Idag säger vi grattis till Dan Eliasson,,,,,,,,

intressant. Jag hör inget negativt från några med egna tunga meriter utan det är bara skit kastad från SDpatrullerna på nätet. De poliser jag pratat med är nöjda med omorganisationen, de problem som finns handlar mer om resurser som Eliasson inte styr över. Jag känner inte att jag kan uttala mig om hans lämplighet, förvånad över att så många andra kan det.
Vilken sten har du bott under? Jag förstår att du hatar SD av hela ditt hjärta men...
"För regeringen är beslutet en prestigeförlust. M,L,KD och SD har länge krävt ett byte på posten. Regeringen har slagit ifrån sig kraven. Eliassons bakgrund som socialdemokratisk statssekreterare torde ha spelat in redan när han utsågs, för hans insatser på Försäkringskassan ifrågasattes också, men också för att han fick sitta kvar som rikspolischef så pass länge."

Du glömde visst att M, L och KD också krävt hans avgång länge.
 
Möjligt. Men ingen idé att tänka bakåt.
Det är precis det man måste göra, om du klättrat upp på en häst och direkt blir dängd i backen och får gå med armen i gips en längre tid, sen när du är frisk igen klättrar upp på samma häst och får hoppa på kryckor, testar du en tredje gång och kanske riskerar att hamna i rullstol med bruten rygg? EXAKT så gör våra makthavare och har gjort det förr också, för att se framåt så måste man se bakåt, har man inte den förmågan så är man inte lämplig på den posten.

Förresten så har jag funderat på om det föreligger någon form av allvarlig utvecklingsstörning hos vissa som gör om samma misstag gång efter gång och aldrig tar lärdom av det som hänt historiskt sett, för allting har en förmåga att upprepa sig om man inte stämmer i bäcken.
 
Vilken sten har du bott under? Jag förstår att du hatar SD av hela ditt hjärta men...
"För regeringen är beslutet en prestigeförlust. M,L,KD och SD har länge krävt ett byte på posten. Regeringen har slagit ifrån sig kraven. Eliassons bakgrund som socialdemokratisk statssekreterare torde ha spelat in redan när han utsågs, för hans insatser på Försäkringskassan ifrågasattes också, men också för att han fick sitta kvar som rikspolischef så pass länge."

Du glömde visst att M, L och KD också krävt hans avgång länge.
Det är intressant eftersom M också tillsatt Eliasson.
 
Det är intressant eftersom M också tillsatt Eliasson.
Dom ville nämligen bli av med honom från Arbetsförmedlingen där han (också) gjorde ett uselt jobb.

Inlägg på fb :
"Då konstaterar vi att Dan Eliasson nu lyft poliskåren så mycket det går. De har lärt sig baka bullar och bjuda på kaffe. Armbandstillverkningen gav ett fett bidrag till statens finanser. Nu belönas han med ett nytt toppjobb. Samtidigt på en annan plats i toklandet förstås att Özz Nujen indirekt sponsrat Rakhmat Akilovs terrordåd med svarta pengar från sitt Gotlandsslott.
Överföringarna från familjen Nûjen är Rakhmat Akilovs största inkomstkälla under 2015.
Kanske något att spinna vidare på i hans stand up show.
Gomidda
1f644.png
"
 
Jo han fick kritik i media. Men på myndigheten var han populär för den uppryckning som gjordes i arbetet.

Pratar du om FK eller polisen? För jag har då inte hört en enda polis uttrycka att de skulle gilla sin chef eller tycka att han gjorde ett bra jobb och då umgås vi mycket med folk från den yrkeskåren.
 
En kollega tyckte att ett ambassadörsjobb i ett litet land långt borta kanske skulle passat honom bättre..
Väldigt långt borta i så fall, och med all avsaknad av kommunikationer med omvärlden, typ Guantanamo. :devil:
 
Oj, det är inte min erfarenhet, men det varierar säkert mellan olika delar av myndigheten.
Nej jag hade också hört att han var väldigt impopulär på försäkringskassan (av personalen, genom en kollega iofs).

Men också att förtroendesiffrorna för försäkringskassan sjönk betydligt under hans tid. Men det kanske också är rykten från ondingar förmedlade genom någon annan, jag vet faktiskt inte. Tror det var en tidningsartikel i vanliga pressen dock.
 
Pratar du om FK eller polisen? För jag har då inte hört en enda polis uttrycka att de skulle gilla sin chef eller tycka att han gjorde ett bra jobb och då umgås vi mycket med folk från den yrkeskåren.

Och som jag skrev säger mina bekanta tvärtom. De beskriver mer resurser dit det behövs, dina polare kanske inte blev glada när de fick mer jobb?
 

Liknande trådar

Avel Lite rörig rapport kommer här! Jag kommenterar de jag sett som jag reagerat på lite speciellt. Av de 4-åriga hingstarna var det...
Svar
11
· Visningar
2 016
Senast: gragge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp