Hyreygur från Smärslid

fettso

Trådstartare
Vad tycker ni om Hyreygur från Smärslid?:):love:

Ngn som har bild på avkomma?
Eller på honom själv?

Mkt fin hingst, dock lite grov men ger han grovt?

Han har blå ögon nederdel, innebär det att han är bärare av Splash?:D
 
Sv: Hyreygur från Smärslid

Har en efter honom:






Har sett Hyreygur på tävling tillsammans med sina två små ryttare bland andra hingstar, ston och valacker. Helt lugn och koncentrerad på sina ryttare som gick med honom kring tävlingsplatsen. Tycker hans lynne är väldigt bra och har sett en del avkommor som alla varit trevliga. Ger mycket tölt.
 
Sv: Hyreygur från Smärslid

17.jpg


Har en avkomma, och träffat ytterligare en. Båda mycket trevliga och dessutom vackert skäckfärgade. :D
 
Sv: Hyreygur från Smärslid

Vi har haft 2 avkommor efter honom, ett sto, Draumsýn, som vi sålde som 1 eller 2-åring.
Sen en valack, Hektor, som såldes som 5-åring, Hektor hade riktigt bra lynne, lätt för tölt, men han kändes grov. Hans mamma var liten och grov, som den äldre modellen.

Ang. det blå i hans öga, jag tror jag läst att Tim skrivit att det var bläsen som gått ut en bit och inget splash-anlag.
Är dock inte helt 100
 
Sv: Hyreygur från Smärslid

Hjälper till att rida ett sto efter honom (ue: (Silver-)Askur. Hon är supermysig! Väldigt nyfiken utan att vara på, alltid först fram i hagen, inte minst om man har ett träns i handen, hon ÄLSKAR att vara med ut på ridtur. Mycket vilja, men så snäll att hon inte blir det minsta svår ändå. Vill verkligen samarbeta och har varit väldit lättlärd. Hon har lätt för tölt och fina luftiga gångarter, inte minst en trav att dö för! Hon är en känslig dam som alltid gör sitt bästa.
Litar på sin ryttare och om nått är läskigt brukar hon oftast bara stanna och titta lite.
Brella, som hon heter, är inte det minsta grov. Tror precis som Tina att Hyreygur är vanlig ryggskäck, har inte hört Tim (nicket Silverkedjan här på Buke och hans uppfödare) nämna något splash-anlag.
 
Sv: Hyreygur från Smärslid

jag hade en valack efter hygge.. världens mest fantastiska häst!!!!! nu hade han jätte ont i ett ben och i ryggen utan våran vetskap så han var lite speciell.. väldigt känslig. men allt han stog ut med visar vilken underbar häst han var! han va inte heller det minsta grov! ädel o smäcker, stor o vacker som en dag :) massor med man o svans . skulle utan att tveka köpa en av hýreygurs avkommor igen!! har massa bilder men får inte in dom här....
 
Sv: Hyreygur från Smärslid

Kom på att jag känner en häst till efter Hyreygur. En STOR snäll valack, känslig, framåt men anpassar sig efter ryttaren. Vill bara väl. På honom har jag bla. lärt mig att rida med handhäst. Han är otroligt snäll, utan att vara tråkig. Rolig att rida för både barn, nybörjare och mer erfarna. Massa man och svans.
 
Sv: Hyreygur från Smärslid

Avkommorna ser ju väldigt fina och trevliga ut och det låter ju onekligen
positivt när ni beskriver dom!:)
 
Sv: Hyreygur från Smärslid

Jag har honom på min användarbild ;)

Hýreygur är så cool och trevlig att hantera. Och han har så häftig tölt att jag tror jag satt och log hela ridturen :love:

Jag har sett och ridit ett par avkommor, av någon anledning verkar jag alltid trilla över Hýreygur-avkommor ;) Det är inte så konstigt att jag sett/ridit dem hos Silverkedjan men även annars också. Världen är liten :D Jag har träffat båda hästarna som Glooper nämner och de är precis som hon säger trevliga hästar.
 
Sv: Hyreygur från Smärslid

Här kommer en bild på en Hyreygur avkomma till en bekant!

Fint sto med mycket egen vilja! Ganska liten och kompakt men ändå inte så grov. :)

32223959.jpg
 
Sv: Hyreygur från Smärslid

Jä*lar vad snygg den var!!:)

är verkligen impad över alla avkommor hitills!!:bump:
 
Sv: Hyreygur från Smärslid

Jag har en valack efter Hýreygur!
Väldigt fint lynne med mycket vilja och älskar att jobba, men inget fräck (vilket är en bedrift då mamman är en riktig buffel;))!
Han är 5-gångare (med 4gångar-mor) med stora gpngarter o kommer nog få en riktigt fin pass!
Ganska stor ca 1,43 i mkh inte jätte-smäcker men har snarare tendens att bli för smal än för fet.

Han har fått massor beröm för både lynne och exteriör av våran veterinär (tillika känd avelsdomare) :D

På bilderna 4 resp 5 år (sorry för små bilder)

32227449.jpg

32227452.jpg
 
Sv: Hyreygur från Smärslid

Jag har en avkomma efter Hygge!

Herkules från solbacken1, svartskäck med blå ögon.

Väldigt trevlig häst med fantastiska gångarter och dessutom mycket tölt! Han är väldigt trevlig, positiv, nyfiken och charmig kille!

DSC_0442.jpg


vemdalen-hundar-herkules-1321.jpg


herkules-tr%C3%A4ning-142.jpg


Fler bilder finns på www.isbitarna.se
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 886
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 070
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Ska jag vara ärlig så har 2023 varit ett riktigt skitår. Första kvartalet var ju åt pipsvängen redan från början med en fin vän som...
Svar
6
· Visningar
1 341
Senast: astronaut
·
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp