Hur söker man upp uppgifter om häst som köps från utlandet?

ebbaaullsater

Trådstartare
Hej!
Jag sitter i en lite knivig situation.
Jag är påväg att köpa en häst som vart 10 dagar i Sverige dessförinnan i Holland.
Min fråga är, Hur söker jag upp uppgifter om den med hjälp av "lebensnummer"?
Tips på sidor och hur jag går till väga?

TACK på förhand.
 
Tveksamt. Det finns inte på samma sätt som här. Dom första sifforna visar om det är häst/ponny, visar om den har känd härkomst, födelseland, sen kommer sifforna som fungerar som ID-nummer, och sedan födelseår/uppskattat födelseår. Enklast är om du försöker få tag på tidigare ägare, eller försöker söka information genom hästens stambok och tävlingar.
Nu har jag inte bott i just Holland, men vi har haft en del holländare hos oss och vad jag vet finns inget system som registrerar hästarna på samma sätt som tex TDB i Sverige.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 150
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: valy
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp