Identifiera Twittrare

Handlar kontot bara om att förtala din häst? Eller finns där andra ledtrådar i form av andra inlägg om saker och ting? Följare? Jag antar att du har googlat användarnamnet, förekommer det på andra forum eller som kommentarer om någonting?

Med lite envishet och påhittighet så kan en stunds allmänt internet-detektivande ofta ge svar på både det ena och det andra, eller åtminstone snäva in kretsen av alternativ.
 
Jo då, du kan anlita folk. Det borde bara vara att googla, på engelska vad du vill.

Men vet inte hur lagen är runt det.
 
Du kan väl prova att skicka ett meddelande till hen? Fråga om det är hen som baktalar dig/din häst och säga att du tar mycket illa upp.
Sen kan du ju dra till med ''du håller på med förtal vilket jag kommer polisanmäla om det inte upphör.''
Polisen lär inte göra något men det är ju inte säkert hen vet.
 
Sen kan du ju dra till med ''du håller på med förtal vilket jag kommer polisanmäla om det inte upphör.''

Jag har väldigt svårt att se skitsnack om ett djur ska vara ens i närheten av att gå under förtal och att hota okända med polisen "bara för att" och baserat på en svag aning/misstanke är väl inte att rekommendera.
 
Jag har väldigt svårt att se skitsnack om ett djur ska vara ens i närheten av att gå under förtal och att hota okända med polisen "bara för att" och baserat på en svag aning/misstanke är väl inte att rekommendera.
Det är inte bara det här. Personen har ett rent hatkonto. Det är inte en polisanmälan jag vill ha underlag till. Utan för att informera förbundet.
 
  • Gilla
Reactions: via
Det är inte bara det här. Personen har ett rent hatkonto. Det är inte en polisanmälan jag vill ha underlag till. Utan för att informera förbundet.
Måste du veta person för att informera förbundet?

Tänker att det kan vara vettigt att informera ändå. Skulle det senare komma fram att det gått att identifiera ägaren till kontot så är det gott. Men nog borde det vara klokt att förbundet vet redan nu?
 
Måste du veta person för att informera förbundet?

Tänker att det kan vara vettigt att informera ändå. Skulle det senare komma fram att det gått att identifiera ägaren till kontot så är det gott. Men nog borde det vara klokt att förbundet vet redan nu?
Om jag haft ett förbund som brytt sig, ja.
 
Jag har väldigt svårt att se skitsnack om ett djur ska vara ens i närheten av att gå under förtal och att hota okända med polisen "bara för att" och baserat på en svag aning/misstanke är väl inte att rekommendera.
Jag tycker det är helt ok faktiskt.
Skicka meddelande till twitter kontot, säga att man anmäler för förtal om hen fortsätter.
Inget konstigt tycker jag?

Mer skrämsel.
 
Jag tycker det är helt ok faktiskt.
Skicka meddelande till twitter kontot, säga att man anmäler för förtal om hen fortsätter.
Inget konstigt tycker jag?

Mer skrämsel.
Har man häst vet man att det tar mycket värre att förtala hästen än komma med rena hot eller förtal mot hästägaren:cautious:.
 
Det är väl bara att hitta ip adressen?
Spåra IP-adresser kan man börja med då man
a) vet vad man håller på med, samt
b) har loggar från en server som den man eftersöker har accessat.

Ping är ett lika kraftfullt verktyg i ämnet, som att gå och ställa samma fråga muntligt in i valfri städskrubb.
 

Liknande trådar

Samhälle Alltså vad har vi egentligen begreppet "juridiskt kön" till? Det finns väl ingenting juridiskt som idag är knutet till just könet...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
8 183
Senast: Badger
·
Tjatter Vad tycker ni om att uppläsarna har/skulle ha dialekt? Mycket dialekt eller bara lite? Eller helst ingenting alls? Går det att få bort...
Svar
9
· Visningar
418
Kropp & Själ Har just sett på Lerin på Lofoten på SVT och de är så modiga de som är med. Idag pratade några om att de gått i behandling, och hur det...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 686
Senast: manda
·
Hemmet jag har ett motiv som jag skulle vilja virka till en grytlapp. Har inte virkat på 300 år. Men. Finns det någonstans man kan ladda upp...
Svar
2
· Visningar
310
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp