I do not fatta

Frågar generat: Vad betyder "jazzhands"???

Jag har tydligen använd den HELT fel.....
Du har inte använt den fel, det är en kram. :) Och det är vi som ser jazz hands väl medvetna om också, men det är inte det jag ser automatiskt. ;)

Jazz hands är dansrelaterat, händerna vända utåt, fingrarna spretande och så ”skakar” man händerna fram och tillbaka åt sidorna, i princip.
 
Nu behöver jag hjälp med en i mina kretsar mycket debatterad smiley! Hur tolkar ni denna?

smiley-making-grimaces-whatsapp-emoticon-1F62C.png
 
Tycker jag också, typ ansträngt eller urskuldande leende.
Exempel: "jag har ätit upp all choklad i hela huset." Följt av den smileyn. Eller "hunden simmade i en pöl och hoppade i sängen så fort vi kom in." :D
Eeeiik eller Ahrg...

YES! Mineur - Mineurs kompisar 2,5-0! :banana:

2,5 eftersom jag inte riktigt håller med om din tolkning av :nailbiting: @fraggelzebra - jag tycker att den mer betyder att man är rädd/orolig, vet att man har gjort/ska göra något lite läskigt liksom? Typ "såg precis att det är massor av xx på träningen ikväll :nailbiting:" eller "har precis tackat ja till ett supersvårt projekt:nailbiting:"
 
YES! Mineur - Mineurs kompisar 2,5-0! :banana:

2,5 eftersom jag inte riktigt håller med om din tolkning av :nailbiting: @fraggelzebra - jag tycker att den mer betyder att man är rädd/orolig, vet att man har gjort/ska göra något lite läskigt liksom? Typ "såg precis att det är massor av xx på träningen ikväll :nailbiting:" eller "har precis tackat ja till ett supersvårt projekt:nailbiting:"

Ah, I see! Där använder jag nog den overly dramatic smileyn som ser ut som Skriet, den som slår händerna runt huvudet. 😱
 
Ah, I see! Där använder jag nog den overly dramatic smileyn som ser ut som Skriet, den som slår händerna runt huvudet. 😱
Hmm, ja den finns ju den med... Jösses, det är inte lätt det här! Men den där använder jag nog mer när jag är rädd på riktigt. Typ "kan inte hitta katten! 😱".

(det är ganska talande förresten att mina exempel har handlat om jobb, träning och katt :laugh:)
 
Hmm, ja den finns ju den med... Jösses, det är inte lätt det här! Men den där använder jag nog mer när jag är rädd på riktigt. Typ "kan inte hitta katten! 😱".

(det är ganska talande förresten att mina exempel har handlat om jobb, träning och katt :laugh:)
Jag tänkte "jag tror min häst fölar snart 😱" (underförstått att hästen inte ens borde vara dräktig men har blivit smällfet). Apropå vad en exemplifierar med, alltså.
 
Denna tråden sätter fingret på det jag alltid känner när jag ska välja smiley. Det finns några som glad gubbe och några andra som jag tror alla i stort tolkar lika. För alla andra får man nog vara beredd på att man kan misstolkas (fast oftast spelar det ingen roll större roll tror jag).
 
Jag tänkte "jag tror min häst fölar snart 😱" (underförstått att hästen inte ens borde vara dräktig men har blivit smällfet). Apropå vad en exemplifierar med, alltså.

Där hade jag nog hellre använt 😬. Som mer ”pinsamt” eller ”urskuldande” (det lär ha varit jag som låtit hästen bli så fet).

😱 hade jag nog snarare använt om jag var nervös inför en fölning på riktigt.
 

Liknande trådar

Tjatter Tulpanöra (och jag…) undrar om någon här har sett den svensktextade eller rentav dubbade (😳) versionen av Sagan om ringen, där Gandalf...
Svar
7
· Visningar
1 205
Relationer Gammal användare, nytt namn för att det här skulle kunna bli pinsamt oavsett om det går "bra" eller inte. Jag hade nyligen några...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 768
Senast: Sel
·
Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
608
Senast: Sarah415
·
Tjatter Det har hänt att jag råkat säga saker som jag senare förstod var lite/mycket pinsamma. Hoppas jag inte är ensam om det! ;) En gång på...
2
Svar
34
· Visningar
2 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp