Hur vet man om någon är "scam"?

P

prallan

Min väninna är över öronen förälskad i en man, som jag tror är scam. Han ska bo i Sverige men vara amerikan, han finns dock inte på Ratist. Har testat bildgoogla hans profilbilder från Fejjan och Insta, men utan resultat. Vad mer kan jag göra??
 
Min väninna är över öronen förälskad i en man, som jag tror är scam. Han ska bo i Sverige men vara amerikan, han finns dock inte på Ratist. Har testat bildgoogla hans profilbilder från Fejjan och Insta, men utan resultat. Vad mer kan jag göra??
Vanligt skam är att de är i armen men vill flytta till landet där de bor.
 
Dom chattar på engelska, och han finns inte på Ratsit för han har inte fått sina 4 sista siffror...:meh:
 
Har hon hans adress? Hon kan ju skcika en liten present och se vad(om) han säger något om det.

Jag antar att de börjar bli varandra nära och då är det inte så märkligt att ge ut adress.
 
Har hon hans adress? Hon kan ju skcika en liten present och se vad(om) han säger något om det.

Jag antar att de börjar bli varandra nära och då är det inte så märkligt att ge ut adress.
Jo, men jag skulle önska om jag kunde hitta något som tyder på scam redan nu.Samtidigt som jag verkligen hoppas att hon hittar kärleken :heart
 
Min väninna är över öronen förälskad i en man, som jag tror är scam. Han ska bo i Sverige men vara amerikan, han finns dock inte på Ratist. Har testat bildgoogla hans profilbilder från Fejjan och Insta, men utan resultat. Vad mer kan jag göra??
Om han bor i Sverige har han en svensk adress. Oavsett om han är och hälsar på ett barn i USA eller inte.

Var skulle han bo? Det går ju att skicka en bukare för att kolla om det finns nån sån person där.
Om han bor i landet så är det lätt att kolla hans lokalkännedom. Bukefalister finns överallt.....

Vet han inget om varesig jobb elelr stan/bygden han bor i är det klara varningssignaler.

(att jag tycker det är märkligt att bli kär i nån man itne träffat - det känns för mig urskumt bara det. Men det kan vi lämna därhän)
 
(att jag tycker det är märkligt att bli kär i nån man itne träffat - det känns för mig urskumt bara det. Men det kan vi lämna därhän)

Men asså, @tanten. Det är ju såklart mycket lättare att bli kär i en skönmålad fantasifull bild av en person, än en vanlig människa där man redan hunnit observera fel och brister. Det är väl inte så svårt att förstå?

Sedan att 90% av oss, vet med oss att vi faktiskt inte vet ett skit, och därmed inte kan ge oss hän i fantasins och kärlekens tecken, hör väl inte hit.
 
De kan väl video samtala till en början? Lurar man folk brukar man inte vilja visa sitt ansikte. Och var säker på att din vän inte ger iväg några pengar om han frågar eller liknande. Det skadar inte att vara försiktig. :)
 

Liknande trådar

Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 261
Senast: Lickety
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 031
Senast: Whoever
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 859
Senast: kolblakkur
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 186
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp