Innehåll i barnvagnen

TeamLundVer

Trådstartare
Då har vi bestämt oss för vilken barnvagn vi ska ha. Nu kommer frågan vad vi ska ha i barnvagnen. Åh suck, jag blir galen :banghead:

Pyret är beräknad till den 25:e november. Hur hade/ har ni andra gjort?
 
Jag har tänkt fårskinn i botten på liggvagnen, ett täcke anpassat för vagn och sedan locket som tillhör liggdelen. Men jag har väl inte funderat så mycket på det än :)
 
Jag körde på äkta fårskinn i botten, en eller två ffiltar + vagnens "lock". Knatte hade fleeceoverall, mössa och bara vanlig body och byxa.

(Han är född 30/11)
 
Eftersom vi väntar nummer två så kommer jag köra ungefär lika som med nummer ett. Riktig fårfäll i botten! Filt av varmare material. Ull är enligt mig varmast :) och ev. täcke ovanpå. Vid riktigt kallt väder en polaråkpåse. Barnet i en fodrad overall och en varmare mössa. Men det är mycket beroende på var i landet man bor också. Då bodde jag i Visby, nu i Hälsingland. Det är skillnad på vädret :) Och det är lättare att ta av något om det blir för varmt, än att ha det för kallt!
 
Vi använde åkpåse (Voksi urban) och hade en fårskinn under den. Voksin har varit guld värd för oss i vinter! Hon låg oftast i bara body och byxor i den, och mössa såklart.
 
Vår dotter kom den 14/11 och vi hade långhårigt lammskinn i botten (eller ja, längst i botten var det en sorts skumgummimadrass), ett sådant täcke som man har till bebisarna när man ligger inne på BB och eventuellt en filt till samt vagnens lock. Dottern hade body, byxor, strumpor, mössa och fleeceoverall. Ibland hade hon ingenting innanför overallen. Hon var, och är, varm av sig. Vi bor i Sörmland.
 
Apropå åkpåse började vi använda det när hon växte ur overallen och gjorde då precis som @kryptisk : body, byxor, strumpor och mössa i åkpåsen och så åkpåsen ovanpå fällen.
 
Äkta lammskinn i botten, sedan hade lillebror en riktig termooverall faktiskt och en tunt stickad ullfilt. Var det riktigt kallt åkte locket på också. Född i januari så.
 
Mjuklift, antingen med eller utan lock. Ibland någon filt, om det verkade behövas. Vanligtvis typ mössa, body, byxor och strumpor. I den värsta kylan fleeceoverall - fast då ofta utan lock på mjukliften, annars blev han för varm. Vårt kryp är varmblodigt :D Född i november.
 
Vi hade en åkpåsen från brio, i den låg sonen (född i februari och vi bor i Norrland) i body/byxor, fleeceoverall från polarn och mössa.

Han var ganska liten och klen men frös aldrig.

Hade locket till liggdelen överst.
 
Då har vi bestämt oss för vilken barnvagn vi ska ha. Nu kommer frågan vad vi ska ha i barnvagnen. Åh suck, jag blir galen :banghead:

Pyret är beräknad till den 25:e november. Hur hade/ har ni andra gjort?

Sonen är född 25/10 och vi körde med fleeceoverall, mössa, vantar, fårskinn, olika filtar samt locket på ibland. Funkade kanon!
 
Jag inser att det får bli fårskinn och filtar. Frågan är bara vad för filtar jag har och om de behöver kompletteras. Fick en låda av min mor med filtar från när vi var små så jag får nog göra en inventering.
 
Vi körde på ett par olika, den vi använde mest var i nåt tjockt sammetsliknande material, sen hade vi nån i fleece.

Kolla Elodie Details filtar i pärlsammet, superfina!
 
Jag har både sytt och fått hemsydda filtar i bomullstyg, stoppade med ett tunt lager vadd (när jag sytt själv har jag tagit vad jag haft hemma, typ ett sommartäcke eller liknande)
Har gjort enkla lapptäcken. Har använt dessa supermycket med alla mina tre barn. Fårskinn i botten, fleeceoverall och mössa på barnet och så en eller två filtar och locket på liggdelen.
 
Jag tror det är bäst att testa sig fram eftersom barn verkar vara olika frusna av sig. Min dotter är född 11/1 och jag hade JÄTTEMYCKET kläder på henne om man jämför med vad andra verkar ha :o Och då kände jag ofta i nacken, på ryggen och på magen på henne och hon var inte en enda gång varm/svettig, snarare lite sval ibland. Hon hade i alla fall vanliga kläder, typ body och byxor, plus vantar, dubbla mössor :D, raggsockor, en overall och tofflor och sedan låg hon i en rejäl åkpåse. Kallare dagar, när det var under -10, hade hon även ett extratäcke i åkpåsen. Hon var frusen av sig som liten och hatade att vara naken, till och med på sommaren.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 000
Övr. Barn Vi har idag en Toyota Avensis som ska bytas ut, men mot vad är ännu oklart och bilmarknaden är en djungel:cautious: Så jag undrar vad...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 470
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 967
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp