Husköps-tråden del 2 :)

Blev ju samma för grannens hus här. Kan inte mäklarna värdera korrekt längre eller varför dessa extrema prisökningar?
Fasen jag hoppas någon åker dit för alla lockpriser!!
Vi tittade på ett hus förra vintern som låg ute för 3,5 miljoner och gick för 6 miljoner. Det var det sjukaste jag varit med om faktiskt. Det var bra läge men vi hade velat göra om exakt allt i det inklusive planlösning.
 
@Voeux För att hitta något positivt i det hela så kan jag säga att det faktiskt inte är jättekul att bo så nära en skola. När jag bodde med min mamma och bror så bodde vi i några år i en lägenhet precis vid en låg och mellanstadieskola. Lägenheten låg ut mot vändzonen som var utanför skolan. Ffa min mamma blev väldigt störd tidigt på morgnarna när kylbilen kom för att lämna mat/dryck och lastbilen stod på tomgång i 20-30 min för att kylaggregatet behövde el hela tiden som det tog för chauffören att lasta av. Och på morgonen/eftermiddagen var det såklart väldigt mycket trafik när barnen skulle lämnas och hämtas. Vi trivdes egentligen jättebra i den lägenheten men bo nära en skola vill jag helst inte göra igen.
Jag håller med. Mitt första hus låg intill skola vilket medförde hemskt mycket trafik från tidig morgon till sen kväll även på helger då tillhörande idrottshall hade aktiviteter. Värst var bussarna och alla moppar på helgerna.
 
Nu budar vi! :nailbiting:

Eller ja, vi har lagt ett bud. Budgivare 1 la utgångspris igår, vi är budgivare 2 och la 50 tkr över utgångspris/tidigare bud idag. Har gått 4,5 timme nu utan någon reaktion. Mäklaren sa dock att ett par, potentiell budgivare 3, ska kolla på huset en gång till imorgon. Så jag räknar med att de lägger in ett bud sen också.
 
Nej det blev inget, nu ger vi oss! 1 225 000 kr över budstart går det för 🚀
Man orkar ju inte ens. Så var det för oss på många hus, inga konstigheter att de gick för 1,5-2 miljoner över utgångspris.

Övrig ironi; vi letade ju efter ett sånt hus vi nu köpt lääääänge. Kom ut 1-2 per år, men alltid något fel (röta in i bjälklaget, dålig placering, alldeles för dyrt) innan vi fick köpa vårt som vi har tillträde på 1/7. Efter vi köpte 1/4 har det kommit ut typ 7 sånna hus. Nu är det ett på samma gata som haft budgivning i 2-3 veckor, händer ingenting. Det högsta budet är 450 000 under vad vi gav, skicket i princip likvärdigt (vi har ett renoverat badrum som dom inte har) men deras läge är mycket sämre (baksida i österläge, mindre baksida). Det dyraste gick för 1,4 miljoner mer än vad vi köpt för, dock i toppskick! Går ju att vrida på i all oändlighet men tror ändå inte vi gjort bort oss när vi köpte utanför marknaden.
 
Nu budar vi! :nailbiting:

Eller ja, vi har lagt ett bud. Budgivare 1 la utgångspris igår, vi är budgivare 2 och la 50 tkr över utgångspris/tidigare bud idag. Har gått 4,5 timme nu utan någon reaktion. Mäklaren sa dock att ett par, potentiell budgivare 3, ska kolla på huset en gång till imorgon. Så jag räknar med att de lägger in ett bud sen också.
Hm, undrar om vi är på lur på samma hus. 😂
 

Liknande trådar

Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
245
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 486
Senast: Lingon
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 313
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp