Identifiera Twittrare

Det är väl bara att hitta ip adressen?
Sen beroende på hur personen skyddar sig kan det vara lätt eller väldigt svårt.

Jag vill också gärna veta vad det handlar om :D Obotbar nyfikenist;)
 
Det är väl bara att hitta ip adressen?
Sen beroende på hur personen skyddar sig kan det vara lätt eller väldigt svårt.

Jag vill också gärna veta vad det handlar om :D Obotbar nyfikenist;)
Det är någon som förtalat min travhäst sen i december . Helt klar personligt , men inget man kan polisanmäla precis . Jag vill hemskt göra ha hjälp att veta vem personen är. Eller i alla fall identifiera vart ungefär var han bor.
 
Om du har windows can du söka efter cmd på start knappen, sen söker du ping(mellanslag)twitter.com/korkadanvändare

Sen står det ping statistics for (det är ip adressen)
 
Det beror på användaren av kontot men det är inte sagt att det går bara för att det är twitter. Det kan gå eller inte gå beroende hur personen har använt twitter. Har ingen aning om vad lipperta pratar om, det kommer definitivt inte fungera.
 
Det beror på användaren av kontot men det är inte sagt att det går bara för att det är twitter. Det kan gå eller inte gå beroende hur personen har använt twitter. Har ingen aning om vad lipperta pratar om, det kommer definitivt inte fungera.
Har du en aning om nåt annat sätt?
 
Det beror på användaren av kontot men det är inte sagt att det går bara för att det är twitter. Det kan gå eller inte gå beroende hur personen har använt twitter. Har ingen aning om vad lipperta pratar om, det kommer definitivt inte fungera.
Fungerar för mig, annars vet jag tyvärr ingen annan lösning
 
Ip-adress-sök är inte så värst pålitligt för att pinpointa någon.
Söker jag på min hos flera andra olika söktjänster, så befinner jag mig enligt alla i Stockholm, fastän jag är här hemma, en halv evighet bort från huvudstaden och enligt den @Lipperta länkade till så befinner jag mig i Luleå, vilket även det är en halv evighet bort. ;)
 
Den där verkar tyvärr funka dåligt, åtminstone för mig :down:
Den säger att jag är i någon håla som heter Jörn, i Västerbotten....:rofl:
Fast jag sitter här hemma i mitt kråkslott 2.5 mil söder om Sthlm.....

Äsch då :down: Jag testade och det funkade, dock inte med twitter, tror de skyddar sina användare?

Har bara skrivit vad sambon sa, så jag avskriver allt ansvar! :o
 
Äsch då :down: Jag testade och det funkade, dock inte med twitter, tror de skyddar sina användare?

Har bara skrivit vad sambon sa, så jag avskriver allt ansvar! :o

Mycket möjligt!
En annan möjlighet är ev. att (numera) min och tillika pappas fd. jobbdator, som nu nått den aktningsvärda åldern av 11 år, inte fungerar riktigt längre. Den går 2 min 30 s utan sladd ikopplad, varför skulle den då kunna söka rätt på IP-adresser? :rofl:
 
Äsch då :down: Jag testade och det funkade, dock inte med twitter, tror de skyddar sina användare?

Har bara skrivit vad sambon sa, så jag avskriver allt ansvar! :o

Din sambo har fel. Du kan inte skriva så med cmd osv för att få upp en twitteranvändares ipadress. Däremot kan man använda iplocation och andra tjänster om man nu har fått fram en ipadress för att få fram mer information.
 
Din sambo har fel. Du kan inte skriva så med cmd osv för att få upp en twitteranvändares ipadress. Däremot kan man använda iplocation och andra tjänster om man nu har fått fram en ipadress för att få fram mer information.
Nej jag märkte ju det. Uppenbarligen eftersom jag skrev som jag skrev ;)

Funkar dock med andra sidor! Men troligtvis inte sidor där man har användare som brukar tjänsten. Eller?
Tänker att det borde funka att hitta själva Bukefalos IP address men inte till en spcifik användare?
 
Nej jag märkte ju det. Uppenbarligen eftersom jag skrev som jag skrev ;)

Funkar dock med andra sidor! Men troligtvis inte sidor där man har användare som brukar tjänsten. Eller?
Tänker att det borde funka att hitta själva Bukefalos IP address men inte till en spcifik användare?
Skriver du in t.ex. bukefalos.com så kommer du få fram vilken ipadress det namnet pekar på ja men då är det bättre att bara skriva nslookup bukefalos.com för det är det du vill göra, ping använder man egentligen för annat även om det som sekundäreffekt även kommer visa ipadressen.
 
Finns alltså igen möjlighet? Inte ens att anlita Någon?

Nja alltså, det är ju polis och åklagare som kan få loss såna uppgifter via internetleverantören och att någon snackar skit om en häst räknas nog inte in i saker där det är motiverat att spåra ip ;)
 

Liknande trådar

Samhälle Alltså vad har vi egentligen begreppet "juridiskt kön" till? Det finns väl ingenting juridiskt som idag är knutet till just könet...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
8 188
Senast: Badger
·
Tjatter Vad tycker ni om att uppläsarna har/skulle ha dialekt? Mycket dialekt eller bara lite? Eller helst ingenting alls? Går det att få bort...
Svar
9
· Visningar
419
IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
279
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Har just sett på Lerin på Lofoten på SVT och de är så modiga de som är med. Idag pratade några om att de gått i behandling, och hur det...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 691
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp