Bukefalos 28 år!

Idiotisk nudelfråga

Sparrisen123

Trådstartare
Lite då och då på typ lunchrestauranger, i matlådor etc. ser jag nån nudelrätt där nudlarna av nånting har fått en liksom brunrödaktig färg på nåt vis och ser ganska goda ut, till skillnad från vanliga bleka nudlar.
Jag är säkert helt lost nu, men vad är det som ger den färgen? Smakar det nåt?
Jag har märkt att det är oftast såna rätter som innehåller biff, men snälla säg att det inte är köttet som gör det!
 
Sv: Idiotisk nudelfråga

Eller så är de stekta (fried noodles), vilket jag skulle tro är vanligaste orsaken, åtminstone på lunchrestauranger.
 
Sv: Idiotisk nudelfråga

Lite hoisin-sås på så slurpidurpi på nudlarna (+ färgen då)! :d
 
Sv: Idiotisk nudelfråga

Om du med vanliga nudlar menar snabbnudlar så räcker det nog inte att steka dem och hälla på hoisin eller soya för att få dem att smaka som de på restaurangen.

Det finns ju en massa andra nudlar: äggnudlar, risnudlar, sobanudlar(mörka i sig själva och gjorda på bovetemjöl), glasnudlar(av mungbönsmjöl)...
 
Sv: Idiotisk nudelfråga

Haha, jag läste lite för snabbt och fick det till benvetemjöl istället för bovete :D
Det lät inte så gott...
 
Sv: Idiotisk nudelfråga

Tycker ostronsås gör susen, på alla former av nudlar, även de som kostar 3:- / förpackning på ICA.

Ostronsås är typ gott på allt stekt/ wokat tycker jag =)
 

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 993
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
876
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
713
Hundhälsa Vill bara skriva av mig.. Har en dvärgpinscher hane snart 2,5år (värsting-åldern) och var förra veckan hos veterinär med honom då jag...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
12 125
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp