I vad förvarar ni ert foder?

TinyWiny

Trådstartare
Jag har haft ikeas sortera, stora modellen i 12 år och nu är det dags att köpa nya då de börjar ge sig där man viker i locken. Har det kommit något bättre? Jag hade gärna haft en något smalare variant då jag isåfall hade kunnat placera dem bättre än nuvarande som retligt nog är några cm för breda för att gå in i ett annars perfekt utrymme. Jag har tre ovanpå varandra, behöver kunna ha dem ovanpå varandra och med samma rymd, dvs. 60 liter. Vad har ni?
 
Jag har haft ikeas sortera, stora modellen i 12 år och nu är det dags att köpa nya då de börjar ge sig där man viker i locken. Har det kommit något bättre? Jag hade gärna haft en något smalare variant då jag isåfall hade kunnat placera dem bättre än nuvarande som retligt nog är några cm för breda för att gå in i ett annars perfekt utrymme. Jag har tre ovanpå varandra, behöver kunna ha dem ovanpå varandra och med samma rymd, dvs. 60 liter. Vad har ni?

Fodertunnor :)
 
Tråkigt svar men de lite mindre svarta fodertunnorna med "platt" lock så att man kan ställa saker ovanpå. Min mor har dock någon smalare avlång variant som rymmer mindre men ju tar betydligt mindre plats.
 
Tråkigt svar men de lite mindre svarta fodertunnorna med "platt" lock så att man kan ställa saker ovanpå. Min mor har dock någon smalare avlång variant som rymmer mindre men ju tar betydligt mindre plats.
Ja och det har jag inte plats för :( Det är stökigt trångt att ha de tre jag har nu och de är staplade på varandra. Jag måste flytta grejer för att komma in i en garderob och det hade jag sluppit om jag fått in foderförvaringen i utrymmet. Skulle jag kunna hitta några som går in i det lilla utrymmet (37 cm brett) så hade det lyft hela sadelkammaren.
Jag vill gärna kunna få i en 25 kilos säck för annars har jag problemet var jag ska förvara säckarna...
 
Tyvärr kan jag meddela att "Sortera" har blivit mycket sämre de senaste åren. Jag har den äldre varianten, precis som du, men en del stallkompisar har den nyare varianten. Plasten i de nya är mycket sämre. Mina är 6 år gamla och helt felfria, medan de som har nya har fått byta ut sina gång på gång.
 
Tyvärr kan jag meddela att "Sortera" har blivit mycket sämre de senaste åren. Jag har den äldre varianten, precis som du, men en del stallkompisar har den nyare varianten. Plasten i de nya är mycket sämre. Mina är 6 år gamla och helt felfria, medan de som har nya har fått byta ut sina gång på gång.
Så tråkigt! Jag funderade faktiskt på det när jag googlade runt och hittade exakt samma fast till högre pris på clas ohlsons. Plasten såg annorlunda ut. Mina är fortfarande hela så, det är bara några flärpar i gångjärnen på en av dem som har släppt och det har de gjort för att jag har tre ovanpå varandra, det blev för tungt helt enkelt så den understa vek sig lite i locket. Nu ligger det plankor emellan så de lär ju inte gå sönder mer men det är det där med utrymmet...
 
Ja och det har jag inte plats för :( Det är stökigt trångt att ha de tre jag har nu och de är staplade på varandra. Jag måste flytta grejer för att komma in i en garderob och det hade jag sluppit om jag fått in foderförvaringen i utrymmet. Skulle jag kunna hitta några som går in i det lilla utrymmet (37 cm brett) så hade det lyft hela sadelkammaren.
Jag vill gärna kunna få i en 25 kilos säck för annars har jag problemet var jag ska förvara säckarna...

Jag använder IKEAs soptunna som heter FILUR. En 20 kilos säck lusernpellets passar. Den är bara 29 cm bred men iofs rätt hög.
 
Jag använder IKEAs soptunna som heter FILUR. En 20 kilos säck lusernpellets passar. Den är bara 29 cm bred men iofs rätt hög.
Men de går inte att stapla och ändå kunna öppna locken på eller? Jag tittade på dem men tänkte att de inte går att öppna så som sorteralocken går. Får klura lite om det möjligtvis går att få in dem ändå på något sätt.
 
Men de går inte att stapla och ändå kunna öppna locken på eller? Jag tittade på dem men tänkte att de inte går att öppna så som sorteralocken går. Får klura lite om det möjligtvis går att få in dem ändå på något sätt.

Åh, förlåt, läste slarvigt. Nej, den är nog 70-80 cm hög, och den öppnas uppåt. :(
 
Ah, tänkte det men jag kunde ju ha sett fel. Är de bra i plasten annars? Tänkte på det @Sirap skrev om att plasten blivit sämre på "sortera" produkterna.

Jaa, kan inte klaga direkt. Har haft den i... fem år nu, ungefär. Tror den finns i mindre storlek också, snarare papperskorg än soptunna, men där får en nog inte i en hel säck foder.
 
Ja titta! Har du några mått på den och hur mycket den rymmer? Eller är det samma som ikeas? Jag hittar inget om det på deras hemsida.

Jag har också biltemas, men skulle säga att dom är klenare än ikeas variant. Speciellt locken, mina hade nog inte hållt att stapla på varandra med foder i. Ståendes en och en fungerar dom däremot bra!
 
Jag har också biltemas, men skulle säga att dom är klenare än ikeas variant. Speciellt locken, mina hade nog inte hållt att stapla på varandra med foder i. Ståendes en och en fungerar dom däremot bra!

Jag har hundmat i mina IKEA. Och får lägga brädor tvärs över för att förstärka locken så de går att stapla med maten i. Fungerar bra, i alla fall de 7 åren jag haft det så.
 
Alla möjliga sorters tunnor, någon fodertunna och någon hundmatstunna eller plåthink från Royal Canin, eller helt enkelt kvar i säcken. Mineraler och annat står i hinkar med lock.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 884
Hundhälsa Hej djurfolk! Jag undrar om det finns någon med erfarenhet av läkemedlena Onsior och Fenemal till hund? Min Pekingesekille har fått...
Svar
2
· Visningar
7 527
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 016
Senast: Cilva
·
Hemmet Jag sitter och tittar på hus lite till och från och längtar tills den dag jag kan köpa ett hus och ha ett riktigt hobbyrum för min...
Svar
0
· Visningar
847
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp