Hur packa silageplast för retur?

Jag vet jättegammal tråd, men ovärt att starta en ny!
Kostar det något att lämna in på svepretur? Hur funkar det?

Ny i svängen... :)
 
Brukar vara erbjudande om inlämning av lrf-medlemmar. Har du inte möjlighet själv att lämna in så kör tillbaka plasten så leverantören får me det i sin sväng. Eller annan lämplig bonde.

Brukar försöka öppna nån bal så att det blir som en säck att stoppa den andra plasten i. Näten lägger jag på hög och knyter ihop med plast balsnöre.
 
Jag vet jättegammal tråd, men ovärt att starta en ny!
Kostar det något att lämna in på svepretur? Hur funkar det?

Ny i svängen... :)
Svepretur har insamlingar två gånger om året på många olika platser i landet. Kolla deras hemsida (plastinsamling) så ser du när och var det är dags i ditt län. Kostar inget och vem som helst får komma dit och lämna av sin ensilageplast.
Här brukar insamlingplatsen vara på en Lantmännen-anläggning. Bara att köra dit och lämpa av när det är dags!
 
  • Gilla
Reactions: ptr

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 267
Katthälsa Jag ska börja borsta tänderna på alla damer här hemma. Jättebra tror jag, fruktansvärt tror katterna. Tänkte börja med Maggan, som...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: kma
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 783
Senast: mars
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
18 989
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp