Inga fler bipolära hästar i ATG:s reklam

Man måste tydligen vara väldigt försiktig. Om hästen blev "deprimerad" och slutade jobba så blir någon med diagnosen depression kränkt eftersom man kan vara deprimerad och jobba ändå, med rätt medicinering. Om hästen "opererade en höft" och slutade jobba så blir vi väl anmälda av höftprotesbolag som blivit kränkta av att de flesta kan återgå till arbetet efter en operation... Om det var pappahästen som tävlade och mammahästen som var hemma, så säger väl någon feminist att HEN blivit kränkt av att ATG marknadsfört könsstereotypisk reklam.

Jag tycker vi ska avskaffa humor rent generellt i offentliga sammanhang. Vi som saknar humor känner oss kränkta! :D
 
Man måste tydligen vara väldigt försiktig. Om hästen blev "deprimerad" och slutade jobba så blir någon med diagnosen depression kränkt eftersom man kan vara deprimerad och jobba ändå, med rätt medicinering. Om hästen "opererade en höft" och slutade jobba så blir vi väl anmälda av höftprotesbolag som blivit kränkta av att de flesta kan återgå till arbetet efter en operation... Om det var pappahästen som tävlade och mammahästen som var hemma, så säger väl någon feminist att HEN blivit kränkt av att ATG marknadsfört könsstereotypisk reklam.

Jag tycker vi ska avskaffa humor rent generellt i offentliga sammanhang. Vi som saknar humor känner oss kränkta! :D

Jag uppfattade inte reklamen som vidare kränkande alls..Okej, det är ett känsligt ämne men om nu man vill att sjukdomar ska neutraliseras som ett vanligt inslag i vardagen och att många människor är drabbade, varför får man då aldrig nämna dem heller utan att det ska vara just kränkande? Är det inte bra att psykiska sjukdomar lyfts fram mer i vardagslivet, så att fler ska förstå?

Sjukdomen är ju inte ärftlig i sig utan något man kan drabbas av, så jag förstår inte..Varför skulle pappa häst inte kunna ha drabbats av det och fått svårigheter med vardagen? Känns som ett ganska vanligt förekommande för de som drabbas..

För mig belyser snarare faktiskt reklamen att oavsett vem man är, kan man bli något om man vill. Det är budskapet jag tycker de förmedlar och som jag uppfattar den..Hur den kan bli kränkande förstår jag inte, lyssnar personerna verkligen inte på hela reklamen i sin helhet, eller fastnar man bara för vissa ord bara för att de råkar nämnas??
Själv tycker jag reklamen belyser sånt som faktiskt är verkliga livet..Allt är inte en dans på rosor..varken för vanliga svenssons eller förebilden eller superkändisar. Alla kan drappas av svårigheter

Humor behöver det inte vara, men en förklaring till hur sjukas vardag kan se ut, även för närstående..konstigt? Nej inte för mig i alla fall.
Barn har föräldrar som sticker, blir sjuka, dör eller lämnar på annat sätt..barn lever med föräldrar med sjukdomar. Finns oerhört många familjer som har en ganska tuff vardag - varför får inte sånt visas för att få andra att kanske ägna en tanke åt andra?

Typiskt Sverige ibland..ursäkta mig, men ibland ska alla ha sån stor förståelse och bli upplysta..och sedan plötsligt så är det helt tabu att prata om saken för att det kan vara kränkande. Kom igen.. Jag tycker reklamen är skitbra och jag tycker att den/de som anmält gjort en REJÄL tankevurpa.
 
Senast ändrad:
Läser jag artikeln om intervjun så tycker jag bara att det är så motsägelsefullt..De som drabbas av sjukdomar orkar inte heller alltid arbeta. Fel av denne att ge ett så svartvitt svar eller ens bestämma hur andra uppfattar eller hanterar sitt liv och livsituation då också faktiskt.
Personen borde skämmas.. Jag skäms i alla fall över hur man kan ha så konstigt synsätt att tala om för andra hur det ska vara.
Många kan arbeta många klarar inte av det pga de är missförstådda i samhället och blir väldigt isolerade, vilket också avspeglar sig hemma.

Vart skulle de negativa fördomarna komma ifrån ens? Någon som kan förklara för jag ser det inte?

Nä, tack ATG för att någon vågar..Vågar visa det verkliga livet för många utan att låtsas som att allt är perfekt för alla :bow:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Efter rapporteringen om att hästsperman kan hinna dö på posten efter de förlängda leveranstiderna, och att det här är ett stort problem...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Succéserien Jag och min häst letade sig idag ut till Grillby och till Victor Victor som tränar sina hästar i fälttävlan. .... Källa /...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I en bibliotekskällare i Västra hamnen i Malmö pågår just nu ett ridläger i hästväg. Ryttarna får själva snickra sina hästar och bygga...
Svar
0
· Visningar
279
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Räddningstjänsten jobbar just nu i Oskarshamn med att ta upp en häst som fastnat i ett dike. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
399
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp