Hur ser ni på film?

tuaphua

Trådstartare
Köper ni filmer, hyr, streamar, laddar ner, abbonerar på filmtjänst a la netflix tex?
Varför är det sätt ni valt bra?
 
Beror på, jag gör allt ifrån går på bio, hyr film, köper, laddar ner, streamar. Beror på utbudet och situation.
 
Laddar via betal-torrent-sida. Utbud, kvalitet, snabbhet, reklamfritt, överlägset.

Även SVTplay för lite svensk TV och nyheter och jag betalar licens för det. Hade gärna gjort liknande för filmerna/utländska serier men det finns ingen tjänst som kan konkurrera med den "svarta marknaden".

För dålig kvalla, litet utbud och seg utgivning på samtliga lagliga tjänster.
 
Senast ändrad:
Netflix - har mycket serier och bra filmer. Funkar superbra och det är jättesmidigt att tjänsten kommer ihåg vart du slutade titta senast!
 
Netflix för det mesta - billigt, stort utbud och jag har sällan ett behov av att se en film när den är helt ny utan kan vänta tills/om den släpps där.Ibland köper jag film, men rätt sällan numer då de tar upp så stor plats och jag sällan ser på de så många gånger ändå. Jag brukade gå mycket på bio, men har inte direkt blivit av sedan jag flyttade utomlands (av okänd anledning).
 
Det är för det mesta Netflix och Köpfilm. Ibland hyrfilm eller Bio. Händer att jag laddat ned film, men inte speciellt ofta.
Netflix är bäst, jag betalar gärna för det. Enda nackdelen är att det i Sverige kräver ständig uppkoppling vilket är ett problem om man ska flyga. I vissa länder lär man kunna spara filmer och se offline.

Sen är min koppling från mobilen till tvn opålitlig så jag tittar oftast ensam på surfplattan (eller flytta soffan till datorn ) men det är ju inte netflix fel. .
 
Senast ändrad:
Jag köper på dvd eller bluray. Förut brukade jag hyra via Filmbutiken men nu har Comhem lagt ner OnDemand-tjänsten så nu går inte det längre. :rage:
 
Tittar mycket på netflix, viaplay. Använder mig också mycket av amerikanska streamingsiten Hulu.
I vissa fall hyr jag film. Kollar generellt sett aldrig olagligt :)
 
Köper ni filmer, hyr, streamar, laddar ner, abbonerar på filmtjänst a la netflix tex?
Varför är det sätt ni valt bra?
Jag går på bio eller kollar på filmerna som går på fyran:p har ingen boxer med extrakanaler, 1-2 funkar dåligt, har en dator från tidigt 1800-tal och inget internet haha!
 
Köper ni filmer, hyr, streamar, laddar ner, abbonerar på filmtjänst a la netflix tex?
Varför är det sätt ni valt bra?

Jag hyr från nätet (typ SF anytime) eller använder netflix och dylikt (tycker dock tyvärr alla de sidorna har sämst utbud på film i min smak). Vid sällsynta tillfällen och om jag verkligen, verkligen vill se filmen och inte riktigt får tag på den någon annanstans brukar jag streama om det är ett alternativ. Jag går mycket på bio också, oftast ett par gånger i månaden i alla fall.

Jag väljer att betala för mig för att jag uppskattar kultur som tex film, och jag vill att de som skapar dem och medverkar i dem ska få betalt för sina jobb :)
 
Blir inte mycket film tittat med allt annat som ska hinnas med. Men nu har vi börjat kunna gå på bio igen, barnvakt is the shit!
 
Jag var en enorm filmnörd förut, men nu ser jag nästan aldrig på film. Blivit kanske en per år de senaste åren, och bio är det nog kanske fem år sen jag gick på. Men när jag såg mycket film så gick jag en hel del på bio, men framförallt så laddade jag ner (torrents) och köpte.

Det har alltid varit väldigt bisarrt för mig att jag ska betala för att alls få se en film, det är som att måsta köpa kläder utan att prova och inte heller kunna lämna tillbaka om det inte passar. Jag betalar gärna för en bra film, men jag är inte ett dugg road av att slänga pengar efter duktiga promo monkeys som klippt ihop varenda actionscen i hela filmen till 15 sekunders awesomeness - för att det senare ska visa sig att 15 sekunders action var allt som fanns i den där tvåtimmars segfilmen... Så ja, jag laddade ner olagligt. Rätt mycket också! Men så har jag också meter efter meter med filmhyllor hemma, med filmer jag köpt för att de visade sig vara bra.

Streaming har jag inte använt så mycket, när jag såg mycket film hade jag inte tillräckligt stadigt internet helt enkelt.
 
Hyr på macken, ser på någon av de femtioelva kanalerna vi har på tv, går ibland på bio och ibland på nedladdat.
Netflix etc fungerar inte så bra i skogen där man är hänvisad till lite svajigt mobilt bredband.
 
Jag kollar på tv, netflix, viaplay, dvd och vid enstaka tillfällen dvd och vhs.
hyr sällan nu, ska vara ngn riktigt bra film som jag missade på bio.

Köper jag en film så är det för att jag redan sett den och vill ha tillgång till den för alltid ^_^. Och för extra materialet ;)
 

Liknande trådar

Fritid Jag skaffade nyligen det, för 89kr/månad. Enbart för att kunna streama och se några av mina favoritprogram även uppe i sovrummet. Jag...
Svar
3
· Visningar
508
Senast: lil-sis
·
Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
481
Senast: startpompe
·
Tjatter Blivit inbjuden till ett 40-års firande med pirat-tema :meh: Fattar inte att folk fortfarande tycker det är kul med maskerad men men...
Svar
10
· Visningar
897
Senast: Enya
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp