Idag säger vi grattis till Dan Eliasson,,,,,,,,

Eliasson har fått mycket kritik. Men han har levererat det han fick som uppdrag- att organisera om en av Sveriges mest fyrkantiga myndigheter. Och på försäkringskassan var han väldigt populär.
Hmm, enligt en undersäkning som publicerades i DN, så hade bara en av fyra FK-anställda förtroende när det begav sig?
 
Han har gjort mycket tokigt. Obegripligt att han får något som helst jobb?

Värst är nog att han tyckte mest synd om mannen på HVB-hemmet som brutalt mördade en ung kvinna. Jag tyckte mest synd om den unga kvinnan och hennes anhöriga. Jan uttryckte sin oro för gärningsmannen. Jag kan vara partisk då jag hade kopplingar till kvinnan.

Och ur ett nationellt perspektiv är det för mig, att han KU-anmäldes för brott mot IT-säkerhet och nu ska sitta som chef på MTB! Det räckte liksom med att sparka Ygerman ett tag (snart på väg in igen) och så har ingenting hänt?
Vad har karl'n för hållhakar som gör att han kan fortsätta med sin karriär?
1944477312468976

En liten sammanställning som är långt ifrån komplett hittas här för den som vill fördjupa sig. Annars räcker bilden gott och väl. Källor finns i länken.
https://uvell.se/2016/10/10/dan-eliassons-walk-of-shame/
dan.png
 
Och som jag skrev säger mina bekanta tvärtom. De beskriver mer resurser dit det behövs, dina polare kanske inte blev glada när de fick mer jobb?

Är dina bekanta möjligtvis chefer av något slag? Är dom fotfolk och nöjda så kan man ju undra om de är masochister av något slag? Jag har ju inte nagelfarit alla om just varför de inte varit nöjda, eller varför de inte heller känt någon som varit det men vad jag förstått så har fotfolket då inte sett röken av mer resurser dit de behövs. Istället har man tagit befintliga resurser och placerat där de ansetts behövas mer (typ tekniker blir satta på mordutredningar osv) - och samtidigt räknat med att de även ska sköta sina vanliga jobb. Känner en som är kommunpolis men som mestadels fått sitta och åka radiobil inom länet då det saknas personal. Kommunpolisjobbet har han dock fått sköta ändå bäst han orkat. Inte oväntat så brakade han in i väggen till slut.

Om nu alla vore så nöjda som du hävdar så kan man ju undra varför poliser slutar i en sällan skådat rasande takt?
 
Det är precis det man måste göra, om du klättrat upp på en häst och direkt blir dängd i backen och får gå med armen i gips en längre tid, sen när du är frisk igen klättrar upp på samma häst och får hoppa på kryckor, testar du en tredje gång och kanske riskerar att hamna i rullstol med bruten rygg? EXAKT så gör våra makthavare och har gjort det förr också, för att se framåt så måste man se bakåt, har man inte den förmågan så är man inte lämplig på den posten.

Förresten så har jag funderat på om det föreligger någon form av allvarlig utvecklingsstörning hos vissa som gör om samma misstag gång efter gång och aldrig tar lärdom av det som hänt historiskt sett, för allting har en förmåga att upprepa sig om man inte stämmer i bäcken.
Jag vet inte vad det har med saken att göra? Jag pratar inte makthavare utan om nedmonteringen av civila förråd.
 
Jag vet inte vad det har med saken att göra? Jag pratar inte makthavare utan om nedmonteringen av civila förråd.
Jag förstår att du inte förstår, jag ser nämligen över hela skalan och inte på en enda grej specifikt. Lär man sig inte av misstagen är man en dåre, det är bara en dåre som gör om samma misstag gång på gång och förväntar sig ett annat resultat varje gång.
 
Är dina bekanta möjligtvis chefer av något slag? Är dom fotfolk och nöjda så kan man ju undra om de är masochister av något slag? Jag har ju inte nagelfarit alla om just varför de inte varit nöjda, eller varför de inte heller känt någon som varit det men vad jag förstått så har fotfolket då inte sett röken av mer resurser dit de behövs. Istället har man tagit befintliga resurser och placerat där de ansetts behövas mer (typ tekniker blir satta på mordutredningar osv) - och samtidigt räknat med att de även ska sköta sina vanliga jobb. Känner en som är kommunpolis men som mestadels fått sitta och åka radiobil inom länet då det saknas personal. Kommunpolisjobbet har han dock fått sköta ändå bäst han orkat. Inte oväntat så brakade han in i väggen till slut.

Om nu alla vore så nöjda som du hävdar så kan man ju undra varför poliser slutar i en sällan skådat rasande takt?

Nej inte chefer. Att de slutar har jag fått förklarat med dålig lön ihop med för små resurser. Jag försvarar inte Eliasson, är bara förvånad över att så många kan döma hans jobb.
 
Nej inte chefer. Att de slutar har jag fått förklarat med dålig lön ihop med för små resurser. Jag försvarar inte Eliasson, är bara förvånad över att så många kan döma hans jobb.

Vad lustigt att du säger att dina polisvänner förklarar att folk slutar p.g.a för små resurser samtidigt som du i det första inlägget hävdar att samma personer sagt att resurserna ökat under Eliassons tid? Jag får inte ihop den ekvationen dock.
 
Vad lustigt att du säger att dina polisvänner förklarar att folk slutar p.g.a för små resurser samtidigt som du i det första inlägget hävdar att samma personer sagt att resurserna ökat under Eliassons tid? Jag får inte ihop den ekvationen dock.
Jag hamnade på middag med en polis och jag en brandman. De var inte nöjda någonstans. Heller inte att han hamnat på MSB.
 
Vad lustigt att du säger att dina polisvänner förklarar att folk slutar p.g.a för små resurser samtidigt som du i det första inlägget hävdar att samma personer sagt att resurserna ökat under Eliassons tid? Jag får inte ihop den ekvationen dock.

Ok då förtydligar jag så du förstår. Resurserna har fördelats bättre och därmed ökat men är på vissa håll ändå för små.
 
Ok då förtydligar jag så du förstår. Resurserna har fördelats bättre och därmed ökat men är på vissa håll ändå för små.

Fast resurser ökar ju inte för att de fördelas på ett annat (bättre?) sätt. Det är ju fortfarande samma resurser. Men du behöver inte förtydliga mer, jag tror inte vi kommer att tycka likadant ändå.
 
Senast ändrad:
Jaha? O då kunde de inte sparka honom då menar du? Utan förflytta honom bara? Jag tycker helt enkelt att det är ynkligt att kasta sten i glashus.
Det går väl inte för sig att sparka en Socialdemokratisk karriärpolitiker med partibok och allt, det borde du väl veta vid det här laget om du är det minsta intresserad av politik.
Dom i rörelsen ser om sina egna.
 
Fast resurser ökar ju inte för att de fördelas på ett annat (bättre?) sätt. Det är ju fortfarande samma resurser. Men du behöver inte förtydliga mer, jag tror inte vi kommer att tycka likadant ändå.

Om du har 100 apelsiner. Idag har A 20, B 20 och C 60.
Så gör man om så A får 25, B 15 och C 60.
Då har resurserna för A ökat men trots att C har den största mängden kan de vara för lite.
 
Det går väl inte för sig att sparka en Socialdemokratisk karriärpolitiker med partibok och allt, det borde du väl veta vid det här laget om du är det minsta intresserad av politik.
Dom i rörelsen ser om sina egna.
Varför skulle inte moderaterna kunna sparka honom? De tillsatte honom.
 

Liknande trådar

Avel Lite rörig rapport kommer här! Jag kommenterar de jag sett som jag reagerat på lite speciellt. Av de 4-åriga hingstarna var det...
Svar
11
· Visningar
2 016
Senast: gragge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp