Hur packar ni som inte har sadelkammare i släpet?

Jag har utrustningen i ett "tävlingsskåp" , som jag tillverkade av en soptunna, i spiltan bredvid hästen. Min soptunna är nog på 190 l så det blev precis att min dressyrsadel gick in, en större storlek på tunnan hade inte varit fel. Men jag får plats med nästan allt i min soptunna, bara om jag har med mig något täcke som jag får packa den i en egen påse/bagaget i bilen.
Tycker det är så skönt att kunna rulla ut tunnan på planen när man gör i ordning hästen och även att kunna rulla in tunnan i stallet för att packa i/ur. :)

Innan jag gjorde min soptunna hade jag funderingar på att köpa en säckekärra/pirra och sätta fast en sadelhängare, låda och krokar, men nu blev det inte så.
 
Jag har utrustningen i ett "tävlingsskåp" , som jag tillverkade av en soptunna, i spiltan bredvid hästen. Min soptunna är nog på 190 l så det blev precis att min dressyrsadel gick in, en större storlek på tunnan hade inte varit fel. Men jag får plats med nästan allt i min soptunna, bara om jag har med mig något täcke som jag får packa den i en egen påse/bagaget i bilen.
Tycker det är så skönt att kunna rulla ut tunnan på planen när man gör i ordning hästen och även att kunna rulla in tunnan i stallet för att packa i/ur. :)

Innan jag gjorde min soptunna hade jag funderingar på att köpa en säckekärra/pirra och sätta fast en sadelhängare, låda och krokar, men nu blev det inte så.
Enda som jag tycker är dumt med tävlings skåp, är att de jag råkat på åtminstone är så jäkligt tunga. Ska man dra i och ur den ur transporten hela tiden så kräver det ju att den är lättrullad :).
Hade själv tankar på att bygga en egen men mellanväggen står snett i mitt släp så hade inte fått plats med ett :(.
 
Enda som jag tycker är dumt med tävlings skåp, är att de jag råkat på åtminstone är så jäkligt tunga. Ska man dra i och ur den ur transporten hela tiden så kräver det ju att den är lättrullad :).
Hade själv tankar på att bygga en egen men mellanväggen står snett i mitt släp så hade inte fått plats med ett :(.

Fördelen med soptunnan i plast är att den är inte så jäkla jobbig att rulla för mig i alla fall :) , de har ju relativt stora hjul och materialet i sig själv är ju lättare. Jag snedställer också mellanväggen till min häst och har då tunnan längst fram mot frambommen. Lite meckigare blir det ju att rulla ut när jag måste flytta mellanväggen men det är det värt. :)
 
Tävlingsskåp med lås (finns för många kleptomaner.... :mad: ) Annars IKEA-säck... sadel i baksätet.
Sen tillhör jag kategorin som öser in allt å tar hand om det i stallet... Om något var tel rent efter tävling fick det åka i vattenhinken :up:
 

Liknande trådar

Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 797
Senast: _Taggis_
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 242
Senast: Mimmimamma
·
Hästhantering Jag har två frågor: 1) Det ena gäller tips på hur jag för ponny syr sluta skrapa transporten. (Läs nedan) 2) Någon som provat First...
Svar
7
· Visningar
1 903
Senast: mackan
·
Utrustning som rubriken lyder, hur ställer ni det? har ni det framför hästen? fäst i frambommen i den tomma spiltan? fäst i bakbommen i den...
Svar
7
· Visningar
6 925
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp