i många år försvinner. Tycker detta är otroligt jobbigt :( Kan tillägga att jag fyller 35 i år, man kanske inte umgås med barndomsvänner längre?

Har försökt träffa nya vänner men det är svårt...

Jag har typ tre vänner. Sen en himla massa bekanta. Den närmaste vännen pratar jag med varje dag och vi ses några gånger i månaden. Vi bor typ 500 m ifrån varandra så är egentligen skandal att vi inte ses oftare, men hon har häst vilket tar massa tid, jag har heltidsjobb, hund och barn. När jag hade häst stod vi i samma stall och sågs åtminstone 5 dagar i veckan, och planen är väll att jag ska skaffa häst igen, och kommer då vilja stå i hennes stall. Jag älskar henne och hon är min största stöttepelare, kan inte tänka mig ett liv utan henne och det vet hon!

Min andra vän bor några km ifrån, vi ses ofta i perioder, sen kan det gå ett par månader emellan, sen får vi en period igen. Nu har det blivit mer sällan då hon skaffat pojkvän på annan ort så hon är mycket hos honom, och sen gått upp i tid på jobbet. Vi ska till Spanien om 1,5 månad och då får vi en hel vecka ihop, ska bli underbart!!!! Pratar några gånger i månaden.

Tredje vännen bor typ 300 meter ifrån mig, vi ses också lite då och då, kan springa förbi varandra på en kopp kaffe lite spontant och vi har barn i samma ålder som funkar jättebra ihop, så blir där oftare när jag har sonen (har varannan vecka). Vi pratar typ när vi ska ses. "Är du hemma? Bra, kommer in på kaffe om 5 min"

Jag jobbar oregelbundna tider, nätter, helger osv, så jag är oftast inte ledig när alla andra är lediga så har mycket ensamtid. Det gör mig absolut ingenting då jag nog är en liten ensamvarg innerst inne. Tycker jag känner mig nöjd med hur ofta jag träffar mina vänner,missförstå mig rätt, jag älskar dom, men jag hade tyckt det vore jobbigt att träffas allt för ofta. Jag behöver tystnad lugn och ro! ;) Och när jag jobbat mina nätter så behöver jag oftast sova ikapp lite.
Har även en lång period av depression bakom mig, med ångest och utmatthet, och jag är ännu inte ikapp rent energimässigt och det finns fortfarande dagar då jag bara vill dra täcket över huvudet och sova bort en vecka. Vill verkligen inte dra på mig för mycket, och jag tycker det är jobbigt än i dag att ha något verkligen inbokat.

Har inget behov av att träffa fler vänner heller, är så nöjd med dom jag har! :heart
 
Mina bekanta har jag kontakt med på telefon/fb så man träffas väl kanske någon gång om året? Föräldern och syskonet lite oftare men det är väl ett par-tre månader mellan gångerna i alla fall. Jag trivs bra som det är. Träffar grannar när jag känner för att vara social. Det räcker bra. Skulle kunna tänka mig att träffa en kompis oftare men i pratar i telefon dagligen i stället så jag överlever :p
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
Jag jobbar oregelbundet så när jag jobbar min 5-vecka umgås jag inte jättemycket med vänner. Kanske en kväll i veckan. De andra veckorna träffar jag vänner oftare. Kanske 2-3 ggr/veckan.

Jag har flera goda vänner som bor i andra städer och vi pratar i telefon mer eller mindre varje dag. Min pojkvän tycker att det är jättemärkligt att jag kan ha ungefär samtal med flera personer på en dag, men det är ju för att vi uppdaterar varandra. :D

Hur många vänner har ni?
Jag har ganska många nära vänner och många mindre nära, men som jag ändå umgås med regelbundet.

Hur ofta träffar ni familj?
Några gånger per år och det räcket gott.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 772
Senast: Whoever
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 260
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 643
Senast: Badger
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp