Hur sitter ni upp på hästen?

Jag är så hemskt osmidig att jag måste stå på något, såvida inte hästen är så liten att det bara är att lägga över ett ben... Men annars gäller pall eller dylikt. Ska jag hoppa upp barbacka behöver jag bord :p

Hoppa upp med pall är säkert bra. Men jag har sett många "pallare" som landar med en duns på en häst som inte står still. Hur bra är det för hästens rygg?
Jag tycker det blir samma duns för de som hoppar upp med hjälp av stigbyglarna om inte hästen står still.
 
Tycker pall är att föredra. Mitt knä fixar knappt vinkeln, och att häva upp mig.
Jag ska prova i veckan utan pall. Förmodligen tå bakåt. Kanske hamnar jag i gipsvagga med knä i felsäkert läge....
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 892
Senast: tanten
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 764
Senast: Sel
·
Ridning Först. En varning för risk för långt och kanske svamligt inlägg. Men nu undrar jag igen om det är dags att kasta in handduken, sälja...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 376
Senast: Sixten
·
Hästhantering Hej! Jag behöver er hjälp med ett problem som har uppstått från ingenstans. Jag rider en häst till försäljning som helt plötsligt har...
Svar
11
· Visningar
2 889
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp