Hur skall jag få min häst mera matglad?

G

gullrumpan

Hej!
Min häst äter extremt långsamt.. Inge fel i det men nu står hon på lösdrift o jag kan inte lämna hennes bunke i hagen för då kommer ju dom andra hästarna o äter upp det. Det är bara för en tid hon går lösdrift. sedan blir det i uteboxar. Men har någon detta problem också så hör gärna av er med tips o ideer. Måste nu troligen gå o ge 4 gånger om dagen kraftfoder för att hon ska "hinna" äta upp det .:bow:Alla svar betyder något :)
 
Sv: Hur skall jag få min häst mera matglad?

Har du kollat tänderna? Hon kanske har svårt att tugga? Var bara en tanke : ]
 
Sv: Hur skall jag få min häst mera matglad?

Ta henne ut av hagan ett par gångar om dagen så hon kan äta i lugn och ro.
Om hon då också får måltider tillsammans med de andra hästar i lösdriften borde hon klara sig.
 
Sv: Hur skall jag få min häst mera matglad?

Ställ in henne en stund så hon får äta i lugn o ro
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 282
Senast: nexxa
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 197
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 105
Senast: Kalkon87
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 377

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp