Hur skaffar man växel?

Ninnurur

Trådstartare
Vi ska ha en loppis på dotterns förskola men har kört fast på en enkel sak - hur skaffar man växelpengar? Eftersom banker är kontantlösa så kan man väl inte gå dit och fixa myntrör, eller?
Och hur mycket växel är bra att ha tro? Förvirringen som uppstod här är total :confused: :D
 
Man kan kanske beställa på banken?
Men det kostar extra.
Annars kan man ju höra med några butiker om det kan vara snälla och växla lite pengar (man kan ju ta lite här o där och inte allt på samma butik)
 
Hmm, jag spräckte en femhundring igår så det kanske inte behövs så mycket mer utöver det. Ett gäng mynt och tjugor bara. Vi kommer ha en fikakassa och en loppiskassa så man kan ju ta pengar mellan dem vid behov också :)
 
Vi ska ha en loppis på dotterns förskola men har kört fast på en enkel sak - hur skaffar man växelpengar? Eftersom banker är kontantlösa så kan man väl inte gå dit och fixa myntrör, eller?
Och hur mycket växel är bra att ha tro? Förvirringen som uppstod här är total :confused: :D

Fråga i omgivningen! Kolla på Facebook eller liknande. Många sitter ju på mynt som dom egentligen vill växla men inte kan för att bankerna är just kontantlösa och endera säger nej eller tar ut en avgift. :) Vi har t.ex just nu lite drygt 1400:- i mynt här hemma och jag vet att många av mina vänner besitter lika fina samlingar.
 
Fråga i omgivningen! Kolla på Facebook eller liknande. Många sitter ju på mynt som dom egentligen vill växla men inte kan för att bankerna är just kontantlösa och endera säger nej eller tar ut en avgift. :) Vi har t.ex just nu lite drygt 1400:- i mynt här hemma och jag vet att många av mina vänner besitter lika fina samlingar.
Om jag hade tid och ork så skulle det vara ett alternativ, men det är om en vecka och jag är mitt uppe i en anställningsprocess så jag har inte energi till sånt. Tyvärr! Då är det enklare att åka in på banken :)
 
Vi ska ha en loppis på dotterns förskola men har kört fast på en enkel sak - hur skaffar man växelpengar? Eftersom banker är kontantlösa så kan man väl inte gå dit och fixa myntrör, eller?
Och hur mycket växel är bra att ha tro? Förvirringen som uppstod här är total :confused: :D

En del banker har fortfarande kontanthantering men bara vissa tider, kolla med dem!
 
Jag har swish och tänkte att det går att använda i nödfall, men det blir ju krångligt eftersom alla pengar ska gå till förskolan direkt. Och förskolan kan inte ha swish ;)
Det beror nog lite på vem som står på kontot... ;) Till skidföreningen kunde man swisha i vintras om man vill utnyttja skidspåren och inte var medlem i föreningen.
 
Det beror nog lite på vem som står på kontot... ;) Till skidföreningen kunde man swisha i vintras om man vill utnyttja skidspåren och inte var medlem i föreningen.
Förskolan har ju normalt inga inkomster förutom avgifter och bidrag från kommunen, därför finns ingen möjlighet att fixa något annat. Iallafall inte på en vecka.
 
Många som ska på loppis har växel med sig. Dock inte alla, men när man skyltar om att det är loppis så skriv gärna ha med små valörer!
 
Förskolan har ju normalt inga inkomster förutom avgifter och bidrag från kommunen, därför finns ingen möjlighet att fixa något annat. Iallafall inte på en vecka.
Nej absolut, jag bara tänkte att det kunde vara bra att veta om man vill dra igång ett konto så kan man koppla det till Swish i framtiden om ni gör fler liknande grejer. :D
 
Nej absolut, jag bara tänkte att det kunde vara bra att veta om man vill dra igång ett konto så kan man koppla det till Swish i framtiden om ni gör fler liknande grejer. :D
Det här är premiär och försök, typ. Vi fick köpa huset av kommunen i januari 2013 har jag för mig, och har egentligen inte råd att renovera som vi vill. Sånt där som kommunen lovat att göra, sköt på framtiden och sen blev inget utan de sålde till oss istället :grin: så loppisen var min idé för att få in lite extrapengar till förnyelse och renovering :)
 
Det här är premiär och försök, typ. Vi fick köpa huset av kommunen i januari 2013 har jag för mig, och har egentligen inte råd att renovera som vi vill. Sånt där som kommunen lovat att göra, sköt på framtiden och sen blev inget utan de sålde till oss istället :grin: så loppisen var min idé för att få in lite extrapengar till förnyelse och renovering :)
Se till att ha en bra bank ni kan ha en bra relation och få tips och råd av, det har varit guld värt både i föreningslivet och i företaget. Många smarta tips, tips om när de har pengar som de delar ut till olika projekt och vad de vill se i ansökan osv. En del stora försäkringsbolag delar också ut pengar till olika projekt så det kan vara värt att kika på i framtiden! :D
 
Se till att ha en bra bank ni kan ha en bra relation och få tips och råd av, det har varit guld värt både i föreningslivet och i företaget. Många smarta tips, tips om när de har pengar som de delar ut till olika projekt och vad de vill se i ansökan osv. En del stora försäkringsbolag delar också ut pengar till olika projekt så det kan vara värt att kika på i framtiden! :D
Tack för tipset! Bra bank lär vi ha, annars hade vi inte fått lån till huset :D och vi hade otur i somras och fick översvämning i källaren så den blev renoverad på försäkringen :up: :D Men nu måste gården fixas, det finns inget gräs kvar på framsidan. Bara lera... :down:
 

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 456
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 715
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 800
Senast: jemeni
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 893
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp