I do not fatta

Jag tror det, i alla fall så jag sett folk använda den. Själv tänker jag dock alltid ”jazzhands” :angel::D
Fick googla på jazzhands och jag håller med!! :rofl: Jag känner lite att om det ska föreställa en inkommande kram - tänk om jag inte vill kramas då? Vad ska jag svara då? Hmmm, kanske en smilis som visar långfingret? :idea:
Lyckligtvis används den inte så ofta i mina kretsar så jag behöver inte tacklas med det, men tycker den är hemskt fin! :D
 
@Scintilla
Det första är en kram.
Den andra är en av mina mest använda.

Screenshot_20180304-121532.jpg
 
Jag tror det, i alla fall så jag sett folk använda den. Själv tänker jag dock alltid ”jazzhands” :angel::D
En av de hetaste diskussionerna vi någonsin haft vid lunchbordet på jobbet handlade om just den smileyn, och huruvida den betyder kram eller jazz hands! 4 av 5 personer (inklusive jag) röstade för att den betyder kram - den femte tyckte det var jättepinsamt att hon tydligen skickat ut kramar till folk åt höger och vänster när hon egentligen bara ville visa att hon var väldigt glad/uppspelt :laugh:



Och för att svara på TS så använder jag nästan aldrig den där smileyn, men de få gånger jag har gjort det har det varit för att kommunicera att jag tramsar mig lite och inte är helt allvarlig med vad jag skriver.
 
En av de hetaste diskussionerna vi någonsin haft vid lunchbordet på jobbet handlade om just den smileyn, och huruvida den betyder kram eller jazz hands! 4 av 5 personer (inklusive jag) röstade för att den betyder kram - den femte tyckte det var jättepinsamt att hon tydligen skickat ut kramar till folk åt höger och vänster när hon egentligen bara ville visa att hon var väldigt glad/uppspelt :laugh:



Och för att svara på TS så använder jag nästan aldrig den där smileyn, men de få gånger jag har gjort det har det varit för att kommunicera att jag tramsar mig lite och inte är helt allvarlig med vad jag skriver.

Helt klart jazzhands. Absolut inte kram. Jag håller med din kollega och säger att det är övriga fyra som har skickat jazzhands när de i själva verket ville kramas.
 
Helt klart jazzhands. Absolut inte kram. Jag håller med din kollega och säger att det är övriga fyra som har skickat jazzhands när de i själva verket ville kramas.
Jag ska hälsa henne det, då blir hon nog glad!

Men för att bevisa min egen teori så måste jag faktiskt påpeka att smileyn i fråga kommer upp när jag i WhatsApp söker på "hug", men inte när jag söker på "jazz hands" (då kommer det upp en bild på två händer bara). Så det så! :D
 
Åh uppochner är en av mina favoritemojis just nu. För mig är den antingen lätt ironisk eller bara :) fast dumflamsig.
 
Haha, jag hoppas verkligen att folk inte gått runt och trott att jag varit oförskämd och högfärdig hela tiden!

Jag hade, på den gamla goda tiden, en vän på msn som jag pratade med varje dag och hen var en hängiven användare av ^^ och det gjorde mig alltid orimligt lack eftersom jag INTE kunde tolka det som något annat än en lite dryg översittarattityd! Jag vet inte varför, men tycker liksom det ser ut lite som att höja på ögonbrynen typ och den skiten användes i alla meningar, jag menar hur dryg kan man vara?!! :eek:

:D

Å andra sidan så pratade vi ju varje dag så jag antar att själva innehållet var trevligare än smileysen.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag hade, på den gamla goda tiden, en vän på msn som jag pratade med varje dag och hen var en hängiven användare av ^^ och det gjorde mig alltid orimligt lack eftersom jag INTE kunde tolka det som något annat än en lite dryg översittarattityd! Jag vet inte varför, men tycker liksom det ser ut lite som att höja på ögonbrynen typ och den skiten användes i alla meningar, jag menar hur dryg kan man vara?!! :eek:

:D

Å andra sidan så pratade vi ju varje dag så jag antar att själva innehållet var trevligare än smileysen.

För mig är det så galet självklart att det är två glada, kisande animeögon! :D
Hon var förmodligen bara lat och omodern, precis som jag!
 
Jag tycker att ^^ = hehe för mig. Men använder inte den smilisen längre, tror jag ^^ (hehe:rofl::D)

Men känner att om någon svarar med ett " ^^ " så känns det lite som en konversationsdödare.
 

Liknande trådar

Tjatter Tulpanöra (och jag…) undrar om någon här har sett den svensktextade eller rentav dubbade (😳) versionen av Sagan om ringen, där Gandalf...
Svar
7
· Visningar
1 192
Relationer Gammal användare, nytt namn för att det här skulle kunna bli pinsamt oavsett om det går "bra" eller inte. Jag hade nyligen några...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 722
Senast: Sel
·
Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
604
Senast: Sarah415
·
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp