Hur vet man om någon är "scam"?

Säg bara rakt ut som det är. Han är en scam och hon har blivit lurad. Hon får ge sig ut på Tinder och leta efter någon ny.
 
Hahaha! Hon verkar ju ha fallit helt in i någon slags saga. Undrar vad hon hade sagt med lite distans till situationen.
Just nu mår hon bara dåligt :( Och verkar inte ännu ha gett upp helt att han är verklig O_o
 
Men hur svårt kan det vara? Be han skicka en bild/kopia/vadsomhelst som bevisar att han finns och bor i Sverige.
Hon har bett om massor av bevis, men han kommer med bortförklaringar. JAG och de flesta här vet/fattar att det är scam, att han som finns i hennes tankar, inte finns på riktigt, men hon klarar inte av att inse det, ännu.


Ursäkta lång mening :o
 
Du får väl bli arg och säga att det är allvar och ifrågasätta hur korkad man kan vara, för att skapa en reaktion. Det går liksom inte att låta henne upptäcka själv eftersom hon tydligen inte gör det.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Har inte läst alla svar - ska göra det när jag sitter ner och inte är på språng. Så mitt svar kanske är godag yxskaft utifrån vart diskussionen har hamnat - jag har nästan bara läst TS.

Jag associerar till ett avsnitt av Verkligheten (tror jag det var) som är ett par/några månader gammal. Det handlade om en svensk tjej som träffade en amerikan på internet, kanske Tinder. Han var affärsman och skulle till Sverige, och de sågs under en helg/vecka. Han lovade guld och gröna skogar och han var jättekär. Sedan åkte han hem igen och det blev i princip helt tyst efter det (kortversionen). Det visade sig att han hade massor av "flickvänner" runt om i världen och att han dragit olika historier för dem. Några i Sverige, någon i Finland osv. Det var ingen form av ekonomiskt svindleri inblandat, men tjejen som berättade kände sig väldigt sviken.

Kanske är det applicerbart? Rekommenderar i så fall podden. Kan försöka leta på den när jag inte är på språng.
 
Har inte läst alla svar - ska göra det när jag sitter ner och inte är på språng. Så mitt svar kanske är godag yxskaft utifrån vart diskussionen har hamnat - jag har nästan bara läst TS.

Jag associerar till ett avsnitt av Verkligheten (tror jag det var) som är ett par/några månader gammal. Det handlade om en svensk tjej som träffade en amerikan på internet, kanske Tinder. Han var affärsman och skulle till Sverige, och de sågs under en helg/vecka. Han lovade guld och gröna skogar och han var jättekär. Sedan åkte han hem igen och det blev i princip helt tyst efter det (kortversionen). Det visade sig att han hade massor av "flickvänner" runt om i världen och att han dragit olika historier för dem. Några i Sverige, någon i Finland osv. Det var ingen form av ekonomiskt svindleri inblandat, men tjejen som berättade kände sig väldigt sviken.

Kanske är det applicerbart? Rekommenderar i så fall podden. Kan försöka leta på den när jag inte är på språng.
Den killen ville nog mest ligga, i TS fall verkar det vara mer ekonomiskt och finns ingen avsikt att träffas.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Låt henne bli lurad då.. helt ärligt hade jag inte orkat lägga någon mer energi på en sådan uppenbart blåögd person! Du kan liksom inte göra mer än du gjort! Din väninna får stå sitt kast och dra lärdom av det!
 
Herregud du är väl inte hennes morsa? Hon verkar ju helt borta och omöjlig att prata med.
Säg vad du vill till henne om detta EN gång och upplys henne om att det är sista gången. Sen låter du det vara.
Blir hon lurad på mer pengar och sen klagar till dig hade jag bara svarat ''Jaha vad synd''.

Men jag är lite kall och irriterad när folk vägrar lyssna.
 
och the story goes on.... :banghead:

Jag får tag på en kvinna som skrivit endel på hans FB, hon konfirmerar att han är scam. Till henne har han sagt at han är militär som reser runt i världen, och har frågat henne om pengar. Min kompis? Vill inte tro på det!!! :banghead:
 
och the story goes on.... :banghead:

Jag får tag på en kvinna som skrivit endel på hans FB, hon konfirmerar att han är scam. Till henne har han sagt at han är militär som reser runt i världen, och har frågat henne om pengar. Min kompis? Vill inte tro på det!!! :banghead:

Du har gjort det du kan så försök släppa det. Som vuxen får man ta ansvar för sitt eget liv och väljer man att inte lyssna på varningar så tja...
 
:banghead::banghead::banghead::banghead:

Min kompis:
Okkk bli inte arg

Jag:
Va??? Ok

Min Kompis:
När XX åkte från Sverige sa han att han lämnade sin hund hos en vän här, nu har vi chattat igen och som test frågade jag honom vad han tyckte om att jag hälsade på han ( det ville han ) sen frågade honom om hunden och så sa jag om jag kommer och hälsar på dig vill du att jag tar med mig din hund ? Och han svara att det skulle han tycka om ... Så min tanke är finns hans hund här kvar i Sverige och jag får se den så finns XX också. Jag har flera gånger anklagat honom och han har skämts och därför undvikit att prata med mig



Vafffaaaannnnn!!!! Hur pallar hon?????????????
 
:banghead::banghead::banghead::banghead:

Min kompis:
Okkk bli inte arg

Jag:
Va??? Ok

Min Kompis:
När XX åkte från Sverige sa han att han lämnade sin hund hos en vän här, nu har vi chattat igen och som test frågade jag honom vad han tyckte om att jag hälsade på han ( det ville han ) sen frågade honom om hunden och så sa jag om jag kommer och hälsar på dig vill du att jag tar med mig din hund ? Och han svara att det skulle han tycka om ... Så min tanke är finns hans hund här kvar i Sverige och jag får se den så finns XX också. Jag har flera gånger anklagat honom och han har skämts och därför undvikit att prata med mig



Vafffaaaannnnn!!!! Hur pallar hon?????????????
Men herregud, fortfarande :banghead:.
 

Liknande trådar

Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 277
Senast: Lickety
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 891
Senast: Whoever
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 914
Senast: kolblakkur
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 381
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp