Inför Bruksprov 2018

Grynet12

Trådstartare
Rådgivande börjar idag, någon som är där och tittar?

Annat skvaller om vilka hingstar som kan tänkas dyka upp på bruksprovet 2018?;)
 
Ingen som vet något om vilka hingstar man sett på rådgivande och vilka man vill se igen till nästa år ?
 
Har inte varit på plats men resultat finns ju bla på Tidningen Ridsport och Equipe

Strömsholm:

Rek till Bruksprov:

Batman (SWB) (f -2014 e Baltimore-Cortez, äg Ulvsta Holding, Equiqlaris Ab),
CC Stud’S Kuba Libre (SWB) (f -2015 e Untouchable -Hold Up Premier, äg D. Carlberg & Son Intressenter Ab/Cc Stud)
Context (SWB) (f -2015 e Contant Q-Cardento, äg Stall Xena
Jardeaux (f -2016 e Ferdeaux-Jazz, äg Elizabeth Och Amanda Axtelius
Carolus (SWB) (f -2014 e Fantast Vh Zwarte Pannenhof-Cardento, äg Lådra Hb) (Med förbehåll)

Rek åter till Rådgivande:
Bruno DeVille (SWB) (f -2016 e Flambeau-Solos Landwind, äg Jessica Jansson),
Campello (SWB) (f -2016 e Cortino (SWB)-Landlord, äg Annette Karlsson och Charlotte Rapp Hamrén)
Carino Rossi (SWB) (f -2016 e Corriendo Tau (SWB)-Robin Z, äg familjen Fredrik Johansson),
Filkes Red Fury (SWB) (f -2015 e Red Hot Chilli (SWB)-Feliciano, äg Maria Jurestam),
Go High Divin (f -2016 e Telstar De La Pomme (Sf)-Cortus, äg Carin Leuhusen, Östnora Stuteri)
Lord Sandale (SWB) (f -2016 e Lord Leatherdale-Sancisco, äg Annapia Malmberg),
Minnesdals Dio (SWB) (f -2015 e Diarado-Highlander, äg Minnesdals Gård Hb),
Miracle (SWB) (f -2015 e Benetton Dream-Highcruiser, äg Eva Bjurling)
Titus Af Ekeby (SWB) (f -2015 e Total Hope-Akribori, äg Ekeby Stuteri Hb)
Venturi Af Ekeby (SWB) (f -2015 e Van Vivaldi-Blue Hors Don Romantic, äg Ekeby Stuteri Hb)
 
Tenhult

Rek till Bruksprov (med förbehåll):
Zo Rockin Tailormade (SWB) (f -2015 e Tailormade Temptation -Zorn, äg Anna Kraft, Nytorpet)

Rek åter till Rådgivande:
Amazing Verddicchio (SWB) (f -2016 e Van Vivaldi -Londonderry, äg Lotta Lindholm, Amazing Unghäst & Ko)
Elliot (SWB) (f -2014 e Skovens Rafael -Guinness, äg Susanne Frodlund)
Gianluigi Buffon (SWB) (f -2013 e Fürstenball -Midt-West Ibi-Light, äg Helena Olsson (Stall Nolvik Hb)
Darwin Sa (SWB) (f -2016 e Heartbeat -Cabachon, äg Angelica Bäck)(Med förbehåll)
 
Enligt sociala medier är iaf CHG Hot N Spicy e Red Hot Chilli- Cortez rek vidare till Bruksprov 2019, och Evolution e Everdale-Friendship och Main Cornet e. Cornet Obolensky - Cardento också rek till bruksprov. Från Bollerup.

Bland övriga så hoppas jag Lövstas nyförvärv från Oldenburg dyker upp. Segerhingsten f. 2015 e. Belantis - Sir Tender.
 
@Gabby_Ossi Lövstas nyförvärv är vi nog många som hoppas på. Vore kul med en fin skimmelhingst.

Bryr mig inte så mycket om färgen men intressant att se om den kan vara lite multibegåvad, mamman har tävlat 1.35 hoppning och tittar man ett par generationer bak i stamtavlan finns det Holsteiner-hoppblod på både mammans och pappans sida. Oavsett kan det nog stammässigt vara bra outcross-alternativ till många dressyrstammade, även om B- , R- , D- , S- och W- blod finns så är det en bit bak.
 
Väldigt lösa gissningar:
Stall Österlund har en VDL-hingst e. Chacco Rouge - Diamant de Semilly.
Blädde har en ny, Klondike 3 år e. Grand Slam VDL - Voltaire - Notaris.
Kanske Gränsbos Damon e. Deodoro - Don Schufro - Bernstein.
Dragon Welts lillebror Dantino Welt e. Dante Weltino, har varit i träning på Tullstorp.
 
Någon som vet något om Just so Especiale? Hoppas så att de visar honom igen! Har försökt snoka lite på diverse sociala medier men inte hittat något om honom:(
 
Enligt sociala medier är iaf CHG Hot N Spicy e Red Hot Chilli- Cortez rek vidare till Bruksprov 2019, och Evolution e Everdale-Friendship och Main Cornet e. Cornet Obolensky - Cardento också rek till bruksprov. Från Bollerup.

Bland övriga så hoppas jag Lövstas nyförvärv från Oldenburg dyker upp. Segerhingsten f. 2015 e. Belantis - Sir Tender.

Insåg att kompletta resultaten från Bollerup inte var med i tråden:

Rek Bruksprov 2018:
Vortex Af Tibbaröd (SWB) (f -2015 e Diero Lux N -Lambourgini (SWB), äg Jakob Hagström)
Challenger (f -2014 e Casiro1 -Esteban Xx, äg Madlene Öhman. Gert Nilsson)

Rek Bruksprov 2019/2020:
Chg Hot N Spicy (SWB) (f -2015 e Red Hot Chilli (SWB) -Cortez, äg Horse Scaping Ab)
Evolution (f -2015 e Everdale -Friendchip, äg Marie Knutsson)
Main Cornet (SWB) (f -2015 e Cornet Obolensky -Cardento, äg Marina Björkman Team Amy Hb) (med förbehåll)

Rek åter till rådgivande:
Dandelon (f -2016 e Dragon Welt -Longchamp, äg Christel Oscarsson )
Bergsjöholms Arezzo (f -2015 e Fürstenball -Epson, äg Marita Strauch )
Forest Beach (SWB) (f -2015 e Fürstenball -Bergamon, äg Kerstin Sundberg)
Kjaton Vl (f -2015 e Cardento -Baloubet Du Rouet (Sf), äg Li Krog)
Viggo B Magiq (SWB) (f -2015 e Vivaldi K -Maloubet De Pleville, äg Rebecca Giegold O Niclas Magnusson)
 
Nu har det droppar in lite fler anmälningar. Tullstorps Epic e.Escolar- Furst Heinrich låter spännande. Flyinge /Schockemöhle har anmält 4 3åringar under "gamla" namn, efter Schockemöhles hingstvisning i helgen finns ju flera namn att gissa på. De Angelo är väl för mycket att hoppas på.
 
Varför anmäls många hingstar under "dolt namn"? Är det för att hålla uppe spänningen eller för att folk inte ska börja snacka? Eller finns det någon mer logisk förklaring?
 
Varför anmäls många hingstar under "dolt namn"? Är det för att hålla uppe spänningen eller för att folk inte ska börja snacka? Eller finns det någon mer logisk förklaring?
Att de är utlandsregistrerade och inte tilläggsregg kanske? Förr brukade man ju anmäla en annan häst "istället för" så länge tills hingsten var färdigreggad i Sverige, men det här kanske är någon variant på det?
 
Att de är utlandsregistrerade och inte tilläggsregg kanske? Förr brukade man ju anmäla en annan häst "istället för" så länge tills hingsten var färdigreggad i Sverige, men det här kanske är någon variant på det?
Det har jag förvisso hört också att det handlar om att de inte är färdigreggade här, men frågan är om det är hela sanningen? Jag Vet att det kan vara rätt känsligt angående vilka hingstar som ska vara med pga ryktesspridning. Tänkte om det kunde spela in.
 

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
45 005
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
18 739
Senast: Cambrie
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp