Ikea skrivbord: Flisat vs. Påhl

majola

Trådstartare
Vi funderar på att ge vår blivande treåring ett skrivbord i födelsedagspresent. Han är kanske lite för liten för det nu, men barn växer ju som bekant...

För närvarande väljer jag mellan Ikeas skrivbord Påhl och Flisat. Båda har tre olika höjder. För Flisat kan man lägga i Trofast-backar under för förvaring, för Påhl kan man köpa till en hylla. Flisat är finare med den naturliga träytan, Påhl verkar lättare att rengöra. Storleken och höjderna är ungefär desamma.

Bordet ska funka för att rita och pyssla, lägga pussel, bygga lego och dylikt. Gärna också för de första skolåren.

Hellre skrivbordsstol (t ex Jules) eller vanlig stol/bänk (typ Flisat)?
Har ni erfarenhet av de här borden?
 
Är det ingen som har något av dem och vill recensera?
Vad har era barn för mindre skrivbord?
 
Är det ingen som har något av dem och vill recensera?
Vad har era barn för mindre skrivbord?
Min sexåring har ett stort köksbord som skrivbord :D köpt på second hand för 90:-. Ytan är obehandlat trä och jag har sagt att det inte gör något om det råkar komma färg eller så på. Det är också perfekt höjd att stå under fönsterbrädan och i det mellanrummet går lådorn Glis in precis och de är perfekta för tuschpennor och lim och annat pysselgrejs :up: gillar att bordet är stort nog för mig att sitta intill henne vid behov också :up:
 
Nu har jag inte använt något av dem till barnen, de har helst suttit vid köksbordet när de håller på, eller vid mitt pysselbord :idea: Men Flisat var den som jag tyckte verkade smartast av de två, det finns fler användningsområden och går att använda länge.
 
Påhl har jag inte sett men Flisat har jag varit och känt på, och jag var inte imponerad. Kändes billigt och skramligt. Jag hade hellre köpt något med en massiv träskiva som kan slipas och målas när den blir ful. När Flisat blir ful går det inte att göra så mycket.
 
Tack för era svar!

Misstänker att det inte finns ett jättestort urval av betalbara ställbara barnskrivbord med rejäl massiv träskiva dock...

Ska skaka och ruska rejält på Ikea i alla fall!
 
Tack för era svar!

Misstänker att det inte finns ett jättestort urval av betalbara ställbara barnskrivbord med rejäl massiv träskiva dock...

Ska skaka och ruska rejält på Ikea i alla fall!
Varför måste det vara ställbart?

Jag tänker att man åker till ex Bauhaus och köper en träskiva/hyllplan som man kapar till lagom längd, och sätter ben på undersidan. Alternativt hänger direkt på väggen med konsoller.
 
Varför måste det vara ställbart?

Jag vill att det ska ha lagom höjd under flera år. Han kommer att behöva ett annat skrivbord ungefär till femte klass, men så länge får det gärna passa.


(Skrivbordet i vårt arbetsrum har vi byggt så som du beskriver. )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp