Hyresvärd åtgärdar inte vattenskada

Korall

Trådstartare
Jag påpekade för min hyresvärd för två månader sen att jag har en vattenskada i taket och övre väggen utav mitt kök och inuti mitt översta köksskåp. De var här och kikade några gånger medan jag jobbade. Sen har det varit helt knäpptyst sen dess.
Äckligt är det med vattenskada där jag har mina tallrikar. Och i rummet där jag lagar mat.
Lan jag kräva någon form av kompensation när det inte görs något åt det hela?
 
Kontakta hyresgästföreningen om du är medlem som kan hjälpa dig och ta diskussioner och ev. dra upp det i hyresnämden med sina jurister om det behövs.

Miljö och hälso kontoret på kommunen är med intresserade om det är saker i lägenheten som kan påverka ens hälsa och de har goda kunskaper och möjligheter att trycka på hyresvärden med och även mäta fukt mm.
Hoppas det fixar sig, stå på dig och ta inte vad som helst av hyresvärdens idéer att slippa undan.
Ett tips till, ha gärna vittne(n) och skriftligt om du kan, fotografera gärna om de ska upp i hyresnämnden kan det vara bra bevis för dig.
Lycka till!!
 
Känslig situation. Står i kö till parkeringsplats också. Och är rädd att jag förlorar min plats i kön om jag blir "tjafsig". Har precis blivit parkering ledig. Bor i ett område där knappt parkering finns... Men börjar samtidigt ledsna på väntan...
 
Vittne har jag. Portvakten var här samma dag och tittade som jag anmälde skadan. Men jag fick tillbaka min reservnyckel när inget verkade hända mer.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 511
Senast: nickan1
·
Äldre Jag upptäckte en stor vattenskada i vägg och tak i köket i april 2014 som jag omgående anmälde till hyresvärden. Jag har legat på och...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
Senast: Korall
·
Hemmet Buke brukar ju ha svar på allt så jag tänkte bolla lite med er :) Jag och sambon köpte ett jättefin hus för ett tag sedan, samma dag...
Svar
19
· Visningar
2 690
Senast: Draumsyn
·
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 024
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp