Husköps-tråden del 2 :)

Nuuu har "vårt" hus kommit ut på Hemnet... Vi har ju redan lagt ett förhandsbud på 100 000 över utgångspriset som de tackade nej till. Vad gör vi nu? Ska vi vänta och se om någon annan lägger ett bud? Eller ska vi lägga ett bud nu på en gång fast såklart lägre än förut?
 
Nuuu har "vårt" hus kommit ut på Hemnet... Vi har ju redan lagt ett förhandsbud på 100 000 över utgångspriset som de tackade nej till. Vad gör vi nu? Ska vi vänta och se om någon annan lägger ett bud? Eller ska vi lägga ett bud nu på en gång fast såklart lägre än förut?
Jag hade nog väntat till någon annan började buda. Hur mena du? Ni har lagt ett bud de ej accepterar och nu tänkte du lägga ett lägre. Missförstod jag.
 
Jag hade nog väntat till någon annan började buda. Hur mena du? Ni har lagt ett bud de ej accepterar och nu tänkte du lägga ett lägre. Missförstod jag.

Nej du missförstod inte. Vi lade ett bud på 20 % över utgångspriset som gällde till visning men de ville ha budgivning istället. Så vi kommer inte börja budgivningen med ett ännu högre bud för tänk om ingen annan är intresserad. :)
 
Hör fler och fler som är intresserade av "vårt" hus och hoppet att det är vi som kommer vinna budginvingen blir mindre och mindre. Känns jättetråkigt och frustrerande. :( Två veckor kvar bara till visningen. Kommer att ha dragit på mig magsår innan det här är över.
 
Hör fler och fler som är intresserade av "vårt" hus och hoppet att det är vi som kommer vinna budginvingen blir mindre och mindre. Känns jättetråkigt och frustrerande. :( Två veckor kvar bara till visningen. Kommer att ha dragit på mig magsår innan det här är över.

Det är inte över förrens det är över.
 
Mehh, mer info får du faktiskt komma med :angel:
Jag vet nog inte mer än så :eek:

Som vanligt i mitt liv så händer saker bara så där helt utanför min kontroll. Allt bara lunkar på och så bara PLÖTSLIGT blir jag överfallen av något :nailbiting:
Då är det bara att hålla i hatten och hänga med när det drar iväg i full fart :D
Får återkomma med detaljer när vågorna stillat sig något :laugh:
 
Jag vet nog inte mer än så :eek:

Som vanligt i mitt liv så händer saker bara så där helt utanför min kontroll. Allt bara lunkar på och så bara PLÖTSLIGT blir jag överfallen av något :nailbiting:
Då är det bara att hålla i hatten och hänga med när det drar iväg i full fart :D
Får återkomma med detaljer när vågorna stillat sig något :laugh:

Ok, nog för att vi vet att växter anfaller en och kräver att få följa med hem men att hus attackerar och drar in folk var ju lite värre! :nailbiting:

;) Stort grattis och du kommer snart att få testa hur växterna på en handelsträdgård beter sig :D
 
Hoppar in i tråden efter långt uppehåll!

Nu har vi bott i vårt hus i ett och ett halvt år, och jag är väldigt nöjd, om än ganska stressad av att vi "bara skulle fixa taket (göra en ny konstruktion) på garaget" som blev till - "varför inte bygga ut, om vi ändå söker bygglov"?

Vi är långt ifrån klara med utbyggnaden, och vi gjorde några otrevliga upptäckter i samband med att husfasaden skulle bytas. Exempelvis så fanns en gammal dusch vid den gamla bastun (som görs om till ett badrum). Där, bakom kaklet, så var väggen helt fuktskadad och rutten. Så det blev till att göra en ny vägg för byggfirman som tagit sig an jobbet (till ett redan satt fast pris, tur för oss!).

Nåväl, nu har jag tyckt att det vore dags att få lite bättre ränta också, så nu är rundringningen till bankerna gjord.

Bästa räntan kunde Danske Bank erbjuda (1,34 proc), men så ringde jag den bank vi har, och bankmannen konstaterade att de visst kunde matcha den räntan. Så nu fick vi 1,34 utan att behöva krångla med byte av bank.

Så jag är nöjd! :D
 
Detta är helt galet. I torsdags var det visning på "vårt" hus och det var ganska många där. Säljarna hade fått in ett bud under utgångspriset (500 000) som de inte tänkte godta så på kvällen lade vi 50 000 över utgångspris. Dagen efter, på fredagen, budade tre andra och när fredagen var slut hade vi högsta budet på 705 000 kr. Igår var sista visningen och efter den kom en femte budgivare. Vi lade vårt maxbud igår kväll men nu blev vi överbjudna av den femte budgivaren som har högsta budet på 825 000 kr.

Säljarna vill att vi ska få köpa huset men vi får väl se hur det blir nu då. Vår enda chans är väl om det är någon bortifrån som kommer vilja ha huset som sommarhus, då tror jag hellre att vi får köpa huset. Annars är det nog kört. Jag försöker att tänka att det inte är över förrän det är över men just nu är det svårt. :cry: Usch, detta är så jävligt.
 
Detta är helt galet. I torsdags var det visning på "vårt" hus och det var ganska många där. Säljarna hade fått in ett bud under utgångspriset (500 000) som de inte tänkte godta så på kvällen lade vi 50 000 över utgångspris. Dagen efter, på fredagen, budade tre andra och när fredagen var slut hade vi högsta budet på 705 000 kr. Igår var sista visningen och efter den kom en femte budgivare. Vi lade vårt maxbud igår kväll men nu blev vi överbjudna av den femte budgivaren som har högsta budet på 825 000 kr.

Säljarna vill att vi ska få köpa huset men vi får väl se hur det blir nu då. Vår enda chans är väl om det är någon bortifrån som kommer vilja ha huset som sommarhus, då tror jag hellre att vi får köpa huset. Annars är det nog kört. Jag försöker att tänka att det inte är över förrän det är över men just nu är det svårt. :cry: Usch, detta är så jävligt.
Har du bytt användarnamn? Jag gick tillbaka lite i tråden för att hitta dina tidigare inlägg eftersom jag känner igen det du skriver om, men hittar bara @Retina s som påminner om det du skriver.
Hur som, jobbigt läge. Men säljarna har ju valt att ha visning o budgivning för att de hoppades få ut mer.
Jag håller tummarna att det blir ert ändå!
 
Men oj, knäppt! Måste råkat logga in på något gammalt konto jag glömt att jag hade, haha! Så fult.

Hur som helst. Ja vi får väl se vad som händer. Hoppas de hör av sig snabbt om hur det blir så man slipper gå och vänta. Tack!
 

Liknande trådar

Svar
716
· Visningar
37 505
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
0
· Visningar
325
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
472

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp