Inleda förundersökning mot avliden person

Rosett

Trådstartare
Vad är meningen med det?

Det handlar om kvinnan och de två barnen som hittades ute i vinterkylan i Sävsjö. Mamman avled och ett av barnen är svårt skadat (förfrusit kroppsdelar). Det andra barnet är lindrigt skadat.
Nu står det på text-tv att polisen inleder förundersökning mot mamman, hon är misstänkt för vållande till kroppsskada.
Varför utreda detta? Hon kan ju ändå inte åtalas.
 
Vad är meningen med det?

Det handlar om kvinnan och de två barnen som hittades ute i vinterkylan i Sävsjö. Mamman avled och ett av barnen är svårt skadat (förfrusit kroppsdelar). Det andra barnet är lindrigt skadat.
Nu står det på text-tv att polisen inleder förundersökning mot mamman, hon är misstänkt för vållande till kroppsskada.
Varför utreda detta? Hon kan ju ändå inte åtalas.
För att undvika att det händer igen skulle jag tro. Man tar reda på vad som hände och kan då förhindra liknande fall.
 
1. Vem bär ansvar för att det skedde.
2 Befann hon sig där av fri vilja eller blev hon ut-tvingad och så fall av vem
3 brast någon i sin tjänsteutövning
4 om fel begåtts, vilka och vad kan göras för att de inte upprepas av andra.
 
Vad är meningen med det?

Det handlar om kvinnan och de två barnen som hittades ute i vinterkylan i Sävsjö. Mamman avled och ett av barnen är svårt skadat (förfrusit kroppsdelar). Det andra barnet är lindrigt skadat.
Nu står det på text-tv att polisen inleder förundersökning mot mamman, hon är misstänkt för vållande till kroppsskada.
Varför utreda detta? Hon kan ju ändå inte åtalas.
Jag tänker att det ändå är intressant att utreda vem som mest troligt har begått brottet. Vi vill ju helst inte att mördare går lösa.
 
Till att börja med ska man bedöma om det var ett brott. Sedan om man kan konstatera vem som kan hållas ansvarig.
Det är väl det undersökningen ska komma fram till, om man faktiskt anser att det var hon. Innan det är konstaterat kan man inte veta att det inte kan leda till åtal.

Kanske finns det sammanhang då det kan spela roll för barnen att det blir konstaterat att det var ett brott, t.ex. försäkringsersättning?
 
Jag tänker att det ändå är intressant att utreda vem som mest troligt har begått brottet. Vi vill ju helst inte att mördare går lösa.
Förundersökningen gäller inte mord utan vållande till kroppsskada och det är inte klart att det är ett brott.
 
Läste någonstans att hon rykterna gick att hon skulle blivit utvisad, men kan inte minnas vart jag såg det. Men det kanske var ren desperation från mamman, och alltså ingen annan inblandad. Vi får då hoppas som sagt att det inte går någon mördare lös, tragiskt oavsett vilket! :cry:
 
Läste någonstans att hon rykterna gick att hon skulle blivit utvisad, men kan inte minnas vart jag såg det. Men det kanske var ren desperation från mamman, och alltså ingen annan inblandad. Vi får då hoppas som sagt att det inte går någon mördare lös, tragiskt oavsett vilket! :cry:
Allt jag hört är det motsatta, att man först kunnat misstänka det pga ett möte hon deltog i strax innan händelsen men de som deltog vid mötet dementerade (mötet handlade om något helt annat) och att deras uppehållstillstånd fortfarande handlades.
 
Allt jag hört är det motsatta, att man först kunnat misstänka det pga ett möte hon deltog i strax innan händelsen men de som deltog vid mötet dementerade (mötet handlade om något helt annat) och att deras uppehållstillstånd fortfarande handlades.

Som sagt, jag läste det bara i förbifarten någonstans. Tycker det är lite dumt att spekulera mer än så när det bara var vad någon hört så jag läste inte mer där och då, och nu minns jag inte vart jag såg det ens. Men då kan det säkert vara så att det misstänktes eftersom hon hade varit på något möte strax innan. Oavsett vad så är det som sagt oerhört tragiskt att det ens hänt överhuvudtaget. Ena barnet hade väll dessutom hittats en bit före dom andra och tidigare, därav det barnet "bara" var lindrigt skadat?
 
Jag läste nånonstans att de var tunt klädda, alltså utan ytterkläder, trots minusgraderna och snön. Kan det också ha något med rubriceringen att göra?
 
Jag läste nånonstans att de var tunt klädda, alltså utan ytterkläder, trots minusgraderna och snön. Kan det också ha något med rubriceringen att göra?
Ja visst men poängen är att den misstänkta är död. Känns ju konstigt att utreda en död person.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp