Hur tar man sig vidare?

pannis

Trådstartare
Jag hade den mest underbara pojkvän man kan tänka sig (tyckte jag då iallafall). Vi hade något speciellt, kunde prata om allt och jag var verkligen, verkligen kär. Fjärilar i magen fast vi varit tillsammans över ett år. Han fick mig att känna mig smart, vacker och speciell. Förra torsdagen var han hemma hos mig och berättade hur mycket han älskade mig och alltid skulle finnas där osv. Jag tvivlade inte en sekund på att det var sant.

Tre dagar senare, i söndags, ringer han och gör slut, han har redan packat in mina grejer i bilen och är på väg för att lämna dem. Han säger att han borde gjort slut för länge sedan och att vi aldrig kommer ha någon som helst kontakt igen. Jag har verkligen ingen aning om varför! Vi hade det bra ihop!
Nu är jag blockad på allt som går att blockas och alla vänner han fått genom mig är borttagna från hans facebook. Kan tillägga att han är 34...

Till saken hör också att han hade glömt återställa lösenordet på min router och glömt några andra saker, så jag behöver få tag på honom. Han fick också min dubbelsäng när jag köpte en ny, men nu vet jag inte om det är så kul att låta honom ha den mer. Vi läser på samma skola så jag har möjligheten att söka upp honom där.

Med tanke på att han dumpade mig på det här sättet var det säkert bra att det tog slut, men nu när chocken lagt sig känner jag mig väldigt sårad och ledsen. Hur gör man för att gå vidare och hur ska man kunna lita på någon igen? Jag har aldrig blivit sviken på ett sånt här sätt förut.
 
Jag hade den mest underbara pojkvän man kan tänka sig (tyckte jag då iallafall). Vi hade något speciellt, kunde prata om allt och jag var verkligen, verkligen kär. Fjärilar i magen fast vi varit tillsammans över ett år. Han fick mig att känna mig smart, vacker och speciell. Förra torsdagen var han hemma hos mig och berättade hur mycket han älskade mig och alltid skulle finnas där osv. Jag tvivlade inte en sekund på att det var sant.

Tre dagar senare, i söndags, ringer han och gör slut, han har redan packat in mina grejer i bilen och är på väg för att lämna dem. Han säger att han borde gjort slut för länge sedan och att vi aldrig kommer ha någon som helst kontakt igen. Jag har verkligen ingen aning om varför! Vi hade det bra ihop!
Nu är jag blockad på allt som går att blockas och alla vänner han fått genom mig är borttagna från hans facebook. Kan tillägga att han är 34...

Till saken hör också att han hade glömt återställa lösenordet på min router och glömt några andra saker, så jag behöver få tag på honom. Han fick också min dubbelsäng när jag köpte en ny, men nu vet jag inte om det är så kul att låta honom ha den mer. Vi läser på samma skola så jag har möjligheten att söka upp honom där.

Med tanke på att han dumpade mig på det här sättet var det säkert bra att det tog slut, men nu när chocken lagt sig känner jag mig väldigt sårad och ledsen. Hur gör man för att gå vidare och hur ska man kunna lita på någon igen? Jag har aldrig blivit sviken på ett sånt här sätt förut.
Routern återställer du genom att hålla in en knapp på den i typ tio sekunder. Glöm sängen, inte värt att bråka om. Vill han ha sina grejer får han själv höra av sig.

Ge det tid. Det går över!
 
Jag hade den mest underbara pojkvän man kan tänka sig (tyckte jag då iallafall). Vi hade något speciellt, kunde prata om allt och jag var verkligen, verkligen kär. Fjärilar i magen fast vi varit tillsammans över ett år. Han fick mig att känna mig smart, vacker och speciell. Förra torsdagen var han hemma hos mig och berättade hur mycket han älskade mig och alltid skulle finnas där osv. Jag tvivlade inte en sekund på att det var sant.

Tre dagar senare, i söndags, ringer han och gör slut, han har redan packat in mina grejer i bilen och är på väg för att lämna dem. Han säger att han borde gjort slut för länge sedan och att vi aldrig kommer ha någon som helst kontakt igen. Jag har verkligen ingen aning om varför! Vi hade det bra ihop!
Nu är jag blockad på allt som går att blockas och alla vänner han fått genom mig är borttagna från hans facebook. Kan tillägga att han är 34...

Till saken hör också att han hade glömt återställa lösenordet på min router och glömt några andra saker, så jag behöver få tag på honom. Han fick också min dubbelsäng när jag köpte en ny, men nu vet jag inte om det är så kul att låta honom ha den mer. Vi läser på samma skola så jag har möjligheten att söka upp honom där.

Med tanke på att han dumpade mig på det här sättet var det säkert bra att det tog slut, men nu när chocken lagt sig känner jag mig väldigt sårad och ledsen. Hur gör man för att gå vidare och hur ska man kunna lita på någon igen? Jag har aldrig blivit sviken på ett sånt här sätt förut.
Men du om han avslutar relationen på det sättet är han inte världens underbaraste. Utan en konflikträdd egotrippad fegis som bara tänker på sig själv. Du kommer att repa dig, det känns bara skit nu. Det bästa du kan göra för dig själv är att hålla dig borta från honom och umgås med vänner och familj så mycket som möjligt.
 
Tre dagar senare, i söndags, ringer han och gör slut, han har redan packat in mina grejer i bilen och är på väg för att lämna dem. Han säger att han borde gjort slut för länge sedan och att vi aldrig kommer ha någon som helst kontakt igen. Jag har verkligen ingen aning om varför! Vi hade det bra ihop!
Nu är jag blockad på allt som går att blockas och alla vänner han fått genom mig är borttagna från hans facebook. Kan tillägga att han är 34...
Jag förstår att du är överrumplad och chockad, det låter som ett uppbrott i högstadiet snarare än för en 34-åring... Jag kan föreställa mig några olika orsaker till ett sådant beteende, inklusive något slags psykos. Men gemensamt för de alternativen är att du förmodligen inte har någon möjlighet öht att påverka, vare sig personen eller situationen.
Sängen ser jag som en ickefråga, skänkt är skänkt. Routern är också snabblöst. Viktigast för dig just nu tror jag är att fokusera på dig, och på de (förhoppningsvis många) delar av din tillvaro som fortfarande är stabila och trygga. Tilliten kommer tillbaka, kanske litet kantstött och trevande i början men ändå. För att den måste.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 980
Senast: Sasse
·
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 658
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 331
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 880
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp