Bukefalos 28 år!

inpackad hund

Seabaz

Trådstartare
Sitter här nu med lilla vovven inpackad i en handduk och påskinnet har han en "inpackning". Fick tips på ett bra schampoo som ska vara bra mot utslag av olika slag på hud/skinn/päls.
Luktar fan gör det men det är ett naturligt medel så det är inte farligt. Men det ska sitta i pälsen i 20-30 minuter :cool:

Medlet heter Ekholms PROB - Schampoo
någon som provat det??
 
Sv: inpackad hund

köper mina schampoon i djuraffär finns speciella för problemhud.... har funkat kanon kostar ca 150 kr för en fet flaska!
 
Sv: inpackad hund

ja en riktig finn-attack men dom håller på att försvinna...
Läste på chinese crested - forum att det kan vara normalt för dessa nakenhundar i den här åldern. Dom kommer då och då och det tar två-tre veckor innan dom försvinner.

En annan grej kan vara att byta foder också, att det är någon proteinchock av valpfodret, men jag vet inte??

I och för sig fick ju förra hunden dålig mage av valpfodret i den här åldern. Fast det var ju en schäfer.. men ändå.
Man tycker ju att valpfodret borde vara utformat så att valparna kan äta det utan problem? Fast det här gäller väl inte alla valpar förstås, jag kanske har haft otur..

Pratade med en småhunds-uppfödare i helgen.. Hon rekomenderade schampoot och sa att hon hört fler med nakenhundar som använder det schampoot...

Men jag tror det är normalt för rasen och att det försvinner snart! Försöker smörja in också så gott det går för så fort det blir torrt vill han klia upp "finnarna" *uää*

Men fler erfarenheter och tips tages gärna emot! :bow: :bump:
 
Sv: inpackad hund

aloe vera gel är ju svalkande o skönt att få på huden, det läker ju också samtidigt....
 
Sv: inpackad hund

bara för att vara den som är den; "det är ett naturligt medel så det är inte farligt".

om ett schampoo är effektivt mot en viss åkomma så innehåller det något ämne som är "giftigt" mot det som orsakar åkomman, i ditt fall kanske bakterier? det betyder att det kan vara giftigt för hela organismen (hunden) i för stor mängd. magnecyl innehåller salicylsyra som är ett naturligt ämne. men det vet vi ju är giftigt i ganska små mängder. alltså, bara för att det är ett naturläkemedel eller ett "naturligt medel" så innebär inte det att produkten är giftfri. alltså ska man vara lite försiktig med sådana medel också.
 

Liknande trådar

C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 165
Senast: Araminta
·
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
3 958
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 420
Övr. Katt Många av er har säkert läst den här förut, men den tål att läsas igen, igen och igen. Det är inte ofta Prosit sitter ensam hemma och...
2
Svar
33
· Visningar
2 088
Senast: bengibollen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp