Inget vill fastna på väggen!!

Lumos_Nox

Trådstartare
Jag blir galen snart! För 354:e gången i ordningen for min korg/hyllagrej på toaletten i golvet och chippade den här gången bort en bit på elementfärgen.

Hur ska jag få eländet att sitta kvar? Sugproppar vill inte fästa från början, krokar och hängare med dubbelhäftande tejp åker alltid ner inom en snar framtid vilka märken och modeller jag väljer. Fattar inte varför. Följer alla steg, överbelastar inte men ändå åker de ner.

Måste ha förvaringen i badrummet då det är minimini och väggar är enda stället att ha förvaring på. Dörren upptagen och golvytan är obefintlig.

Är våtrumstapet så superduper lim som finns vet jag inte om jag vågar använda, hur får man loss grejerna sen?
 
@dobbi @hoppeloppe Jo det känns ju mest logiskt. Känns som om det blir väldigt stora hål bara. Jag funderade på om det gick att fästa med tavel spik/krok och silikona runt, fast det kanske inte blir tätt? Tänkte att det blir mindre hål att fixa till.
Man kanske måste borra... Typiskt
 
@dobbi @hoppeloppe Jo det känns ju mest logiskt. Känns som om det blir väldigt stora hål bara. Jag funderade på om det gick att fästa med tavel spik/krok och silikona runt, fast det kanske inte blir tätt? Tänkte att det blir mindre hål att fixa till.
Man kanske måste borra... Typiskt
Man siliconar inte runt om utan i hålet.Du ska ju inte borra ett jätte hål utan ett som är i storlek med skruven.
 
@dobbi @hoppeloppe Jo det känns ju mest logiskt. Känns som om det blir väldigt stora hål bara. Jag funderade på om det gick att fästa med tavel spik/krok och silikona runt, fast det kanske inte blir tätt? Tänkte att det blir mindre hål att fixa till.
Man kanske måste borra... Typiskt

Så stora hål blir det inte, man måste borra och lägga silikon i om det ska bli tätt. Tavelspik med silikon runt blir inte så bra, jätteviktigt att det görs rätt när det är i ett badrum.
 
Minska på antalet prylar! Allt måste inte finnas i badrummet heller om det nu är så trångt! En lämplig balja i nåt skåp och ta med det som ska användas in i badrummet när det ska användas.
 
Kanske hängande förvaring från taket så Du inte behöver borra i kaklet?
Alternativt byta ut den förvaring du redan har idag mot en variant som når takhöjd.

Eller bygga en egen lösning kanske?

Tråkigaste alternativet är väl att minska på antalet prylar. Om du har plats på annat ställe. Så förvara grejer som inte måste vara i badrummet på annan plats i hemmet, tex smink och hårborstar.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Håller med om att borra är det bästa sättet. :up: Vet inte hur TS bor, men är det hyresrätt är det stor risk att det inte är tillåtet att göra hål i badrumsväggarna.
Jag har för mig det inte är tillåtet med hål oavsett, med tanke på våttätskiktet eller va de nu heter. Diskuterade det med min styvfar som jobbar/jobbar som rörmokare, då jag har en massa hål i mitt badrum, som var där sen jag flyttade in...

Om man nu ska göra något själv är det nog inte fel att kolla vad som gäller, så att ev försäkringar osv täcker om det mot all förmodan skulle hända något senare. Lite spontana tankar så här mitt i natten..
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag har för mig det inte är tillåtet med hål oavsett, med tanke på våttätskiktet eller va de nu heter. Diskuterade det med min styvfar som jobbar/jobbar som rörmokare, då jag har en massa hål i mitt badrum, som var där sen jag flyttade in...

Om man nu ska göra något själv är det nog inte fel att kolla vad som gäller, så att ev försäkringar osv täcker om det mot all förmodan skulle hända något senare. Lite spontana tankar så här mitt i natten..
Nu kan ju förvisso mitt badrum vara felgjort, men vi hade en duschvägg skruvad i väggen (våtrumstapet) när vi flyttade in i vårt hus. Om man inte får göra hål, hur ska man då sätta upp något sådant?? Vi har även handdukshängare som är små inskruvade knoppar, en badrumslampa på väggen. Och en spegel. Hur ska man få upp sådant om man inte får göra hål i badrumsväggar överhuvudtaget :confused:?
 
Nu kan ju förvisso mitt badrum vara felgjort, men vi hade en duschvägg skruvad i väggen (våtrumstapet) när vi flyttade in i vårt hus. Om man inte får göra hål, hur ska man då sätta upp något sådant?? Vi har även handdukshängare som är små inskruvade knoppar, en badrumslampa på väggen. Och en spegel. Hur ska man få upp sådant om man inte får göra hål i badrumsväggar överhuvudtaget :confused:?
Det är inte jag som är rörmokaren så jag kan inte svara på det där. Skrev bara vad jag fått höra själv.
 
Jag har för mig det inte är tillåtet med hål oavsett, med tanke på våttätskiktet eller va de nu heter. Diskuterade det med min styvfar som jobbar/jobbar som rörmokare, då jag har en massa hål i mitt badrum, som var där sen jag flyttade in...

Om man nu ska göra något själv är det nog inte fel att kolla vad som gäller, så att ev försäkringar osv täcker om det mot all förmodan skulle hända något senare. Lite spontana tankar så här mitt i natten..
Du har alltså inget i ditt badrum då eller har dom limmat upp ditt handfat??
 
Det finns ju lite olika varianter med hyllor som man kan hänga på olika vis (element, på blandaren) och sedan finns det hyllor man t ex ställer över toaletten där den inte tar upp för mycket plats.
Ikeas-Molger-hylla.png

Om man inte vill borra upp menar jag. Sedan kan man ju hitta lösningar med stämpliknande konstruktioner som man spänner mellan golv och tak, men då får man finurla lite på lösningar.

Edit: behövs inte, finns färdig! https://www.bygghemma.se/inomhus/ba...MIss6n-evJ1QIVrBXTCh36mwlmEAQYASABEgL32fD_BwE

Finns i hörnvariant också: https://www.bygghemma.se/duschhylla-och-duschkorg/hornhylla-ericsindustrier-erica/p-731830
 
@Lovisaleonora: Jag hittade massor av sådana där man spänner golv-tak i Tyskland på deras Amazon när jag letade inredning till mitt nya badrum. Nu blev det dock en hörnhylla i metall som står på golvet men flera av hyllorna jag tittade på var riktigt snygga.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp