Information om vad som är olämpligt att skriva om under Dagbok

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vänligen undvik att i detalj beskriva skadliga handlingar eller handlingar som kan leda till att andra användare skadar sig. Oavsett om det handlar om olika typer av missbruk, suicid eller annat som kan leda till skador eller död. Kom ihåg att detta kan vara väldigt triggande för andra användare, och att man aldrig vet vem det är som läser här inne.

Detta är verkligen något som är extremt svårt för oss moderatorer att hantera på ett bra sätt, vissa triggas av den här typen av inlägg och andra kanske hjälps av dem. Alla användare måste själva försöka hantera sådant de kan triggas av, samtidigt är vi alla olika och klarar detta olika bra.

Risken med att vara för tuff i vad vi tillåter kan leda till att ingen vågar skriva något alls och det eventuella stöd och hjälp vissa får av att skriva här helt uteblir.

Jag tror att det vi framförallt skall försöka få bort är de negativa detaljerade beskrivningarna och istället hålla inläggen mer generella.

Om du känner att du i möjligaste mån vill slippa Dagboks-trådar kan du gå till slutet av följande sida och välja att ignorera Dagbok-prefixet:
https://www.bukefalos.se/account/preferences#ignore_prefixes

Rapportera gärna inlägg som ni anser är över gränsen, vi har ingen möjlighet att se allt som skrivs.
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 499
Senast: Unafraid
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 524
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 970
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp