Inreda med anslagstavla

TygerTyger

Trådstartare
Har ni gjort det och vill visa bild? Eller hur skulle ni göra om ni ville ha en eller flera anslagstavlor på väggen?

Vårt sovrum är renoverat och fint men vi har inte tagit tag i att pryda väggarna. Ett av problemen har varit att vi har svårt att bestämma oss för motiv på eventuella bilder. En anslagstavla skulle sänka de mentala barriärerna en del eftersom vi skulle kunna sätta upp ganska många bilder om vi ville och även ha lättare att byta ut dem när/om vi tröttnar. Sen har jag fått tips från flera håll om att det är lättare att nå sina prioriterade mål, agera i enlighet med sina värderingar etc. om man sätter upp påminnelser åt sig om vilka de är, så det känns också värt ett försök.

Så. Att det blir anslagstavla/-or är i princip bestämt, men hur många, hur stora, vilket material och färg? Något särskilt viktigt att tänka på? Här är en fulskiss med tveksam skalenlighet men den borde funka för att ge tips om bästa placering. Väggarna är ljust gråblå, golvet kallt ljus ek och alla möbler är vita.

 
Detta var fint tycker jag :)
20170514100758-88.129.249.36.PNG
 
En kompis till mig har satt upp ett gammalt hjul på väggen och prytt med diverse kort, ungefär som bilden ovan. Det passar in jättebra hemma hos henne.

Vanliga tavellister är inget alternativ annars? Där är det ju också enkelt att variera motiv, bildstorlekar etc.
 
En kompis till mig har satt upp ett gammalt hjul på väggen och prytt med diverse kort, ungefär som bilden ovan. Det passar in jättebra hemma hos henne.

Vanliga tavellister är inget alternativ annars? Där är det ju också enkelt att variera motiv, bildstorlekar etc.
Ett hjul från en vagn då? Häftig lösning. :)

Jag har tyvärr lite svårt för hur tavellister ser ut. Det stör mig av någon anledning att ha långa streck på väggen. Sen tillåter inte den lösningen heller lika enkla byten av lappar. Det blir en ny lapp med "fokusvärdering" varje vecka t ex och då vore det skönt om det går snabbt att sätta upp den. Men bra tanke annars, tack!
 
IKEA har nått nytt de kallar för håltavla. Kan tänka mig med lite fantasi kan man få till det väldigt snyggt.
Annars har de även en "glastavla" som anslagstavla, om man vill ha det stilrent.
 
IKEA har nått nytt de kallar för håltavla. Kan tänka mig med lite fantasi kan man få till det väldigt snyggt.
Annars har de även en "glastavla" som anslagstavla, om man vill ha det stilrent.
Håltavlorna var häftiga, eventuellt kan vi har dem i köket. De känns som att de passar bättre för förvaring än för att sätta upp bilder. Glastavlorna var riktigt bra för anteckningar och skrivna meddelanden. Ska fundera på om de kan kombineras med någon ytterligare lösning. :) Tack!
 
Det finns ju magnetisk väggfärg också. Jag har för mig att man först målar med den och sen lägger vanlig färg utanpå. Då kan man ju fästa upp vad man vill med magneter och byta ofta utan att det blir märken, och man slipper ha en korktavla på väggen.
 
Försökte sälja in idén med en ramlös anslagstavla med linneväv som kan täckas med annat tyg och dekoreras. Blev nedröstad pga storleken (2 m bred och 1,2 hög). :( The search continues.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 953
Senast: Yeah but
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 448
Senast: Ullmerkott
·
Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
4 001
Senast: nilie
·
Anläggning Någon som vill ge tips hur vi ska lägga upp planritningen när vi ska bygga om den gamla halvrasade ladugården till stall? Det vi bestämt...
Svar
11
· Visningar
2 504
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp