Hur väl känner du ditt land?

vallhund

Trådstartare
Hittade detta på en annan sajt jag frekventerar.

Enligt en undersökning som gjordes i 40 länder finns det ett stort gap mellan fakta och verklighet när invånare i respektive länder fick besvara frågor om diverse förhållanden.

Det är utformat som ett frågesport och när du svarat på en fråga ser du direkt hur de flesta i ditt land svarat samt får svar på de faktiska förhållandena. Du kan välja något annat land än Sverige också.

https://www.theguardian.com/society...w-well-do-you-know-your-country-take-our-quiz
 
Sverige ligger som nr 11 på listan och jag hamnade som nr 3. Antar att det betyder att jag ligger över genomsnittet?
 
Jag blev rankad 1, dvs, jag var väldigt nära på i stort sett alla frågor.

Jag antar att rankingen är vad genomsnittet för länderna från undersökningen hamnade på. Dvs, hur bra folk i allmänhet var på att svara.
 
Grafiken är ganska förklarande för varje fråga som också kommenterar jämförelser. Ju högre slutsiffra man får desto sämre känner man sitt land.
 
Enligt en undersökning som gjordes i 40 länder finns det ett stort gap mellan fakta och verklighet när invånare i respektive länder fick besvara frågor om diverse förhållanden.
På min första fråga var både jag och gruppen övriga svenskar bättre än Guardians facit...
Frågan gällde Sveriges befolkning.

Edit: slutade som 2:a
 
Senast ändrad:
Fick ni frågorna om abort och homosexualitet på Sverige? Jag fick dem bara när jag gjorde Spanien, inte Sverige.
 
Nej det fick jag inte :confused:
Ah okej, då får man väl helt enkelt inte dem för Sverige.

För Spanien fick jag tre frågor utöver dem som jag svarade på för Sverige: syn på homosexualitet, abort samt sex innan äktenskapet.
 
Ah okej, då får man väl helt enkelt inte dem för Sverige.

För Spanien fick jag tre frågor utöver dem som jag svarade på för Sverige: syn på homosexualitet, abort samt sex innan äktenskapet.

Gjorde UK bara för skojs skull (hamnade på 5e plats) och där var tre 'extra' frågor med: omoraliskt med abort, omoroaliskt med homosexuellt äktenskap och omoraliskt med homosexualitet
 
Ah okej, då får man väl helt enkelt inte dem för Sverige.

För Spanien fick jag tre frågor utöver dem som jag svarade på för Sverige: syn på homosexualitet, abort samt sex innan äktenskapet.
Undrar vad mer som kan skilja i frågor beroende på vilket land man väljer?
 
Jag hamnade på en 4a. Det ja ginte begriper är hur de kommer fram till resultatet för jag var riktigt långt ifrån på ganska många frågor, dock bättre än gemene svensk.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag läste precis färdigt det lilla häftet "The Loriner: Opinions and Observations on Bridle-bits and the Suitable Bitting of Horses...
Svar
2
· Visningar
1 253
Senast: HannaZ
·
Fälttävlan Danny Warrington har skrivit en utmärkt artikel i senaste numret av Chronicle of the Horse, ang. ryttar ansvar. Jag håller med honom...
Svar
16
· Visningar
1 837
Senast: fio
·
Dressyr Doctor Gerhard Von Schwarrazinhoffer No one had ever interviewed Gerhard Von Schwarrazinhoffer before. I thought it was...
Svar
3
· Visningar
1 170
Senast: Kung Bob
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp