Inför Bruksprov 2018

Vad innebär det för S Cruising (kanske dum fråga)?
Jag gillade verkligen Farinjo och hade kunnat tänka mig o betäcka med honom, så det var lite synd. :)

Han är inte direktkvalificerad utan går som prestationshingst, dvs han gör sin andra runda under egen ryttare idag och sen avgör poängen.
 
Tillfällighet eller inte att just Helenas 2 hingstar går fram till handen?

Tycker om Calido's son, både trevlig sida och trav för att vara hopphäst men ser så ointresserad ut av hindren.
 
Kan tyvärr bara hålla med dig, plus att han hade tydliga passtendenser i torsdags och ryttaren behövde inte korta tyglarna till kontakt när de ombads om det. Något som de andra ekipagen blev tillsagda extra gånger att verkligen korta tyglarna. Hans helsyster har än mkt större skritt, mkt viktigt att stoägare vet om risken så man lägger det på rätt ston.
Mödernet har definitivt levererat och gillar det, men gillar inte hans typ, knickade nacke, avsaknaden av naturlig uppförsbacke samt hans pappa Ampere. Kan bli mkt trevlig tävlingshäst. Hade hellre sett hans bror Quarton som godkänd hingst om han inte varit kastrerad.

Quartons helbror kanske kommer om nåt år :)
 
Det var ingen (:o) som gjorde intryck på mig. Jo, Americano men det var det stora huvudet som jag inte kunde sluta stirra på. :rofl:
 
Missade att Knock Out var 5 år men det blev ju min andre kandidat som tog hem priset istället. Väldigt välförtjänt efter att ha sett dagens hoppning
 
När jag tittade igenom bilderna på hingstarna så tyckte jag Knockout såg ut att ha väldigt svag rygg. Såg inget av honom så jag bara hunnit titta sporadiskt. Är det bara bilden eller ser han ut så?
 
När jag tittade igenom bilderna på hingstarna så tyckte jag Knockout såg ut att ha väldigt svag rygg. Såg inget av honom så jag bara hunnit titta sporadiskt. Är det bara bilden eller ser han ut så?
Jag tror vi tyckte att han hade rätt lång rygg, men svag tror jag inte domarna anmärkte på, iaf inte de här dagarna. Han var min personliga favorit och hade han varit nåt år yngre så tror jag han vunnit hela bruks för han levererade så jämn och fin kvalitet på allt jag såg av honom, väldigt reglerbar och mjuk, han såg enkel ut. Domarna gav honom mycket fin kritik också.
 
Tycker alla Kannan-hingstarna såg ut att vara rätt långsträckta i kroppen men att de även hade rätt långa framben (och långa ben generellt) vilket gjorde att dom fortfarande hade hyfsat lätt för att inte hamna alldeles för mycket på bogarna.
 

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
45 397
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
19 147
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 351
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp