Hur vet man om någon är "scam"?

Alltså om kompisen fortsätter ljuga för sig själv trots dessa bildbevis hade jag inte pallat försöka längre. Någonstans får man bara inse att kompisen har ett eget ansvar för sitt liv och att man har gjort vad man kunnat.

Låt oss gissa vad förklaringen kommer att vara! Jag tror att han "inte hade några bilder på sig själv pga oklar anledning så han tog bilder som liknade honom".
 
Alltså om kompisen fortsätter ljuga för sig själv trots dessa bildbevis hade jag inte pallat försöka längre. Någonstans får man bara inse att kompisen har ett eget ansvar för sitt liv och att man har gjort vad man kunnat.

Låt oss gissa vad förklaringen kommer att vara! Jag tror att han "inte hade några bilder på sig själv pga oklar anledning så han tog bilder som liknade honom".
Jag är rädd att du har rätt :eek:
 

Bifogade filer

  • Skärmavbild 2018-03-27 kl. 20.18.23.png
    Skärmavbild 2018-03-27 kl. 20.18.23.png
    5,8 KB · Visningar: 351
Men hjälp inser hon inte att hon blivit lurad ens nu?
Så himla sorgligt att vara så desperat efter kärleken. Hoppas verkligen hon kan inse fakta snart. Kanske finns det skam för henne i att ha blivit lurad att hon vill hålla kvar lögnen så länge det går.
Men usch :cry:
 
Varför förutsätter du att det är just nigerianer? Nigeriabrev är ett gammalt begrepp men lurendrejare av den här typen finns i alla länder.
När jag får en förfrågan från en läkare i USA med en bild på en vit man men när jag kollar hans foton är alla från Afrika ska jag då tro att det är hans semesterbilder? Han hade nog glömt att radera dem? Alla andra förfrågningar saknar foton och vänner.
 
När jag får en förfrågan från en läkare i USA med en bild på en vit man men när jag kollar hans foton är alla från Afrika ska jag då tro att det är hans semesterbilder? Han hade nog glömt att radera dem? Alla andra förfrågningar saknar foton och vänner.
Men vad har det att göra med den som scamar, den kan ju ha tagit bilderna från vart som helst. Hur vet du att det är just Nigeria som är utgångspunkten. Hen kan väll lika gärna sitta i Bulgarien eller Svedala? Det är ju jättelätt att sno bilder.
 
Men vad har det att göra med den som scamar, den kan ju ha tagit bilderna från vart som helst. Hur vet du att det är just Nigeria som är utgångspunkten. Hen kan väll lika gärna sitta i Bulgarien eller Svedala? Det är ju jättelätt att sno bilder.
Varför skulle nån från Bulgarien ta bilder från Nigeria ? Det mest ökända landet ? Ta då från nåt land med soldränkta stränder
 

Liknande trådar

Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 284
Senast: Lickety
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 049
Senast: Whoever
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 931
Senast: kolblakkur
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 402
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp