Bukefalos 28 år!

idéellt arbete för din ridklubb?

B

BeastieBabe

Vad gör du idéellt för din klubb?

funktionär på tävlingar?
hjälper till på städdagar?
bidrar med småutrustning till skolhästarna?

ja vad gör ni?

själv har jag precis lagat 15 schabrak, och jag är skyltansvarig (typ) gör namnskyltar åt alla skolhästar till stallgången och sadelkammaren :)
 
Sv: idéellt arbete för din ridklubb?

Oj, jag har väll gjort lite allt möjligt. Har ju egen häst nu så jag är inte alls där lika ofta nu men funderar på att ställa dit hästen till hösten (fast som privathäst då) och då kommer jag nog hjälpa till mer igen.

Men jag är funktionär på tävlingarna

Hjälper till på städdagar

Ställer upp och leder vid ponnyridningar och dyl.

När jag hade sköthäst på ridskolan använde jag och gav även bort viss utrustning. Borstar, grimmor, nåt schabrak etc. har de fått av mig. Har även använt egna schabrak, täcken, träns, köpt liniment och haft på efter träningar och dyl. Dom har inte så mycket grejer, har varsin grimma, sadel, träns, en hink med borstar, utetäcken, ett par extra schabrak och lite stallapotek.

När jag var mer aktiv på ridskolan förut hjälpte jag till vid lektioner, lindade ben på de hästar som skulle ha nattbandage, smörjde hovar, kvällsfodrade hästar, putsade all utrustning etc. Hände att man t.o.m fick rycka in som ridlärare på någon lektion ibland.

Är ju med i US också och med på det vi anordnar också, praktiserade på ridskolan också och hade då 2 lektioner i veckan.


Ja, jag har väll ställt upp med det mesta jag har kunnat bidra med helt enkelt.. även fast jag haft häst på andra anläggningen på orten nu så har jag rätt bra kontakt med dom på ridskolan fortfarande, var med och provred en häst (nu ridskolehäst på ridskolan :) ) för 2 veckor sen, och har fortfarande hjälpt till på inventeringar, städdagar etc.
 
Sv: idéellt arbete för din ridklubb?

Funktionär på tävling.
Styrelsearbete.
Håller en del lektioner och löshoppning.
Sen ställer jag upp och skjutsar en del ponnybarn till tävlingar i bland också.
Har även tagit någon häst till trotjänaravlivning.

Hjälper till med det jag kan helt enkelt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag pluggar i Skåne och det är väldigt lite häst i mitt liv för tillfället. Jag är därför sugen på att engagera mig i en ridklubb...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Försökte läsa mig till hur mycket energi man egentligen gör av med en dag i stallet. Hittat bara en artikel med några år på nacken som...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 498
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 576
Senast: nickan1
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 248
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp