Husköps-tråden del 2 :)

Då är det ungefär som jag tänker. Då får vi avvakta och hålla tummarna för att det inte kommer några fler bud :nailbiting:

Ring så snart som möjligt i morgon bitti och säg att du är intresserad av att göra affär före helgen. Som nylig säljare vet jag hur stressigt det är och jag slår även vad om att mäklaren gärna ser affären så snart som möjligt. Har det höjts med småsummor hela tiden så måste säljaren väga möjligheten att få ytterligare 10000 kr mot att ni kanske hittar något annat och drar er ur.

Jag håller tummarna att huset bli ert! :)
 
Ring så snart som möjligt i morgon bitti och säg att du är intresserad av att göra affär före helgen. Som nylig säljare vet jag hur stressigt det är och jag slår även vad om att mäklaren gärna ser affären så snart som möjligt. Har det höjts med småsummor hela tiden så måste säljaren väga möjligheten att få ytterligare 10000 kr mot att ni kanske hittar något annat och drar er ur.

Jag håller tummarna att huset bli ert! :)
Vi försökte få tag på mäklaren i morse men han var inte på kontoret förrän 10 :banghead:. Självklart hann det komma in ett nytt bud från samma budgivare som innan. Loppet kändes kört då men vi sa att vi fortsätter upp till vårt max. Men så långt behövde vi inte gå utan ett par snabba bud senare så fick vi samtal från mäklaren om att den andra budgivaren lagt sig och huset är vårt :banana:. Kontraktsskrivning på måndag troligen, men vi krävde att de ska stänga budgivningen nu. Känns helläskigt. Detta är vårt första bostadsköp, så man känner sig minst sagt ute på djupt vatten.
 
Vi försökte få tag på mäklaren i morse men han var inte på kontoret förrän 10 :banghead:. Självklart hann det komma in ett nytt bud från samma budgivare som innan. Loppet kändes kört då men vi sa att vi fortsätter upp till vårt max. Men så långt behövde vi inte gå utan ett par snabba bud senare så fick vi samtal från mäklaren om att den andra budgivaren lagt sig och huset är vårt :banana:. Kontraktsskrivning på måndag troligen, men vi krävde att de ska stänga budgivningen nu. Känns helläskigt. Detta är vårt första bostadsköp, så man känner sig minst sagt ute på djupt vatten.
Utan att jinxa något men grAttis :up:
 
Vi försökte få tag på mäklaren i morse men han var inte på kontoret förrän 10 :banghead:. Självklart hann det komma in ett nytt bud från samma budgivare som innan. Loppet kändes kört då men vi sa att vi fortsätter upp till vårt max. Men så långt behövde vi inte gå utan ett par snabba bud senare så fick vi samtal från mäklaren om att den andra budgivaren lagt sig och huset är vårt :banana:. Kontraktsskrivning på måndag troligen, men vi krävde att de ska stänga budgivningen nu. Känns helläskigt. Detta är vårt första bostadsköp, så man känner sig minst sagt ute på djupt vatten.

Stort grattis! :bump: Ja tryck på om kontraktsskrivning idag. Helt rätt!
 
Vi försökte få tag på mäklaren i morse men han var inte på kontoret förrän 10 :banghead:. Självklart hann det komma in ett nytt bud från samma budgivare som innan. Loppet kändes kört då men vi sa att vi fortsätter upp till vårt max. Men så långt behövde vi inte gå utan ett par snabba bud senare så fick vi samtal från mäklaren om att den andra budgivaren lagt sig och huset är vårt :banana:. Kontraktsskrivning på måndag troligen, men vi krävde att de ska stänga budgivningen nu. Känns helläskigt. Detta är vårt första bostadsköp, så man känner sig minst sagt ute på djupt vatten.
Skriv kontrakt så snart som möjligt. De tar inte bort objektet förrän det är gjort, och innan dess kan mycket hända.
 
Vi försöker få till kontraktsskrivning så snart som möjligt men säljaren verkar vara lite seg. Vi pratade ju med mäklaren på förmiddagen och då skulle han prata med säljaren och återkomma, vilket fortfarande inte har skett. Mäklaren verkade dock taggad på att få till skrivning så snabbt som möjligt.
 
Uppdaterar mig själv: Mäklaren får inte tag på säljaren och mäklaren ska åka iväg hela helgen så vi inte kan skriva då i vilket fall. Blir en helg på nålar...:nailbiting:
 
Uppdaterar mig själv: Mäklaren får inte tag på säljaren och mäklaren ska åka iväg hela helgen så vi inte kan skriva då i vilket fall. Blir en helg på nålar...:nailbiting:

Men har mäklaren tagit bort objektet i alla fall? Nu när vi köpte så var mäklaren bortrest över helgen så han kunde inte skriva kontrakt direkt, men han tog bort objektet från hemnet och deras hemsida istället. Kan ju lugna lite i alla fall?

Och grattis :D
 
Jag har inte skrivit i tråden senaste veckorna, men vi köpte senaste 3:an vi kollade på :) Jag har inte riktigt kunnat glädjas åt det då jag har haft jättemycket ångest över att vi betalade för mycket för den, ångest över att vi kommer lämna vår älskade lägenhet här och ångest över att jag kommer flytta ifrån många av mina vänner etc.

Nu börjar det landa lite och jag tror det blir bra ändå. Det ÄR ett nedbyte i planlösning, ljusinsläpp, rymd och läge mot den lägenheten vi har idag men samtidigt får vi ett rum till, nyare kök och badrum och får bo i den stad vi vill. Jag tror ångesten kom av den stundande förändringne och insikten om att jag faktiskt kommer behöva lämna min älskade lägenhet här också, jag hade inte tänkt så mycket på den biten.

Så nu förbereder vi försäljning av vår nuvarande. Spännande! Eftersom det är en ombildning så kommer vi förmodligen tjäna litegrann på denna försäljning, så jag tröstar mig med att om vi gav några hundratusen för mycket för vår nya så kanske det kvittas på vår försäljning av den här. Hoppas jag i alla fall...

Sen är planen framöver att vi ska börja lägga lappar i brevlådorna på de radhusen där vi vill bo :D
 
Men har mäklaren tagit bort objektet i alla fall? Nu när vi köpte så var mäklaren bortrest över helgen så han kunde inte skriva kontrakt direkt, men han tog bort objektet från hemnet och deras hemsida istället. Kan ju lugna lite i alla fall?

Och grattis :D
Han vägrade ta bort objektet och stänga budgivningen innan pappren är skrivna. Ung mäklare, oerfaren månne? Så det känns lite frustrerande. Nu har ju inte intresset för huset varit jättestort ändå, men man vet aldrig...
 
Vi är igång och letar hus, har kikat på några stycken men inget har känts "rätt" förrns det vi kollade på i fredags. Har precis gått in i vår första budgivning men det ser ut som det blir för dyrt för vår smak.. (mycket renovering som kommer kosta en hel del..) Väldigt synd då detta huset låg perfekt till (skulle fått 1.2 mil till jobbet istället för 2.5 mil och ynka 1.4 km istället för 3 mil till stallet :p)
 
Hur har det gått?
Inget vidare. Mäklaren har jättesvårt att få tag på säljarna. De verkar aldrig ha tid att träffas och skriva. Mäklaren har sagt att de har varit de säljarna som varit svårast att få tag på i hans karriär hittills. De säljer ju pga skilsmässa, så det kanske är det som gör det så struligt. Senaste vi hört är att det eventuellt kan fungera på fredag, men ännu är inget spikat. Känns jättejobbigt då vi knappt vågar vara glada än. Vad som helst kan ju fortfarande hända. Det enda vi vet är att säljaren accepterat vårt bud och att mäklaren inte hört från några andra intresserade.
 
Inget vidare. Mäklaren har jättesvårt att få tag på säljarna. De verkar aldrig ha tid att träffas och skriva. Mäklaren har sagt att de har varit de säljarna som varit svårast att få tag på i hans karriär hittills. De säljer ju pga skilsmässa, så det kanske är det som gör det så struligt. Senaste vi hört är att det eventuellt kan fungera på fredag, men ännu är inget spikat. Känns jättejobbigt då vi knappt vågar vara glada än. Vad som helst kan ju fortfarande hända. Det enda vi vet är att säljaren accepterat vårt bud och att mäklaren inte hört från några andra intresserade.


Märkligt. Hur svårt kan det vara för dem? Det kan ju inte komma som någon nyhet för säljarna att man behöver skriva kontrakt efter budgivning. Kanske säljarna inte är riktigt ense ändå om att sälja eller så pass osams att de inte ens kan tänka sig att lämna fullmakt åt den som möjligen har möjlighet att närvara?

Håller hur som helst tummarna!
 
Inget vidare. Mäklaren har jättesvårt att få tag på säljarna. De verkar aldrig ha tid att träffas och skriva. Mäklaren har sagt att de har varit de säljarna som varit svårast att få tag på i hans karriär hittills. De säljer ju pga skilsmässa, så det kanske är det som gör det så struligt. Senaste vi hört är att det eventuellt kan fungera på fredag, men ännu är inget spikat. Känns jättejobbigt då vi knappt vågar vara glada än. Vad som helst kan ju fortfarande hända. Det enda vi vet är att säljaren accepterat vårt bud och att mäklaren inte hört från några andra intresserade.
Men så konstigt.... :crazy: Jag var lättad och lycklig som säljare när kontraktet var påskrivet, innan dess var jag rädd att köparen skulle dra sig ur. Verkar ju nästan vara som @Philosophia tror att säljarna kanske är oense om något.
 
@Philosophia och @bettysmatte : Ja, allt känns ju lite ovisst. Enligt mäklaren jobbar båda oregelbundet och båda vill vara med. Mannenvet jag är läkare men jag vet inte vad hans fru arbetar med. Himla segt är det i alla fall. Men fredag är klämdag så enligt dem jobbar de inte då. Men det känns långt tilll fredag...
 
Vi försökte få tag på mäklaren i morse men han var inte på kontoret förrän 10 :banghead:. Självklart hann det komma in ett nytt bud från samma budgivare som innan. Loppet kändes kört då men vi sa att vi fortsätter upp till vårt max. Men så långt behövde vi inte gå utan ett par snabba bud senare så fick vi samtal från mäklaren om att den andra budgivaren lagt sig och huset är vårt :banana:. Kontraktsskrivning på måndag troligen, men vi krävde att de ska stänga budgivningen nu. Känns helläskigt. Detta är vårt första bostadsköp, så man känner sig minst sagt ute på djupt vatten.

Hur menar du stänga budgivningen? Mäklaren är skyldig att ta emot och förmedla bud, även om ni sitter på kontoret med pennorna i handen.
 
Hur menar du stänga budgivningen? Mäklaren är skyldig att ta emot och förmedla bud, även om ni sitter på kontoret med pennorna i handen.
Jag menade att han kunde ta bort objektet från hemnet/hemsidan. Det har jag hört om att mäklare gjort i andra fall. Men det var inte så det fungerade, sa mäklaren. Vi har ju lite dålig koll eftersom detta är vårt första bostadsköp. Jag är medveten om att de måste framföra bud (även fast jag vet att de inte alltid gör det), men vad jag vet så finns det inget som säger att huset måste ligga öppet på hemnet till pappren är skrivna.
 

Liknande trådar

Svar
46
· Visningar
1 795
Senast: sthu
·
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
249
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 607
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp