Hyreygur från Smärslid

Sv: Hyreygur från Smärslid

Tillägger: Mamma är ett sto vid namn Kára från Åker, en svartskäck. Någon som vet något om henne? Jag "råkade" komma över hästen i mitt tidigare inlägg och vet inte så mycket om henne bakgrund egentligen. Pappa är Gneisti från Lermansbo, isabellblack hingst e. Hrafnfaxi frá Vestra-Geldingaholti.
 
Sv: Hyreygur från Smärslid

Han är morfar till den här tjejen f. -09

32811292.jpg
[/url][/IMG]

32812049.jpg
[/url][/IMG]
Hej!
Hittade ditt inlägg när jag sökte på Hyreygur. Var med när en kompis köpte Kara från Åker, tror hon var 5 år då. Hon hade ett fantastiskt psyke, var ranghög men bara med pondus, höjt huvud vinklat öra m.m.. När hon kom till gården tog hon över ledarskapet på en vecka utan minsta bråk, bara genom att visa sin pondus. Hon kom på hästbuss från Östersund till Gävle, där hon lastades om till vanligt hästsläp. PÅ vägen från Gävle blev det något strul med bom och uppbindning, de fick lasta om efter vägen. jag var på gården och skulle ta emot när de kom hem. Var inställd på en stressad, hispig häst...... MEN ut klev Kara, kollade runt, helt cool och började beta. Vi gick sedan runt i hagen så hon skulle kunna kolla hagen utan andra hästar. Då kom ett tåg, hon hade aldrig sett/hört tåg. hon lyfte huvudet, kollade och fortsatte beta. Nästa tåg som kom registrerade hon bara. Har aldrig träffat en häst med ett sånt fantastiskt psyke. Hade jag haft råd att köpa henne när hon blev till salu igen hade jag köpt henne.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 990
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 140
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Ska jag vara ärlig så har 2023 varit ett riktigt skitår. Första kvartalet var ju åt pipsvängen redan från början med en fin vän som...
Svar
6
· Visningar
1 388
Senast: astronaut
·
Juridik & Ekonomi Snabb fråga. Det är en äldre man som via telefon sista året förföljt mig. Han har skrivit sms och är väldigt kontaktsökande. Vi har...
2
Svar
26
· Visningar
3 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp