Inlägg i slutna Facebook-grupper delas med "offentliga"

bettysmatte

Trådstartare
Ja, så visar min dator inläggen från mina slutna Facebook-grupper sedan igår kväll (möjligtvis tidigare, men det var på kvällen igår som jag lade märke till det). Inläggen brukar ju annars ha den där andra lilla symbolen, dvs att de delas med gruppmedlemmar. Jag använder Chrome när jag surfar. På mobilen visas inläggen med de vanliga symbolerna, så det är bara från datorn det ser skumt ut. Jag har kört ccleaner, virusscan, startat om datorn och loggat in på FB igen. Men det ser likadant ut ändå, även så nu på morgonen. Är det någon annan som har likadant? Jag har INTE ändrat några inställningar, och jag tror väl ändå inte att man själv kan ändra inställningar på hur inlägg från slutna grupper visas?

Mysko!!
 
Det ser ut så på en annan dator också, kan jag tillägga nu. Är det verkligen bara jag som har det så??? Undrar verkligen varför...

Och både i Chrome och Internet Explorer, tydligen.
 
Inläggen från dina grupper syns på din " nyhetssida" när du är inloggad. Men de sysns inte för andra personer än dig och de andra som är med i gruppen,
 
Inläggen från dina grupper syns på din " nyhetssida" när du är inloggad. Men de sysns inte för andra personer än dig och de andra som är med i gruppen,

Jo, det är jag med på, men symbolen är ju annorlunda? Det brukar väl bara vara öppna grupper som har jordgloben (offentlig) vid inläggen. Eller är jag helt ute och cyklar?
 
Ja, så visar min dator inläggen från mina slutna Facebook-grupper sedan igår kväll (möjligtvis tidigare, men det var på kvällen igår som jag lade märke till det). Inläggen brukar ju annars ha den där andra lilla symbolen, dvs att de delas med gruppmedlemmar. Jag använder Chrome när jag surfar. På mobilen visas inläggen med de vanliga symbolerna, så det är bara från datorn det ser skumt ut. Jag har kört ccleaner, virusscan, startat om datorn och loggat in på FB igen. Men det ser likadant ut ändå, även så nu på morgonen. Är det någon annan som har likadant? Jag har INTE ändrat några inställningar, och jag tror väl ändå inte att man själv kan ändra inställningar på hur inlägg från slutna grupper visas?

Mysko!!

Det har ingenting med din dator eller webbläsare att göra, utan gruppens inställningar på facebook. Admin kan ändra dem, men då får medlemmarna en notis om det. Offentlig grupp har jordglob som symbol vid inläggen. Det är bara hemliga grupper som ingen annan kan se något från. Om du går in på gruppen och kollar här så ser du vad som gäller:

skarmavbild_2014-10-31_kl_103216_5453574a9606ee0e3f2cde4f.png
 
@Blueberry Jo men det är ju precis det jag menar? I slutna grupper är ju INTE inläggen offentliga, men gruppen och vilka som är medlemmar syns. Varför visar då fb på min dator (men inte mobilen) att inläggen från mina slutna grupper är offentliga? För det ska de ju inte vara, utan ska bara visas för andra medlemmar i gruppen. Vad har ni andra för symbol då vid inläggen som kommer från slutna grupper? På min mobil visas symbolen för att endast medlemmar kan läsa.
 
Några gubbar med en ram runt och sen står det delas med medlemmar av xx när man pekar på symbolen. Gruppen är sluten.
 
Några gubbar med en ram runt och sen står det delas med medlemmar av xx när man pekar på symbolen. Gruppen är sluten.
Just precis. Så ser de fortfarande ut från min telefon men inte när jag loggar in från dator (eller gjorde i alla fall inte i morse). Då visas globen vid både öppna och slutna grupper. Vad gör man då - kontaktar fb?
 
Facebook ändrar ju sina parameter nästan från dag till dag nuförtiden och har ändrat ganska mycket den senaste veckan. Och med tanke på att man nu ser allt som folk delar, kommenterar etc. blir jag inte minsta lilla förvånad om vem som helst har typ tillgång till sk slutna grupper.
 
Facebook ändrar ju sina parameter nästan från dag till dag nuförtiden och har ändrat ganska mycket den senaste veckan. Och med tanke på att man nu ser allt som folk delar, kommenterar etc. blir jag inte minsta lilla förvånad om vem som helst har typ tillgång till sk slutna grupper.

Fast då är det väl konstigt om det är skillnad mellan datorn och mobilen?
 
Använder du appen eller webläsaren i mobilen?

Facebook vill att alla användare ska gå över till att använda appen (som ger dem tillgång till bokstavligen ALLT i användarnas telefoner) och därför är det sjukt stor skillnad på vad man ser i telefonen och på datorn. Kort och gott är mobilversionen ganska kluddig och svåranvänd.

Eftersom jag själv vågar vägra appen kan jag inte svara på hur pass stor skillnad det är mellan appen och datorn.
 
Använder du appen eller webläsaren i mobilen?

Facebook vill att alla användare ska gå över till att använda appen (som ger dem tillgång till bokstavligen ALLT i användarnas telefoner) och därför är det sjukt stor skillnad på vad man ser i telefonen och på datorn. Kort och gott är mobilversionen ganska kluddig och svåranvänd.

Eftersom jag själv vågar vägra appen kan jag inte svara på hur pass stor skillnad det är mellan appen och datorn.

Jag använder appen i mobilen. Tycker dock inte alls att den är svår att använda?
 
En grupp jag är med i är sluten, den står fortfarande som det (kollade precis). Men folks inlägg står ändå som "offentliga" :confused:
 
En grupp jag är med i är sluten, den står fortfarande som det (kollade precis). Men folks inlägg står ändå som "offentliga" :confused:

Aha. Då har du PRECIS samma problem som jag har! Kollade du alltså via dator och webbläsare? Mina slutna grupper står fortfarande som slutna, men inläggen är offentliga. Jag har skickat meddelande till fb och frågat varför det är så - får se om de svarar...
 

Liknande trådar

Äldre Håller på att få psykbryt på facebook. Hur gör jag för att se mina vänners inlägg???? Jag gillar väldigt många sidor och är med i...
Svar
6
· Visningar
1 779
Senast: mandalaki
·
Fritid Jag hakar väl på trenden med Facebook-trådar för att ev. få svar på ett problem som stört mig länge. Jag kollar oftast Facebook på...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Pazuzu
·
Relationer (Ja tråden gäller samma kille och samma ex som i tråden "spökande ex" Jag tog aldrig upp oron med exet när jag borde, lät det...
Svar
9
· Visningar
2 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp