Hur ofta umgås folk med vänner?

Hur ofta umgås ni med vänner?
Det där går i perioder för mig. När jag är stressad och jobbar mkt så orkar jag inte vara social så då blir det kanske en gång varannan vecka om ens de. Har nog vart perioder när jag inte träffat nån mer än min sambo på en månad, förutom kollegor då.
Är väldigt extrovert som person och när jag är på semester så avskyr jag att vara ensam. Träffar gärna folk nästan varje dag om möjligt, men just nu halvstressad så träffar jag kanske vänner två-tre ggr i veckan.

Hur många vänner har ni?
Skulle säga kanske 10 riktigt nära och väldigt många vänner som inte är så nära. Många vänner pausar jag under en period och tar upp kontakten igen några år senare. periodare.

Hur ofta träffar ni familj?
träffar min familj 1-2 ggr veckan då vi bor väldigt nära.
 
Det där varierar en hel del för mig, ibland har jag träffat vänner så gott som varje dag i veckan och hörts med flera över messenger eller telefon dagligen, men vanligare är någonstans mellan två och fyra gånger per vecka. Sedan har jag några av mina närmsta på ganska stort avstånd och eftersom livet förändras fram och tillbaka hörs vi i perioder mycket och i andra perioder nästan inte alls. Det är liksom helt okej, vi vet var vi har varandra även när vi inte hörts på ett halvår. Vi hittar tillbaka.

Just nu har jag ganska ont om tid, så jag träffar vänner ganska lite, bortsett från alla bekanta jag träffar under dagarna. Kanske blir det en eller två sociala aktiviteter per vecka, men då är kanske den ena med min partners vänner. Jag har ett ganska stort behov av att träffa mina vänner och just nu blir det lite i minsta laget, men det får vara okej, helt enkelt. Som det ser ut nu försöker jag slå två flugor i en smäll och träffa folk för vardagsmiddag, en promenad eller ett pass på gymmet, eftersom jag inte riktigt hinner med att göra en sak i taget. Himmel, det där sista lät ju förfärligt. Hu. Nåväl.

Familj träffar jag kanske en gång varannan vecka, eller så.
 
Jag träffar vänner i olika sammanhang där det liksom är ”på köpet”. Träffar vissa vänner i stallet när jag ändå är där och rider, träffar mina kollegor på jobbet och andra kollegor på universitetet. Det räcker gott och väl för att fylla mitt sociala behov.
Min närmsta vän träffar jag någon eller några gånger per halvår.

Jag har en riktigt nära vän, några få halvnära och så ett gäng som jag tycker mkt om men som hag inte umgås med privat utanför jobb tex.

Familj träffar jag kanske varannan månad i snitt.
 
Spelar det någon roll hur ofta andra träffar sina vänner? Kommer du känna dig mindre ensam om det visar sig att alla andra träffar sina vänner lika ofta/sällan som du? Det som gör mig nöjd kan ju vara betydligt mindre än vad du skulle behöva. Alla är i grunden olika, sen har man olika hemförhållanden och olika typer av arbeten.

Vad andra gör och hur ofta spelar ingen roll. Så länge man själv är nöjd med hur man har det. Är du inte nöjd med hur du har det så är en vettigare fråga: hur kan man göra för umgås mer med vänner? Skaffa fler vänner? osv.

Jag tänker att det kanske är lätt att tro att "alla andra" har tid och ork med umgänge för jämnan. Att det lunchas flera gånger i veckan och fikas bullar och vad det nu kan vara.
Att ställa frågan ger kanske en annan bild som gör det lättare att förlika sig med att många vuxna människor inte prioriterar den sortens umgänge och att det är helt inom normen.

Sedan håller jag med om att man ska försöka förändra en situation man inte trivs med, men det är så himla lätt att tro att verkligheten ser så Väldigt annorlunda ut för alla andra när den egentligen inte gör det. Jag förstår helt klart varför TS skapat tråden och tycker själv den är intressant!
 
Några gånger i veckan, säg två till fem, ofta i samband med något kulturevenemang / bokcirkel osv. - men inte alltid, jag bjuder gärna hem (eller går bort) på anspråkslös fika / middag / kvällsmat /tv-häng mitt i veckan när jag har tid och ork. Med min bästa kompis messar jag dessutom mest hela dagen, det har blivit en vana att uppdatera varandra om små roliga eller mindre roliga saker som händer under dagarna. En sådan set-up har jag aldrig haft förut (vi har bara känt varandra i typ 1 ½ år) men det gör onekligen dagarna roligare!

Familjen bor i samma stad men vi träffas inte jätteofta, hörs praktiskt taget varje dag dock - rings någon gång i veckan men mamma och jag brukar messa lite smått någon gång under dagen / kvällen. Det är alltså inte för att vi inte vill träffas som det kan gå ett tag mellan gångerna, men de har fritidshus som de är mycket i under det varmare halvåret (och varannan helg eller så under vintern) och jag är ganska uppbokad i allmänhet.

Försöker även träffa killen jag dejtar någon gång i veckan sådär.
 
Den här veckan: sjöng i kör tillsammans med bekanta i tisdags kväll, projektarbetade lite för en förening med ett par vänner idag, samt var hemma en liten stund hos en annan vän som försökte hjälpa mig med körlåtarna. Träffade svärmor kort i tisdags (hon skulle vara barnvakt) och imorgon kommer hon och min svägerska hit. På lördag är vi bjudna till vänner.

Förra veckan var det inte så mycket, lite föreningsarbete och så hade vi bjudit hem tre familjer till oss på söndagen.

Min man och jag har tagit ett aktivt beslutat att umgås mer med vänner, såväl gamla som nya. Vi vill vårda gamla kontakter och gärna knyta nya. Ibland när vi känner oss lite vilda bjuder vi helt enkelt hem folk som vi inte ens känner så himla väl (barnens kompisars föräldrar, sportkollegor, grannar osv...)

Min mamma träffar jag inte så ofta eftersom vi bor så långt ifrån varandra, men vi ringer ett par gånger i veckan och skriver på messenger.
 
Träffar folk i jobbet och är vän med flera av dem, men de betalar ju för att få nöjet att umgås med mig :angel:

Tränar hund med kompisar kanske nån gång i månaden på sin höjd. Nån gång om året har jag sociala besök som inte rör hund.

Är extremt osocial, älskar att vara ensam och har jättesvårt för sociala situationer där jag inte kan prata om mina specialintressen.
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
Jag träffar nog ngn vän varje dag, i stort sett. Kanske en snabb lunch, eller att ngn tittar förbi eller att man hittar på något lite spontant. Men jag är inte beroende av det, jag uppskattar egentid också.

Hur många vänner har ni?
Oj, definiera vänner? Ytliga vänner, typ som man kan ringa och boka en lunch med, träffa spontant, gå på fest med eller möta upp för en kul utekväll har jag nog ett 50-tal. Men riktigt nära vänner, som man kan ringa när somhelst, prata om allt med och öppna sig helt för så har jag nog ungefär ett tiotal.

Hur ofta träffar ni familj?
Nån gång i månaden ungefär. Men pratar med min mamma ungefär varannan dag på telefon/messenger.
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
Jag träffar vänner minst 3-4 dagar/vecka. Sen är jag nära vän med en kollega på jobbet så henne träffar jag ju eg varje dag.

Hur många vänner har ni?
Jag har ungefär sju nära vänner. Sen har jag kanske sju-åtta till som jag träffar lite mer sällan och inte räknar som nära.

Jag har två nära vänner (och några bekanta) som bor i samma stad som mig. De träffar jag flera gånger i veckan. Sen har jag två-tre vänner som bor i grannstaden. De träffar jag ibland. Resten av mina vänner bor i Stockholm och de träffar jag som max en gång i månaden men ofta mer sällan än så. Vissa bara några gånger om året.

Hur ofta träffar ni familj?
Max en gång i månaden när jag åker hem till Stockholm. Sambons familj bor i samma stad och de träffar jag minst två-tre ggr/månad.
 
Hur ofta umgås ni med vänner?
Det är lite varierande men minst 1 gång i veckan och oftast mer, uppåt 5-6 beroende på övrigt schema och vännernas scheman. Denna veckan har det varit iallafall 5 tillfällen som jag minns på rak arm. Plus ständigt pågående konversationer på messenger.

Hur många vänner har ni?
Skulle säga 10 nära vänner där 6 stycken är riktigt nära.
Fler ytliga.

Hur ofta träffar ni familj?
Inte jätteofta. Med min syster kan gå flera månader emellan men hon bor i en stad långt bort. Mamma träffar jag nog i snitt en gång i veckan kanske, pratar kanske 3-4 gånger i veckan i snitt. Pappa någon gång per månad kanske.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 891
Senast: Whoever
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 278
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 652
Senast: Badger
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp